Citat:
Mindme- Tänk om det skulle va så att vi hamnar i paradiset som du skriver o att vi i så fall lever o existerar där i form av liksom fina såpbubblor som välmående svävar omkring o lever tillsammans- en härlig tillvaro där du inte behöver oroade dig en sekund över ditt lr andras utseende.
Det är tråkigt att vi skapat ett samhälle där utseende har blivit så viktigt, att utseendet bestämmer värdet av en person.
Du kan ha en "skön känsla i sinnet" även om du inte är perfekt o snygg!!! men som alltid handlar det om att jobba med sig själv, va envis o ändra sitt sätt tänka. Jämför dig inte med andra - det ska man aldrig göra - tänk snälla tankar om dig själv o tala inte i nedvärderande ordalag om dig själv.
Du kan tex läsa lite om begreppet "Självmedkänsla" o smaka på det du tänker kring det.
Det finns en verkligt stor fara med att fokusera starkt på utseendet, du riskerar att bli en självupptagen människa med en förlorad själ.
Du kanske kan låtsas för en dag att du är så där snygg o perfekt som du skriver att du vill vara- hur skulle du bete dig, röra dig, tala till andra då?
Det är tråkigt att vi skapat ett samhälle där utseende har blivit så viktigt, att utseendet bestämmer värdet av en person.
Du kan ha en "skön känsla i sinnet" även om du inte är perfekt o snygg!!! men som alltid handlar det om att jobba med sig själv, va envis o ändra sitt sätt tänka. Jämför dig inte med andra - det ska man aldrig göra - tänk snälla tankar om dig själv o tala inte i nedvärderande ordalag om dig själv.
Du kan tex läsa lite om begreppet "Självmedkänsla" o smaka på det du tänker kring det.
Det finns en verkligt stor fara med att fokusera starkt på utseendet, du riskerar att bli en självupptagen människa med en förlorad själ.
Du kanske kan låtsas för en dag att du är så där snygg o perfekt som du skriver att du vill vara- hur skulle du bete dig, röra dig, tala till andra då?
Hej, jag har faktiskt börjat tänka mer positivt på sistone
Angående utseendet kanske inte jag är "vackraste" (vem som nu är det? Den finns ju inte. alla är vi individer) människan på jorden och jag kan acceptera det.
Det finns ett syfte med att man ser olika ut och det är för att man ska kunna känna igen varandra och lära känna varann.
Jag sitter i samma båt som många andra med mitt ordinära utseende och det finns nog till och med andra som ser ut som jag.
Jag känner mig mer harmonisk nu tack och lov. Har en väldigt "chill" känsla i huvudet och känner mig nog ungefär som jag vill känna mig, är trevlig mot andra med tror jag.
Tack du och eightlegged för bra svar