2020-07-09, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gilardino
3:e reserv på KTHs tekniska basår. Tror ni mina chanser är goda eller mediokra?

Vilken urvalsgrupp/ort gäller det?
Citera
2020-07-09, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lenotnl
Vilken urvalsgrupp/ort gäller det?
HP-kvoten i Södertälje
Senast redigerad av Gilardino 2020-07-09 kl. 16:07.
Citera
2020-07-09, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwert1010
Helt förstörd är jag. La ner hela min själ på att plugga till högskoleprovet men det blev inställt, har ändå haft hopp på att komma in men icke. Inte ens nära. Måste komma ifrån där jag bor så vad tror ni om att läsa fristående kurser ett år? Möjligtvis nationalekonomi eller sociologi i Linköping. Tänker att det möjligtvis går att tillgodoräkna kurser sen om jag bestämmer mig för att läsa vidare inom exempelvis civilekonom. Gör jag inte det är det som det är. Är det slöseri med tid och pengar? Åsikter mottages gärna behöver all hjälp och råd jag kan få

Lider med dig. 90% av mitt hopp låg i HP. Tack vare att det blev inställt så blir det nog inga studier i år, och jag måste stanna på ett jobb jag hatar.
Citera
2020-07-09, 16:13
Medlem
Jag kom in på Indek, YES BITCH!
Citera
2020-07-09, 16:18
Medlem
Citat:
Helt förstörd är jag. La ner hela min själ på att plugga till högskoleprovet men det blev inställt, har ändå haft hopp på att komma in men icke. Inte ens nära. Måste komma ifrån där jag bor så vad tror ni om att läsa fristående kurser ett år? Möjligtvis nationalekonomi eller sociologi i Linköping. Tänker att det möjligtvis går att tillgodoräkna kurser sen om jag bestämmer mig för att läsa vidare inom exempelvis civilekonom. Gör jag inte det är det som det är. Är det slöseri med tid och pengar? Åsikter mottages gärna behöver all hjälp och råd jag kan få

Du kan absolut tillgodoräkna dig kurserna i en framtida examen. Men kom ihåg att prata med SYV i god tid när du blir antagen till ett ekonomie kandidatprogram eller civilekonomprogram. Lycka till!
Citera
2020-07-09, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batibat
Lider med dig. 90% av mitt hopp låg i HP. Tack vare att det blev inställt så blir det nog inga studier i år, och jag måste stanna på ett jobb jag hatar.

Jag beklagar. Du kan inte tänka dig att läsa några kurser eller något tillsvidare? Förstår helt hur du känner och det kanske kan lindra lite tänker jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MushiShroomi
Jag kom in Åtminstone stod det antagen så jag antar det.

Har dock lite för dåligt betygssnitt om jag utgår från tidigare år så troligen kom jag in genom HP. Går det att se av vilken anledning jag kom in eller vägs båda in? Läste en behörighetskurs på komvux så har kompletterat. Är väl BII då? Både HP och BII stod i alla fall med så jag vet inte. Vad innebär det?

Kolla här som krävdesför att komma in: https://statistik.uhr.se/
Sedan jämför du med vad ditt meritvärde va. Antar att om du hade tillräckligt bra, kom du in via det. I annat fall via HP.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamintorsk
Du kan absolut tillgodoräkna dig kurserna i en framtida examen. Men kom ihåg att prata med SYV i god tid när du blir antagen till ett ekonomie kandidatprogram eller civilekonomprogram. Lycka till!

Skönt att höra, tack!
Citera
2020-07-09, 16:23
Medlem
Hej,

Har aldrig sökt in till något förut så förstår inte riktigt det här med urvalet och reservplatser osv.

Blev reserv 47. 10 personer i min urvalsgrupp (BII) blev antagna. Chansen att komma in känns inte så stor?
Senast redigerad av Elww 2020-07-09 kl. 16:32.
Citera
2020-07-09, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shekelstein
Masterprogrammet i matematik som delas av SU och KTH. Har alltid haft just denna master i siktet under min kandidat, så man blir fan lite glad ändå

Hur fungerar egentligen antagningen till masterutbildningar? Sker urvalet efter betyg i tidigare kurser på högskolan?
Citera
2020-07-09, 16:31
Medlem
Citat:
Jag beklagar. Du kan inte tänka dig att läsa några kurser eller något tillsvidare? Förstår helt hur du känner och det kanske kan lindra lite tänker jag.

Har inte sökt några kurser. Kan man ens göra det nu? Känns som det är likabra att jobba... Ska försöka söka nytt, men lär väl gå sådär pga corona. Jävla skit.
Citera
2020-07-09, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batibat
Har inte sökt några kurser. Kan man ens göra det nu? Känns som det är likabra att jobba... Ska försöka söka nytt, men lär väl gå sådär pga corona. Jävla skit.

Ja det finns väldigt många som är öppna för sen anmälan så gå in och kolla. Men förstår, det är ju på två sätt det där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in