Citat:
Ursprungligen postat av
yokisuci
Visste faktiskt inte att de fått ifrågasatt igen så nyligen. Skummade igenom och verkar handla till stor del om hur rutiner och styrdokument ser ut? Känns dock lite oroväckande. Samtidigt, inte hört negativt om just datavetenskapliga
Jag bor just nu så bra, så att jag inte känner mig helt sugen på att kasta bort över 8 års kötid på en bostad i eller nära Gbg som jag egentligen inte vill ha. Dessutom har jag även en partner här samt troligen sommarjobb här nästa sommar. Känns då som bättre att studera ett år här och flytta därefter när även partner troligen kan flytta med och jag kan få bostad där jag vill.
Alternativet e ju att söka Matematik 1 på GU, därefter lösa kurser VT21 och sedan ett program. Någon kanske har tankar om det gentemot att gå datavetenskapliga på MDH och därefter byta mot datavetenskapliga på GU?
Aså du kommer ju riskera att du slösar bort ännu mer tid på MDH med en utbildning som inte kan garantera kompetens
Lärosätet säkerställer att den undervisande personalens kompetens motsvarar
utbildningsverksamhetens behov.
Inte uppfylld.
"I vissa
programanalyser och programvärderingar framgår att studenterna är missnöjda med lärarnas
pedagogiska kompetens. "
Utifrån genomförda uppföljningar vidtar lärosätet de åtgärder som krävs för att förbättra och
utveckla utbildningarna.
Inte uppfylld.
Lärosätet säkerställer studenternas och doktorandernas möjligheter och förutsättningar att
utöva inflytande över utbildningen och sin studiesituation.
Inte uppfylld
Samlat omdöme: Ifrågasatt kvalitetssäkringsarbete
Lärosätets kvalitetssystem är inte, på ett övergripande plan, uppbyggt för att säkerställa kvaliteten i
utbildningarna. Kvalitetssystemet är inte heller prövat i alla delar vilket innebär att det är svårt att ta
ställning till om det kommer att fungera i praktiken. Det är bedömargruppens uppfattning att
kvalitetssäkringsarbete i nuläget inte fungerar i alla delar