2020-07-10, 17:59
Medlem
DemonDeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankieStubbs
Jag själv har fullständigt lämnat mina principer därhän och skapat en facebook där jag ansökt om tillhörighet i gruppen gällande "podden" Flashback Forever då jag ämnar läsa lusen av penalisterna som härbregerar där.

Föga förvånande vill de icke acceptera mig så som medlem vad det verkar.

Ynkligt.
Tror att de tar lite tid på att acceptera in folk, så det kanske bara dröjer lite. Vänta några dagar kanske.

Eller är ditt konto uppenbart ett trollkonto? De kanske inte vill ha in anonyma människor i sin privata grupp. Hade inte förvånat mig. De verkar så måna om sitt safe space. Där Flashback-hatare ska kunna hata ifred.
Senast redigerad av DemonDeath 2020-07-10 kl. 18:26.
Citera
2020-07-10, 18:01
Medlem
DemonDeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
https://www.speakpipe.com/voice-recorder/msg/2ovmwafpd24692zq

ska gå och gråta lite nu i Billys päls…
Fint minipoddinlägg! Var inte ledsen. Vi är tacksamma att ha dig som prominent ledargestalt i denna rebellrörelse. Tillsammans är vi starka och håller ihop.
Citera
2020-07-10, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DemonDeath
Usch, så nu sitter de alltså i SVT-studion och göttar sig i all strålglans med sina journalistvänner.

"Anonyma" Scroll-Mia. Vad är det för myt de försöker odla?

Man blir illamående.

Ja om man är journalist "råkar" man ha väldigt lätt att få taltid på SVT. Eller om man är feminist.

Hur som helst tyckte jag det var ganska kul för att vara en podd men de borde ha sådana tidsmarkörer så man kan lyssna på det man är intresserad av. Jag vill ex höra om Rotebro Conny men orkar inte lyssna på deras fnittrande och uppläsande av meningslösa inlägg.

Någon som kan tipsa om höjdpunkter och avsnitt man bör lyssna på?

Jag lyssnade på det om böglobbyn och Peder Lamm. Det sjuka är egentligen att SVT får lov hänga ut någon som bög utan konsekvenser.

Är det värt lyssna på avsnittet om kärnreaktorn om man känner till tråden redan?
Citera
2020-07-10, 18:21
Medlem
FrankieStubbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DemonDeath
Tror att de tar lite tid på att acceptera in folk, så det kanske bara dröjer lite. Vänta några dagar kanske.

Eller är ditt konto uppenbart ett trollkonto? De kanske inte vill ha in anonyma människor i sin privata grupp. Hade inte förvånat mig. De verkar så måna om sitt sade space. Där Flashback-hatare ska kunna hata ifred.
Faktumet att jag ansökt tidigare under dagen och konfirmerar det hela här torde övertyga dem att jag själv är jag som man brukar säga enligt min mening.

Då du inte verkar förstå svenska i skrift så antydde jag faktiskt att Facebooken var helt och hållet nystartad samt sprillans ny.

Ditt sinnesslöa tuggande om "sade space" vad nu det i hela friden är? Samt hat lämnar jag därhän för stunden men väljer ni att fortsättningtvis provocera mig är jag inte helt främmande för en fandango om man säger som så.
Citera
2020-07-10, 18:27
Medlem
Min brors kusins avatar
Länge sedan jag skrattade så åt något svenskt. Gillar att dom har en sådan skön inställning till forumet, dom pratade ju om en tråd om klädsmak för nazister utan någon som helst moralpredikning. Och dom är ju så fula i mun så man nästan skäms
Citera
2020-07-10, 18:29
Medlem
Foxan1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peyotedude
Klart dom gör det. Fb är ju en guldgruva för dem. De behöver inte ens uppfinna material.
Jo förvisso, men de hade ju också kunnat förlöjliga fb och göra den vinkligenmed podden.
Tror faktiskt de uppriktigt gillar fb 🤷‍♀️
Citera
2020-07-10, 18:32
Medlem
DemonDeaths avatar
Citat:
Faktumet att jag ansökt tidigare under dagen och konfirmerar det hela här torde övertyga dem att jag själv är jag som man brukar säga enligt min mening.

Då du inte verkar förstå svenska i skrift så antydde jag faktiskt att Facebooken var helt och hållet nystartad samt sprillans ny.

Ditt sinnesslöa tuggande om "sade space" vad nu det i hela friden är? Samt hat lämnar jag därhän för stunden men väljer ni att fortsättningtvis provocera mig är jag inte helt främmande för en fandango om man säger som så.
När jag ansökte om medlemskap så tog det nog 1-2 dygn. Nu är de väl också på semester. Så du får nog vänta lite mer än några timmar tyvärr, gubben lilla.

Vad fint av dig att du har en helt ny och fräsch Facebook! Stolt du måste vara. Ingen aning vad du vill säga med det?

Det jag menar är, om du har en avatar på en katt och heter typ "Hor Gubbe", har inga vänner, osv, så kanske de sållar bort dig på grund av det. De kanske bara vill ha riktiga profiler där, och inte tramskonton. Men du kanske gjorde ett konto med en bild på dig själv och ditt riktiga namn...

Telefonen rättstavade fel. "Safe space" skulle det såklart vara. Var inte en sådan prutt.

Jag sa inte att du hatar. Kan du inte läsa? Det är däremot fullt av hat i Facebook-gruppen. Fullt av individer som dyrkar Flashback Forever och hatar oss som hänger på Flashan.
Citera
2020-07-10, 18:34
Medlem
Foxan1977s avatar
Citat:
Jag själv har fullständigt lämnat mina principer därhän och skapat en facebook där jag ansökt om tillhörighet i gruppen gällande "podden" Flashback Forever då jag ämnar läsa lusen av penalisterna som härbregerar där.

Föga förvånande vill de icke acceptera mig så som medlem vad det verkar.

Ynkligt.
Troligen sitter de inte inne på Facebook 24/7 så kan ju ta lite tid innan de ser ansökan.
Med det sagt kan jag som är admin i en större grupp på Facebook att alldeles nygjorda profiler som f ö är tomma tas bort vid ansökan. Det är ofta uppenbara trollkonton.
Citera
2020-07-10, 18:35
Medlem
Peyotedudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foxan1977
Jo förvisso, men de hade ju också kunnat förlöjliga fb och göra den vinkligenmed podden.
Tror faktiskt de uppriktigt gillar fb 🤷‍♀️

Spelar ingen roll. De stjäler andras ideer rakt av. Tänk om jag hade börjat kopiera deras podd.
Citera
2020-07-10, 18:38
Medlem
Foxan1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peyotedude
Spelar ingen roll. De stjäler andras ideer rakt av. Tänk om jag hade börjat kopiera deras podd.
Då får vi enas om att vara oense.
Deras idé att att läsa humoristiska trådar ur forumet är ju ny.
Dock är inte konceptet nytt, finns ju en pod som läser upp veckans nyheter och gör humor om det t ex
Citera
2020-07-10, 18:42
Medlem
Peyotedudes avatar
Citat:
Dock är inte konceptet nytt, finns ju en pod som läser upp veckans nyheter och gör humor om det t ex

Nej jag är inte enig. Det är talanglöst att bara sno material rakt av. Ungefär som när komiker kommenterar virala klipp på tv. Visst är det småkul, men det är ändå bara något som de snott rakt av. Kräver liksom ingen talang.
Citera
2020-07-10, 18:43
Medlem
DemonDeaths avatar
Citat:
Haha, väg upp, Flashback Forever är långt ifrån först. Flashbang är ju flera år gammal. Kom inte och säg att Flashback Forever är nyskapande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in