2020-07-12, 04:57
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Hmm.. what?

Du tycker inte att detta är imponerande siffror för en anfallare i PL?

Jo, såklart. Drogba var fantastisk!
Citera
2020-07-12, 05:07
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Jo, såklart. Drogba var fantastisk!
Precis, bland de bästa anfallarna i historien av PL.
Citera
2020-07-12, 05:13
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
Precis, bland de bästa anfallarna i historien av PL.

Definitivt. Hoppas vi får se många fler i hans klass!
Citera
2020-07-12, 08:04
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Mourinho är inte like vass som han var för 10-15 år sedan, men du underskattar han rejält. Spelare som tex Robben, Ronaldo och Marcelo utvecklade sig alla till betydligt bättre spelare under Mourinho, mens andra spelare som Wright-Phillips kan man säga blev sämre. Jag anser fortfarande Mourinho att vara en världsklass manager, men hans taktik funkar inte lika bra i 2020 som den gjorde i 2005. Mourinho hade nog haft bra av att ändra sin taktik på samma vis som Ferguson gjorde kring 2005/06. Felet som Wenger gjorde i Arsenal var att han alltiid höll fast på sin gamla taktik.

Hursomhelst, så tror jag absolut inte att Mourinho är slut som tränare på toppnivå.

Men spelarna du nämner som exempel är ju spelare han tränade för typ 10-15 år sedan. I MU sög han all energi och passion ur klubben och varje match var hemsk att titta på, och det känns som det svarta molnet har flyttat sig till Spurs nu - vilket knappt kan vara slumpen. Jag tycker personligen det vore kul om Mourinho hittade tillbaka till topp-nivån, men inget från MU eller Spurs (hittills) talar ju för att han är nära att göra det.

Sen är det klart att man inte kan ta ifrån honom vad han lyckats med men det var ju ett tag sedan nu...
Citera
2020-07-12, 09:56
Medlem
Citat:
Hmm.. what?

Du tycker inte att detta är imponerande siffror för en anfallare mot ett av topplagen i PL?

Grattis, du har äntligen insett att Liverpool är ett topplag!
Citera
2020-07-12, 11:09
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Hörde nyss att Drogba gjorde 13 mål i 25 matcher mot Liverpool, inte illa.

Firmino har gjort 8 mål i de 8 senaste matcherna mot arsenal, inte illa det heller.
Citera
2020-07-12, 11:14
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
[/b]

Återkom när han insett att Arsenal är ett mittenlag.

Cas-dom imorgon. Sista spänningen på väg att dö ut i ligan nu.

Bottenstriden känns klar i teorin - det blir Villa, Bournemouth och redan klara Norwich som åker. CL så beror det helt på morgondagen - om City blir avstängda så blir det Chelsea, United och Leicester som gör Liverpool sällskap i CL. Om inte borde United kunna sätta sig i pole position imorgon kväll. EL-platserna... ärligt, bara de närmast sörjande som bryr sig. Vore stort för Burnley och Sheffield om de kommer ut i europa. Spurs och Gunners, vill de ens spela EL? Vill vi andra att de spelar där? Tar energi från ligan och gör det svårare att komma högt nästa säsong... kanske lika bra att de får den ryggsäcken så de inte kan börja ta in på Liverpool. Ja jag vet, de är mil ifrån, United och Chelsea är Liverpools verkliga hot, men ju färre topplag som slåss om det, desto större chans för titel på titel för mitt lag.
Citera
2020-07-12, 12:13
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Återkom när han insett att Arsenal är ett mittenlag.

Cas-dom imorgon. Sista spänningen på väg att dö ut i ligan nu.

Bottenstriden känns klar i teorin - det blir Villa, Bournemouth och redan klara Norwich som åker. CL så beror det helt på morgondagen - om City blir avstängda så blir det Chelsea, United och Leicester som gör Liverpool sällskap i CL. Om inte borde United kunna sätta sig i pole position imorgon kväll. EL-platserna... ärligt, bara de närmast sörjande som bryr sig. Vore stort för Burnley och Sheffield om de kommer ut i europa. Spurs och Gunners, vill de ens spela EL? Vill vi andra att de spelar där? Tar energi från ligan och gör det svårare att komma högt nästa säsong... kanske lika bra att de får den ryggsäcken så de inte kan börja ta in på Liverpool. Ja jag vet, de är mil ifrån, United och Chelsea är Liverpools verkliga hot, men ju färre topplag som slåss om det, desto större chans för titel på titel för mitt lag.

håller med sista spänningen att sista spänningen i Ligan kan dö u det enda som gäller något kan vara EL platserna där Man United, Wolves och Arsenal har en till Chans på CL genom att Vinna EL.

blir mer intressant i Championship där Brentford har riktigt bra form och kan lyckas komma ikap något av Top 2 lagen. Lär även bli ett spännande Playoff spel där Brentford borde vara favoriter så länge de kan hålla i sin form.

Föresten känns det som om Man United är nu mest säkra att lyckas ta Top 4 platserna då de form är för bra. De andra lagens chans var nog att inte tappa för mycket poäng så att Man united skulle komma ikap. För övrigt har väl Man united också det lättaste schemat kvar.
Senast redigerad av Hunden007 2020-07-12 kl. 12:16.
Citera
2020-07-12, 12:20
Medlem
Hunden007s avatar
Föresten så Bottlade väl Liverpool poängrekordet väl?

Måste nu väl gå fullthus mot lag som har mycket att spela för när man själva kan sitta och supa skallen av sig för man vunnit ligan och inte behöva egentligen bry sig så mycket.

en annan sak är väl att folk säger att Man United är favoriter till att vinna EL men skulle nog inte våga satsa något på detta då man vid redan klart CL spel via ligan borde behandla EL-Turneringen som en försäsong turnering man alltid har inför säsongerna.
Citera
2020-07-12, 12:27
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
håller med sista spänningen att sista spänningen i Ligan kan dö u det enda som gäller något kan vara EL platserna där Man United, Wolves och Arsenal har en till Chans på CL genom att Vinna EL.

blir mer intressant i Championship där Brentford har riktigt bra form och kan lyckas komma ikap något av Top 2 lagen. Lär även bli ett spännande Playoff spel där Brentford borde vara favoriter så länge de kan hålla i sin form.

Föresten känns det som om Man United är nu mest säkra att lyckas ta Top 4 platserna då de form är för bra. De andra lagens chans var nog att inte tappa för mycket poäng så att Man united skulle komma ikap. För övrigt har väl Man united också det lättaste schemat kvar.

Vore ju kul om Pontus Jansson kan sno platsen från Leeds. Annars är det väl en klassiker att laget som varit bäst in i playoff inte tar det. Playoff är som alltid en dogfight som kan gå exakt hur som helst.

Jag tror också United tar det nu. Får medge att jag hade fel med att OGS skulle vara borta till jul (även om det ibland lutat åt det hållet). Men jag är fortfarande inte övertygad om hans taktiska geni - återkom i november om United går som tåget och vinner varje taktisk strid mot Klopp och Pep. Tror förutsättningarna ändras radikalt när publiken börjar återkomma.
Citera
2020-07-12, 12:35
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Vore ju kul om Pontus Jansson kan sno platsen från Leeds. Annars är det väl en klassiker att laget som varit bäst in i playoff inte tar det. Playoff är som alltid en dogfight som kan gå exakt hur som helst.

Jag tror också United tar det nu. Får medge att jag hade fel med att OGS skulle vara borta till jul (även om det ibland lutat åt det hållet). Men jag är fortfarande inte övertygad om hans taktiska geni - återkom i november om United går som tåget och vinner varje taktisk strid mot Klopp och Pep. Tror förutsättningarna ändras radikalt när publiken börjar återkomma.

exakt känns dock som MAn united hade form redan innan corona uppehållet. men visst kan man hålla i en hel säsong är deras stora fråga.

Skulle säga leeds känns ganska säkra är nog West Brom som Pontus Jansson och hans lag får sikta in sig på. kan inte kvarvarande spelschemat men ser att Brentford har bättre målskillnad är West brom så en förlust för West brom och man har inte allt i egna händer.

Playoff kan gå hur som helst speciellt nu när man lirar utan publik.
Citera
2020-07-12, 13:27
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
[/b]

Vart har jag hävdat att Liverpool inte är ett topplag?? Källa?

Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Firmino har gjort 8 mål i de 8 senaste matcherna mot arsenal, inte illa det heller.
Inte illa. Men tror knappast att Drogba inte gjorde ett enda mål på över ett år på Stamford Bridge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in