2020-07-10, 18:46
Medlem
Foxan1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peyotedude
Nej jag är inte enig. Det är talanglöst att bara sno material rakt av. Ungefär som när komiker kommenterar virala klipp på tv. Visst är det småkul, men det är ändå bara något som de snott rakt av. Kräver liksom ingen talang.
Men jag tänker att de snor ju inte materialet, det är ju inte skrivet för att vara humor.. Dessutom på ett öppet forum. Mycket ligger i hur man lägger upp prata dessutom.
Tror de lägger rätt mycket tid på att gå igenom forumet och trådar, sålla bland kommentarerna osv
Citera
2020-07-10, 18:49
Medlem
Foxan1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DemonDeath
Haha, väg upp, Flashback Forever är långt ifrån först. Flashbang är ju flera år gammal. Kom inte och säg att Flashback Forever är nyskapande.
Nej det har du rätt i, när jag möts av fakta lägger jag mig.
Vill ändå tillägga att de skiljer sig från Flashbang på så sätt att de lägger upp det på ett humoristiskt sätt
Citera
2020-07-10, 19:02
Medlem
DemonDeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foxan1977
Nej det har du rätt i, när jag möts av fakta lägger jag mig.
Vill ändå tillägga att de skiljer sig från Flashbang på så sätt att de lägger upp det på ett humoristiskt sätt
Flashback Forever har t.o.m. läst tråden om Richards Reaktor, precis samma tråd som redan har behandlats i Flashbang. Flashback Forever är bara en blek kopia.

Lyssna på avsnittet av Flashbang där han läser upp tråden om zigenarna som bor i samma trappuppgång som TS. Vek mig av skratt när jag lyssnade på det.

Flashback Forever är inte först med att läsa humoristiska trådar från Flashback.

Men "humoristiskt sätt" är väl subjektivt. Vissa som du tilltalas uppenbarligen av Emmas och Prutt-Mias tillgjorda idiotröster.
Citera
2020-07-10, 19:04
Medlem
Foxan1977s avatar
Citat:
Flashback Forever har t.o.m. läst tråden om Richards Reaktor, precis samma tråd som redan har behandlats i Flashbang. Flashback Forever är bara en blek kopia.

Lyssna på avsnittet av Flashbang där han läser upp tråden om zigenarna som bor i samma trappuppgång som TS. Vek mig av skratt när jag lyssnade på det.

Flashback Forever är inte först med att läsa humoristiska trådar från Flashback.

Men "humoristiskt sätt" är väl subjektivt. Vissa som du tilltalas uppenbarligen av Emmas och Prutt-Mias tillgjorda idiotröster.
Har inte lyssnat på flashback, vilket avsnitt är det? Bör ju bilda mig en egen uppfattning så jag kan uttala mig korrekt
Citera
2020-07-10, 19:08
Medlem
DemonDeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foxan1977
Har inte lyssnat på flashback, vilket avsnitt är det? Bör ju bilda mig en egen uppfattning så jag kan uttala mig korrekt
Detta avsnittet borde det vara https://m.soundcloud.com/flashbangpod/avsnitt-42-zigenare-sniglar-och-snuten

Som sagt, Flashback Forever är inte först på bollen. De kopierar och stjäl. Typiskt vänster-människor att sno allt som inte sitter fastskruvat i marken.
Citera
2020-07-10, 19:11
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Fint minipoddinlägg! Var inte ledsen. Vi är tacksamma att ha dig som prominent ledargestalt i denna rebellrörelse. Tillsammans är vi starka och håller ihop.

Tack snälle…lite osammanhängande men jag spontanpoddade bara för att försöka få ut alla känslor som bubblar. Hoppas det gick att förstå. Har ätit blåbär med grädde och socker nu så det känns lite bättre. Jag får så otroligt ont i hjärtat av att de här människorna bär sig så fruktansvärt illa åt medan de låtsas gilla flashan. De behöver pengar pga inställda gigs och nu försöker de öka sin revenue genom att använda sitt kontaktnät gratis(såklart).
Citera
2020-07-10, 19:24
Medlem
DemonDeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Tack snälle…lite osammanhängande men jag spontanpoddade bara för att försöka få ut alla känslor som bubblar. Hoppas det gick att förstå. Har ätit blåbär med grädde och socker nu så det känns lite bättre. Jag får så otroligt ont i hjärtat av att de här människorna bär sig så fruktansvärt illa åt medan de låtsas gilla flashan. De behöver pengar pga inställda gigs och nu försöker de öka sin revenue genom att använda sitt kontaktnät gratis(såklart).
Tycker inte att det lät osammanhängande. Fint att du delar med dig med hur du känner dig! Slå på lite drum & bass i lurarna så kanske det känns bättre.

Flashback Forever-bruttorna beter sig fruktansvärt ja. Men det är tur att vi kan ventilera här och finna gemenskap. Jag tror också att de bara låtsas gilla Flashan. I SVT Play-klippet pratar Ina som om hon är en gammal räv på Flashback som brukade läsa här. Vill minnas att det inte alls lät så i början av podden. Hon är bara här så länge hon kan sno material och tjäna pengar på Patreon.
Citera
2020-07-10, 19:44
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Det många klagar på tycker jag faktiskt är en del av humorn, haha.

Jag tänker förstås på hur de förställer sina röster. Och egentligen även när de inte förställer rösterna.

De projicerar liksom den egna mentaliteten på alla inlägg de läser upp. Som om hela flashback består av 1/3 inlägg med Emma-mentalitet, 1/3 inlägg med Ina-mentalitet och 1/3 med Scroll-Mia-mentalitet.

Jag fick själv ett inlägg uppläst för några veckor sedan(annat nick). Jävligt lustigt, som om dom gör det till något annat. Som om de tömt inlägget på mitt väsen och ersatt det med sitt eget.

Det är i denna fräckheten som humorn finns tycker jag. Hoppas alla flashbackare bjuder på det. Det är en slags fb-rape som ändå kittlar rätt skönt i 2:an. Håller ni inte med?
Citera
2020-07-10, 19:54
Bannlyst
https://www.svt.se/kultur/de-dissekerar-flashback-tradar-i-popular-podd

två smutsiga feminister helt enkelt

hon vita horan säger det finns killar som rådfrågar om hjälp, men det finns inte tjejer som gör det då eller din gris hora
Citera
2020-07-10, 20:00
Medlem
DemonDeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJewsDid911

hon vita horan säger det finns killar som rådfrågar om hjälp, men det finns inte tjejer som gör det då eller din gris hora
Deras fördomar lyser igenom ja.
Citera
2020-07-10, 20:10
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJewsDid911

Incels och betacuckar är ju oftast killar. Det var nog så dom tänkte? Jag håller helt klart med de "två smutsiga feministerna" här.

Dags att flytta från mammas källare?
Citera
2020-07-10, 20:28
Medlem
FrankieStubbss avatar
Jag fick vara med i gruppen ett tag men blev anmäld och får inte skriva mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in