2020-07-13, 20:51
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Indiens hälsomyndighet säger att landet klarar sig ”ganska bra”, men epidemiologen Jayaprakash Muliyil som varit rådgivare åt staten säger att det är omöjligt att säga hur många som är smittade eller har dött i viruset.
Enligt honom finns det inga riktiga rutiner kring att rapportera in dödsfall, oavsett dödsorsak, rapporterar al-Jazira. Landet har under de senaste tre veckorna gått från att vara världens sjätte mest drabbade land till att hamna på en tredjeplats.

Är det inte precis vad Tegnell har sagt hela tiden? Svårt att jämföra äpplen och päron.

Behöver jag nämna att alla på bilden bar munskydd..
Nej, du behöver inte nämna munskydden. Vi vet att du har nåt problem i huvudet. Merwinna uttryckte det bra, det handlar inte om nåt jävla kyskhetsbälte. Du behöver spela boll med resten av laget, du är ingen isolerad ö här som kan göra hur du önskar.
Citera
2020-07-13, 20:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Är du så imbecill? Regeringen, såklart - verkar de ta tag i hårdhandskarna för att dumsvensken INTE skall resa, menar du - de gjorde det ett tag, men nu slåss de för att svenskarna skall få resa runt och sprida Covid-19, igen - bra jobbat, verkligen...
Så det har dött några tusen fler i Sverige än snittet och det tycker du motiverar att tala om "dumsvensken"?
Citera
2020-07-13, 20:53
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
"maskerna släpper igenom sju gånger mer vattendroppar än tillåtet"

Men skitsamma. Vill man ha dem så varsågoda. Det kanske hjälper om man tror på att man man är skyddad/eller skyddar?
Just därför tror jag att det blir masktvång när de till och med accepterar ett sämre skydd i sjukvården. Vad ska du göra om det blir tvång? Vara tuff virusrebell och vägra mask? Någon kommer att sparka in pannan på dig, tror jag. Eller så kommer Pelle Polis och ger herr/fru Sno dryga böter. Skulle du betala böter för en så löjlig princip?
Citera
2020-07-13, 20:56
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Eller luftföroreningarna.

1 000 personer dör i förtid varje år på grund av luftföroreningar i Stockholms län, enligt en ny rapport.
4,6 miljoner människor dör varje år i hela världen.

Hittills har det dött 5.500 i hela landet i Corona och kanske en halvmiljon i hela världen.

Vilket är farligast?
Problemet är nog inte att det dör en del folk, gamla människor tror jag helt klart man är beredd att offra. Problemet är att sjukvården kollapsar om man inte försöker stoppa/trycka ner smittan. Det gör den inte av luft föroreningar, influensa, världssvält osv.
Det har de varit tydliga med,”platta till kurvan så sjukvården hinner med”.
Om du tänker efter, hade man släppt smittan helt fri hade sjukvården mycket snabbt kollapsat och betydligt fler hade dött av corona.
Speciellt svårt hade det då blivit för män i 50, 60-årsåldern. Alltså flertalet av beslutsfattarna, det är väl uppenbart att de inte vill offra sig själva. Dö av luftföroreningar gör du inte om du inte bor dåligt till och det tror jag inte att dessa herrar gör.
Citera
2020-07-13, 20:57
Medlem
Det känns verkligen som att sverige är på rätt spår nu. Statistiken bevisar att vi har en hantering som vi klarar av att hålla under lång tid till skillnad från lockdown-länder som kommer behöva vidta nya nedlåsningar till och från under lång tid. Detta i kombination med att vården har bättre kunskap om effektiv behandling. Utmaningen blir att vara disciplinerade över tid och följa rekommendationerna.
Citera
2020-07-13, 20:57
Medlem
HGs avatar
[quote=Merwinna|72245906]
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
På vilket sätt är det fejk??
Kan vi inte bara acceptera

Det är sommar och sol. Vapenvila råder. Hur många gånger ska jag behöva säga det..?

Vapenvila råder?? Har du kollat alla 100 tals krig världen över?
Citera
2020-07-13, 20:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Ja, dumsvensken är ett fullgott epitet på den gemene medborgaren i Svedala - finns mycket dessa gjort för att förvandla Sverige till en mänsklig avskrädeshög såsom vi känner det i dag! Demografin totalkvaddad iom den massiva invandringen - vem bär ansvaret, tillsammans med de dumsvenska politikerna?
Som jag sa:

Vem har sagt att man måste hålla käften om sitt hat mot Sverige och svenskar? Hata på ni!
Citera
2020-07-13, 20:59
Medlem
Överläkaren: ”Man ska inte dö av att man har ett sjukvårdsarbete”

https://www.tv4play.se/program/nyheterna/13282663
Citera
2020-07-13, 21:00
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Reuters: Antalet smittfall i världen över 13 miljoner – upp en miljon på fem dagar

Antalet bekräftade fall av coronasmitta i världen passerade 13 miljoner under måndagen, enligt Reuters sammanställning.

Sedan det första fallet rapporterades i Kina tidigt i januari har 568 500 människor dött.

https://omni.se/reuters-antalet-smittfall-i-varlden-over-13-miljoner-upp-en-miljon-pa-fem-dagar/a/Wbnn1r
Citera
2020-07-13, 21:01
Medlem
Äldre i åldersspannet 65-71 mår prima. Forskarna är förbryllade och försöker bortförklara det hela. Men jag kan intyga att de jag känner mår toppen. De som jobbar fortfarande jobbar hemifrån och känner mindre stress och de som är pensionärer mår bra också. Alla krav är borta samtidigt som de kan gå ut ock fika där de sitter långt från varandra och umgås. Även barn, t o m sådana som haft coronan och varit jättesjuka, träffar de ute på behörigt avstånd. Eller golfa. En som jobbar fortfarande brukar äta frukost ute nu då han slipper åka till jobbet utan kan jobba hemma och få en massa gjort som han uttrycker det.

Vi kommer att få se andra liknande resultat som visar att corona-avbrottet varit av godo och att de vill inte tillbaka till ekorrhjulet längre fram. Jobba hemma, slippa umgås med en massa idioter, välja sitt sällskap. Vad kan vara bättre?

Många gymnasister var också positiva till distansplugg. Skolkare hade börjat plugga.

– Det var lite paradoxalt för oss till en början. Vi såg hur både den självskattade hälsan och ekonomiska situationen gått upp i år jämfört med de senaste åren. Det verkar som att den självskattade hälsan nästan är högre än någonsin, säger Pär Bjälkebring, doktor i psykologi vid Göteborgs universitet.

Undersökningen har sen 2015 följt hur tusen personer i Sverige födda mellan 1949 och 1955 själva upplever bland annat sin hälsa och ekonomi.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7514263
Citera
2020-07-13, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Är det sant!? Finns det bilder video på detta?

Er det ikke Ann Linde på dette billede?:

https://www.google.dk/search?q=EU+foreign+ministers+meet+to+discuss+Hong +Kong%2C+Turkey+today&tbm=isch&ved=2ahUKEwjbgIDj9M rqAhVOCuwKHYwIBHQQ2-cCegQIABAC&oq=EU+foreign+ministers+meet+to+discuss +Hong+Kong%2C+Turkey+today&gs_lcp=ChJtb2JpbGUtZ3dz LXdpei1pbWcQDFAAWABg--QCaABwAHgAgAEAiAEAkgEAmAEA&sclient=mobile-gws-wiz-img&ei=M68MX5ubMM6UsAeMkZCgBw&bih=672&biw=1024&cli ent=safari&prmd=inv&tbs=qdr%3Ad&hl=da-dk#imgrc=tHOdch1BS6Z-5M
Citera
2020-07-13, 21:04
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG

Vapenvila råder?? Har du kollat alla 100 tals krig världen över?

Var det här till mig???

Jag menar, att vapenvila råder mellan oss svenskar och coronaviruset just nu. P.g.a att det är sommar och sol. (Viruset trivs ju bäst i 4 grader Celsius.) Men i september-oktober tar det säkerligen fart igen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in