2020-07-11, 17:50
Medlem
Har läst en CV. Jobbsökande skriver "Jag har alltid drömt om att få jobb och bosätta mig i Västerås". Problemet var att han sökte jobbet i låt oss säga Borås. He he man måste läsa sin CV innan man skickar den nästa gång. Vi frågade: Varför säker du jobb hos oss. Han: "Jag har alltid drömt om att få jobb och bosätta mig i Borås." Vi: Var det inte Västerås? Han: Va? Tystnad...Hade svårt att inte skratta.
Citera
2020-07-11, 18:12
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macke136
”Vad har du för svagheter?”

Någon som har tips på vad man kan svara där när det väl kommer till en intervju? E typ grovt autistisk så vettefan vad man ska säga.. punktlig? Snabb i tankarna? Flexibel? Team-tänk? Fattar fan inte

Mvh macke

Säg att du kan ha problem med sociala situationer ibland bara, typ att läsa av situationen, eller att du har fått indikationer om att du kan uppfattas som väldigt rak. Sen förklarar du att du kan förstå varför och att du försöker åtgärda det genom att försöka se till att fråga hur det är med folk, vara noga med att vara artig eller vad som helst.

Sen om du gör det är en annan sak, poängen är att du ska vara medveten om dig själv och samtidigt får du in hur du själv arbetar med att förbättra dig själv.
Citera
2020-07-11, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
Så personen är inte rasist?

Men övriga dåliga karaktärsdrag som personen skulle kunna tänkas ha då? Gjordes det även sådan avkall, eller ska man tolka det som att personen inte är just rasist men eventuellt ställer sig bakom andra tvivelaktiga ageranden och åsikter?

Det jag menar är att det aldrig är rimligt att börja i den änden att beskriver något man inte är. Rimligtvis är det tvärtom.

Det är väl en konsekvens av hur snett det har gått i debatten i samhället idag.

Att man skriver in att man inte är rasist, säger ju mer än om man utelämnat den infon.

Jag skulle inte kalla till intervju.
Citera
2020-07-11, 18:30
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Jag brukar skriva att jag är den mest ödmjuke person de någonsin kommer träffa.
Citera
2020-07-11, 19:23
Bannlyst
Bruka ibland får en del spontan ansökningar, det som slår mej att man söker jobb spontant, men tala inte vad man kan. En kille kunde knappt Svenska, hans främst merit var han hade satt upp en server som kunde skicka ut uppdatering till Windows på ett LAN. Inte så hög imponerings faktor direkt.
Citera
2020-07-11, 19:53
Medlem
Sett en hel del cvn från "dataingenjörer" från asien där de stavar fel till saker de säger sig vara experter på, och är tvungna att lista varenda point release av android som de jobbat med.
Citera
2020-07-11, 20:17
Medlem
WhaleMales avatar
Är det någon som fått ett CV eller personligt brev med sexuell antydan?
Citera
2020-07-11, 20:37
Medlem
Nomis2000s avatar
Hade ett personligt brev där avsändaren ondgjorde sig över att denne inte fått tidigare sökta jobb på grund av att svenskar är rasister.
Som om jag tänker anställa nån som troligtvis kommer att skrika rasist vid första bästa tillfälle då vi inte är överens om nått.
Citera
2020-07-11, 20:46
Medlem
azsxdcs avatar
Ansökan till en admintjänst på en myndighet med rätt höga krav.
”Drakryttare” var en av färdigheterna som lyftes fram hos den sökande, även diplomerad djurkommunikatör.
Undrar än idag vad fan en drakryttare är.
Citera
2020-07-11, 20:48
Medlem
Nomis2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azsxdc
Ansökan till en admintjänst på en myndighet med rätt höga krav.
”Drakryttare” var en av färdigheterna som lyftes fram hos den sökande, även diplomerad djurkommunikatör.
Undrar än idag vad fan en drakryttare är.

En drakryttare är givetvis den där snubben som sätter på brudarna vi andra inte tar i med tång.
Samma kategori damer faller även inom kompetensen djurkommunikatör.
Senast redigerad av Nomis2000 2020-07-11 kl. 20:51.
Citera
2020-07-11, 22:02
Medlem
jackflashs avatar
Jag har fått CVn till mig där den sökanden skriver uttryckligen att ”jag vill inte ha jobbet, men AF har sagt att jag måste söka”
Citera
2020-07-11, 22:21
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Jag har fått CVn till mig där den sökanden skriver uttryckligen att ”jag vill inte ha jobbet, men AF har sagt att jag måste söka”

På ren djävelskap skulle man ju kalla in en sådan välfärdssnyltare på intervju och säga att ..vi ska nog kontakta AF, du är ju som klippt och skuren för detta jobbet! Det lutar åt anställning banne mig.. och se hur personen reagerar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in