2020-07-10, 00:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KnackehaxanMia
Mindme- Tänk om det skulle va så att vi hamnar i paradiset som du skriver o att vi i så fall lever o existerar där i form av liksom fina såpbubblor som välmående svävar omkring o lever tillsammans- en härlig tillvaro där du inte behöver oroade dig en sekund över ditt lr andras utseende.

Det är tråkigt att vi skapat ett samhälle där utseende har blivit så viktigt, att utseendet bestämmer värdet av en person.

Du kan ha en "skön känsla i sinnet" även om du inte är perfekt o snygg!!! men som alltid handlar det om att jobba med sig själv, va envis o ändra sitt sätt tänka. Jämför dig inte med andra - det ska man aldrig göra - tänk snälla tankar om dig själv o tala inte i nedvärderande ordalag om dig själv.

Du kan tex läsa lite om begreppet "Självmedkänsla" o smaka på det du tänker kring det.

Det finns en verkligt stor fara med att fokusera starkt på utseendet, du riskerar att bli en självupptagen människa med en förlorad själ.

Du kanske kan låtsas för en dag att du är så där snygg o perfekt som du skriver att du vill vara- hur skulle du bete dig, röra dig, tala till andra då?

Hej, jag har faktiskt börjat tänka mer positivt på sistone

Angående utseendet kanske inte jag är "vackraste" (vem som nu är det? Den finns ju inte. alla är vi individer) människan på jorden och jag kan acceptera det.

Det finns ett syfte med att man ser olika ut och det är för att man ska kunna känna igen varandra och lära känna varann.

Jag sitter i samma båt som många andra med mitt ordinära utseende och det finns nog till och med andra som ser ut som jag.

Jag känner mig mer harmonisk nu tack och lov. Har en väldigt "chill" känsla i huvudet och känner mig nog ungefär som jag vill känna mig, är trevlig mot andra med tror jag.

Tack du och eightlegged för bra svar
Citera
2020-07-10, 06:31
Medlem
nijes avatar
Just precis nu känner jag för att sätta en spik mot toppen av hjässan och hamra, hamra ner den. Knäcka skallbenet som ett ägg och bända loss bitarna. Riva bort huden i ansiktet, dra den i långa remsor längs halsen, axlarna, bröstkorgen. Skala hela kroppen som en banan från huvudet till tårna.

Kanske skulle jag då äntligen känna mig ren igen. Frisk. Fri från den äckliga, unkna sjukhusdoften som satte sig i kläderna, håret, huden, allt. Vill ju bara bli av med det. Men när jag möter min blick i selfiekamerans lins ser jag sjukhuskorridorens vita väggar speglas i ögonen.
Senast redigerad av nije 2020-07-10 kl. 06:50.
Citera
2020-07-10, 07:26
Medlem
nijes avatar
Jag har inte sovit inatt. Har tittat på gamla bilder så länge att jag nästan trodde på att det var mig de föreställde. Men jag vet att det är en annan kvinna. En vacker, lycklig, älskvärd kvinna. Jag vet också att hon är död nu. Alla känner till den tragiska historien om kvinnan som dog på sin egen bröllopsnatt. Men ingen talar om det. Alla låtsas att det aldrig hänt.
Citera
2020-07-10, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Absolut, men det svåraste är samtidigt det som gör dig starkare, och det är problematisk ibland att vara beroende av andra, speciellt när andra inte är tillgängliga... är man då kapabel att ta hand om sig själv så har man en fördel till skillnad mot motsatsen. När du har löst denna situation och frigjort dig från förpliktelserna kommer du ha utökat din kapacitet att ta hand om dig själv ytterligare, vilket kommer bli fördelaktigt för dig i framtiden.
Jo jag är mycket piggare mentalt idag men känns som ett heltidsarbete att enbart stå i telefonköer. Kronofogdemyndigheten är omöjligt att nå. Covid-19 bevisar definitivt hur dåligt utrustat landet är för en "mild" kris. Förstår att vi var neutrala under andra världskriget. Skulle en främmande makt komma skulle landet lägga sig och dö eftersom det är något intressant med att ett så byråkratiskt land inte vet vad den andra handen gör eller kan lämna besked eller uppgifter kring något. I ett slagfält skulle vi antagligen hoppa rakt ner i marken bara någon pekade mot den.

Känns uppfriskande att ha skrivit av mig och nu har jag förväntningar om att skulderna ska täckas upp av de tillgångar som ska finnas för stenens skull. Bara psalmer och lite annat att söka omkring efter när jag ändå har energi idag. Vet inte vad som skedde igår och dagarna innan, vilken utmattning jag kände.

Pinsamt med alla orimliga telefonköer eller att man inte kan nå någon få svar, papper eller några direkta besked osv. Jag vill definitivt inte skuldsättas för att få ordning på ett dödsbo o begravning och man kan undra vad felet med förvaltningsrätten etc är. Upplever att de misskött sina uppdrag ordentligt.
Citera
2020-07-10, 16:36
Bannlyst
mitt sinne är lika mökt nu som åskmolnet utanför här
önskar att jag ochså kunde blixtra
släppa på trycket
och må bättre

nej detta blir en mycket tung helg
har inte lust med nått , inte ens att andas .
Citera
2020-07-10, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skorpionking
mitt sinne är lika mökt nu som åskmolnet utanför här
önskar att jag ochså kunde blixtra
släppa på trycket
och må bättre

nej detta blir en mycket tung helg
har inte lust med nått , inte ens att andas .
Ska få en lätt men ovanligt svår utmaning då. Lyssna på hela klippet i ett sträck. Enda problemet. Då får inte röra dig en centimeter förrän det är över. Förbered dig på det först. Se om du klarar det. Ger mentala muskler och det kommer kännas bättre när du är klar. Misslyckas du. Tror ändå det gav något.

https://m.youtube.com/watch?v=s0tKnpDwTio
Citera
2020-07-10, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av emilranfors
Ska få en lätt men ovanligt svår utmaning då. Lyssna på hela klippet i ett sträck. Enda problemet. Då får inte röra dig en centimeter förrän det är över. Förbered dig på det först. Se om du klarar det. Ger mentala muskler och det kommer kännas bättre när du är klar. Misslyckas du. Tror ändå det gav något.

https://m.youtube.com/watch?v=s0tKnpDwTio

tackar ! men detta är mer jag i dag https://www.youtube.com/watch?v=NmrSeXD6LVI

lyssna på hela så inser du mitt mående , ps tåna diggar med i alla fall här
Citera
2020-07-10, 22:52
Bannlyst
känner mej lite gladare nu , tänk att ett enkelt mail med bilder från ett fjärran land kan påverka måendet så mycket ?

jag ser en framtid , långt långt bort

ska bara traska dit , hur långt det än är ?
Citera
2020-07-11, 11:11
Medlem
nijes avatar
Ful. Fet. Äcklig. Dum.
Ful. Fet. Äcklig. Dum.
Ful. Fet. Äcklig. Dum.

Dessutom galen. Helt jävla bat shit crazy. Ful, fet, äcklig, dum och galen. Vilket kap. Bottenskrap.

Jag orkar inte med mig själv. Orkar inte vara så fel hela tiden. Vill ha en manual. Vill operera hjärnan så den börjar funka normalt och slutar vara så jävla aspig. Får man starta om? Det blev så fel allting. Snälla.
Citera
2020-07-11, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nije
Ful. Fet. Äcklig. Dum.
Ful. Fet. Äcklig. Dum.
Ful. Fet. Äcklig. Dum.

Dessutom galen. Helt jävla bat shit crazy. Ful, fet, äcklig, dum och galen. Vilket kap. Bottenskrap.

Jag orkar inte med mig själv. Orkar inte vara så fel hela tiden. Vill ha en manual. Vill operera hjärnan så den börjar funka normalt och slutar vara så jävla aspig. Får man starta om? Det blev så fel allting. Snälla.
Jag tror jag förstår lite vad du känner när du skriver om att du vill ha en manual. Det brukar jag också känna. Framför allt när jag går ut på stan och tittar på folk. Det är kompisgäng, pojk-och flickvän som går hand-i-hand och familjer med barnvagnar som ska äta picknick.
Hur lyckas dessa människor finna meningsfulla relationer med andra?
Vad vet de som inte jag vet?

Nu vet jag inte om ditt problem är direkt kopplat till ensamhet, så ber om ursäkt som jag försökte måla upp den bilden. Men du verkar vara ganska sträng och kall mot dig själv när du kallar dig själv för ful, fet, äcklig och dum. Du behöver inte göra det, du behöver inte lyssna på den delen av dig. Det är inte du, jag lovar. Du är fin som du är. <3
Citera
2020-07-12, 16:31
Medlem
nijes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den-unge-Werther
Jag tror jag förstår lite vad du känner när du skriver om att du vill ha en manual. Det brukar jag också känna. Framför allt när jag går ut på stan och tittar på folk. Det är kompisgäng, pojk-och flickvän som går hand-i-hand och familjer med barnvagnar som ska äta picknick.
Hur lyckas dessa människor finna meningsfulla relationer med andra?
Vad vet de som inte jag vet?

Nu vet jag inte om ditt problem är direkt kopplat till ensamhet, så ber om ursäkt som jag försökte måla upp den bilden. Men du verkar vara ganska sträng och kall mot dig själv när du kallar dig själv för ful, fet, äcklig och dum. Du behöver inte göra det, du behöver inte lyssna på den delen av dig. Det är inte du, jag lovar. Du är fin som du är. <3

Tack så mycket, det var fint skrivet. ❤️
Citera
2020-07-13, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonPy
Hej.

Jag vet inte riktigt hur eller var jag skall börja för allt är så otroligt invecklat och jobbigt hur jag än vänder och vrider på det hela.

Jag vill börja med att skriva att detta är som jag är seriös, vissa poster jag gjort och gör kan tas med lite ironi och glimten i ögat eller vad man vill kalla det. Vissa inlägg har varit rent av idiotiska.

Kommer inte att skriva ut alla detaljer för har inte lust att outa mig själv helt liksom men jag hade uppskattat ifall någon som varit i samma sits eller känner igen sig på något sätt eller bara vill ge mig stöd. Nu till varför jag skriver detta.

Jag har mer eller mindre brukat olika substanser i självmedicineringssyfte och ibland för att det varit skönt att fly från mig själv en stund.

För ungefär 8år sedan så lämnade jag ett helt perfekt förhållande med en underbar fru och 2 barn (1 biologiskt, 1 "extra" barn) för att jag var så djupt nere i drogerna och arbete och mycket verbala bråk och mycket tystnad med mellan mig och min dåvarande fru. Idag förstår jag varför hon gjorde som hon gjorde.

Detta lämnade jag för en betydligt yngre tjej som jag träffade ute och det kändes bra, dock så lämnade jag min fru på ett mindre bra sätt och barnen och hon blev lidande i form av att min biologiska son alltid var med mig (Jag var aldrig så påverkad att jag brast i min föräldrar roll) Min son var med mig när jag höll på efter jobb och fixade med mina bilar och när jag hittade på allt möjligt men aldrig vid "affärer" eller "droghandel" jag var mycket noggrann med det, men vi gjorde mycket annat också som lekte med leksaker och spelade fotboll och annat som han tyckte var roligt och han var med mig och hämtade bilar i Tyskland och allt möjligt som man kan göra. Det var verkligen pappas pojke (nu börjar tårarna komma)

När jag lämnade dom så var där en period på ca 8-12 månader som jag "försvann" ifrån alla som betydde något för mig, det enda jag gjorde var arbeta och gjorde pengar och var med denna nya kvinnan och knarkade rätt friskt med. Min son var då ca 8års åldern och jag bara försvann. Efter en tid så blev soc inkopplade och jag började försöka med bevakat umgänge med min son och det fungerade hyffsat men efter ett tag så blev det svårt att hålla ihop tiderna då vi bodde en bit ifrån varandra och att mitt jobb var på annan ort och det hände att jag blev försenad och var en rejäl tids optimist, jag vet idag att hade jag bara skärpt till mig där så att jag hade hållt tider och skött mig så hade det varit en annan sits idag.

Under allt detta så blir denna nya tjej som jag träffat gravid och vi får en son tillsammans och det blir ännu mindre tid över och fast jag beslutar mig för att lägga ner allt kriminellt och sluta missbruka så går det inte så väl. Jag försöker få allt att gå ihop men den som blir mest lidande är min äldsta son och när han är runt 11år så stoppas allt umgänge, jag förstår detta idag är för att min fd fru var ju den som fick ta vår sons ilska och besvikelse mot mig och hon beslutar att det är slut med vårdnad och umgänge, idag har jag inte träffat min äldsta son på ca 4år.

Jag vet att jag gjort så otroligt fel mot min son och hans mamma och den nya tjejen jag träffade tog det slut med ungefär när vår lilla son var 3år. Jag skärpte till mig ett tag men sen tappade jag det helt när jag inte fick ha någon kontakt med min äldsta son men jag tänkte som ett rövhål på den tiden och med rövhålet så jag försökte förtränga så mycket som möjligt av min gamla familj med frun och mina syskon och mamma och allt.

Det har hänt mycket sedan dess, jag har gått med i Laro programmet och jag har gått igenom div behandlingar och idag missbrukar jag inte längre och tänker helt annorlunda och har en underbar kontakt med min minsta son som snart fyller 6år och skall börja skolan och allt det. Jag träffar honom ofta och vi hittar på allt möjligt och han älskar att vara med mig lika mycket som jag älskar att vara med honom med allt vad det innebär.

Dock så kämpar jag med enorma skuldkänslor och skamkänslor över allt med min äldsta son och allt det så pass mycket att jag ibland blir så nere att jag får fysiska symptom som ont i magen och allmänt ledsen och inte någon lust att hitta på något utan blir typ apatisk och undviker allt vad andra människor och allt vad det innebär.

Jag har försökt många gånger att sträcka ut en hand till min äldsta son men han vill inte vilket är helt förståeligt, jag blev erbjuden en kurs i hur man skall hantera en sorg utav kommunen som jag tog del utav och använde min mormor som ursäkt för att hon var mitt allt men gick bort för lite mer än 3år sedan men det är inget som jag är direkt ledsen över. Hon hade ett bra liv och hon gav min barndom en mening och jag bodde mycket med henne när jag var mindre då min egna pappa inte var den bästa när jag var mindre men idag är han helt okej. Visst blev jag ledsen när mormor gick bort men det var av ålder och vi hann prata och jag fick ett vad jag tycker okej avslut med henne.

Jag kämpar nu via Laro programmet med att hålla mig drogfri och det går bra och jag träffar min minsta son 2-5ggr i veckan och det är allt mellan 3-8timmar varje gång jag är med honom och jag lägger verkligen ner min själ i att fokus ligger på honom och vad han tycker är roligt att göra och detta ger mig en enorm glädje och lycka att se och höra hur mycket jag betyder för honom och hur mycket han älskar mig och vi har haft ett par såna riktiga far och son tillfällen där jag verkligen känt att hans tillit till mig ökat och ökat.

MEN samtidigt som detta känns så otroligt bra och allt så får jag enorma skuldkänslor för att jag inte har möjlighet att ge min äldsta son den uppmärksamhet som även han behöver. Jag skriver brev till honom och frågar hur det är och skickar sms och frågar men jag får ytterst sällan svar och skulle det komma ett svar så är det på sin höjd "Okej". Kontakten med hans mamma är mycket begränsad och innerst inne så allt jag vill veta är hur pass allt som hänt påverkat honom och hans riktiga mående.

Jag förstår att det inte är jag som skall sitta och gråta för att jag blir ignorerad men jag behöver lite svar för att kunna ge honom tid, en dag kanske han vill träffa mig igen eller så kommer det aldrig bli någon förändring men oavsett hur framtiden ser ut så vill jag ju veta hur det är med mitt barn. Och jag tror att eftersom jag inte har någon vårdnad om honom så har jag inte rätt till att med tvång få några svar på mina frågor.

Detta börjar påverka mig så pass mycket nu att jag börjar få fysiska symptom som ont i magen och aptitlöshet och en otrolig nedstämdhet som skrämmer mig för mina tankar går mer o mer åt "återfallshållet" för att jag helt enkelt inte orkar med att må såhär.

Jag behöver lite råd på hur jag kan gå tillväga för att få reda på hur det är med honom. Samt lite råd om hur och vad jag skall göra för att få denhär otroligt jobbiga saken ur vägen för framtida förbättring.

Jag får alltid beröm om hur stora framsteg jag gjort och att jag lagt ner sidomissbruket på egen hand och alla samtal som jag har så ser jag positivt på det mesta och försöker att tänka i rätt banor. Har fått en del insikter på egen hand och med hjälp av andra.

Jag förstår att detta är en fas som kommer att gå över igen då jag känt såhär förr men inte lika intensivt och lika påtagligt som nu, men det kan vara för att jag inte tar benso längre eller något annat.

Jag har tänkt att först och främst försöka få kontakt med hans mamma och fråga henne om hur det är med vår son, sen så har jag mina misstankar om att jag mår såhär fysiskt för att jag inte tagit min blodtryckssänkande medicin på ett tag, jag har tagit antidepp i många år och det hjälper mig lite känner jag. Jag är lite inne på att kolla mitt testo värde då jag känner att jag har noll intresse efter kvinnor eller någon lust till något alls om man säger så. Det är som min kropp bara går på autopilot och nu efter jag varit på mottagningen idag så fick jag pratat lite med dom där och fick rådet att kolla lite på nätet efter hur man lär sig att hantera olika saker och så inte vara så hård mot mig själv.

Ett tag hade jag ett sånt enormt självhat att jag planerat och fixat allt för att ta mitt liv men i sista sekunden så har tankarna gått till mina barn att det är inte helt hopplöst sålänge vi alla lever och jag håller mig till att vara drogfri samt att jag finner en viss tröst i att även om jag aldrig får kontakt med min äldsta son så kommer jag åtminstånde få se min minsta son växa upp och vara en del i hans liv.

Well det blev en massa text och lite hoppande fram och tillbaka men det jag försöker få förmedlat är att jag verkligen är orolig att jag skall sjunka så lågt att jag börjar tycka så illa om mig själv igen att det bara blir skit av alltihopa.
Du borde smsa din äldsta son och be om ursäkt, och rada upp varje litet skit du gjort och be om ursäkt för det. Därefter borde du, varje dag, smsa och fråga hur det är med honom och skriv att du saknar honom. Detta tar dig högst 1 min om dagen... Även om han inte svarar på dina dagliga sms så kan du få honom att känna sig älskad för en gång skull. Om han berättar något så ska du försöka stötta. Skriv att han kan ringa när han vill. Ring själv någon gång ibland. Åk dit när han fyller år. Detta önskar jag att min pappa hade gjort för mig. Det hade gjort stor skillnad och då hade jag inte varit så förbannad fortfarande. Du verkar lida av dåligt samvete och detta skulle göra gott för både dig och äldsta sonen. Fortsätt kämpa på med den yngre. Håll dig nykter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in