Citat:
Ursprungligen postat av
omiga
Oavsett vilken teori man sluter sig till gällande CA:s vapen så kan man konstatera att revolvern är den enda S&M .357 av ca 450 st legala vapen som inte provskjutits inom 2 timmar från mordplatsen. OCH att just denna revolver hade ett felaktigt serienummer i vapenregistret. OCH att vapnet befann sig i ett vapenskåp på Odenplan 10 min från biografen Grand.
Detta är fakta till skillnad från många andra indicier och skeva tolkningar i PU. Enligt mig, den enskilt mest intressanta uppgiften i hela utredningen.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- -----------------------------------------------------
Väsentligen är jag med men man behöver vara försiktig i logiken .Ber om ursäkt om jag är dåligt påläst
Om Christer ljuger om vapnet ( som mycket pekar åt ) så vet man inte var det vapnet befinner sig .Skall man låta tanken flyga fritt kan den S&W revolvern ligga i Skandiamannens kontors låda nere till vänster om Brännvinsflaskan.
Åklagare Pettersson tror ju i vart fall att vapen lånas ut hej svejs.
MEN VISST jag köper det rakt av
HAN CA är bokförd på en revolver --papperet finns diariet Cold facts
SOM snuten har såsat med säkert i 2 steg Bokföringen + Provskjutningen Numret finns provskjutningsprotokollet fattas Cold facts
Där finns frågetecken Saker att reda ut besvaras .. Inte minst procedurfrågor rutiner vapenlicenser.
Jag tycker att allmänintresset fortfarande kan vara så stort att behöriga Myndigheter håller presskonferenser
3 förhör har vi hört talas om Åklagare Helin har hämtat honom CA till ett 9 timmar långt förhör '
Som det verkar i nuläget utan att dessa frågor som är Faktabaserade Besvarats.
Vilket vapen ? Varför inte provskjutet ? Varför inte forskat efter Metal Piercing ammunition.? ( annat faktum )
Som kommunisten säger detta duger inte ..
viktigaste Brottsutredningen i rikets historia på i vart fall en par hundra år.
Massiva resurser i är det 35 år ----så kan man här skönja radikala brister i hanteringen av ett tydligt konkret spår.
Geografiskt nära Brottsplatsen.
Det kanske ändrar sig framöver men så ser det fn ut
Såväl som vapenregister ,, Detta har ju ett allmänintresse ---vad har Klantarshlena gjort givet dessa fakta ??
Var finns omdömet " Axla det egna ansvaret "
Har man gjort ett dåligt jobb behöver ngn Chef " Man Up " erkänna " Shit Happens " Det blev fel Räta ut frågetecknen .Inte ngn kåranda eller hemligstämpel .Det är inte demokrati.
Utveckla verksamheten slipper vi se en Åklagare som påminner om en lärare på " Hogwarts "