Citat:
Ursprungligen postat av
omiga
CA:s revolver
Enligt CA egen uppgift var det en model 27 med 6 tums pipa. Svartblånerad med träkolvplattor.
I vapenregistret hade revolvern tillverkningsnummer 61575 men PU har konstaterat att det var fel. Om man kan utreda vilket serienummer vapnet hade är det lättare att hitta, om det är kvar på marknaden.
Mest troligt är att vapnet registrerats felaktigt på ett sk “monteringnummer” eller med ett individuellt nummer som flera av vapnets olika delar är graverade med.
Vapnet är blånerat vilket ger en djup blåsvart yta.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Blånering
Vapnet borde likna denna revolver. Se särskilt serienumret på trumman till patronerna och ramen. Det här vapnet verkar ha 5 och 7 siffror på delarna men alla är inte synliga.
https://www.gunsinternational.com/guns-for-sale-online/revolvers/smith---wesson-revolvers---model-27/smith---wesson-5-screw-pre-model-27--quot-the-357-magnum-quot--blue-6-quot--barrel---mfg--1957--.cfm ?gun_id=101195940
Serienumret på just det här vapnet är S162589 och står i den infällda delen av ramen där trummans monteringspinne får plats. Ursäktar de inkompetenta ordvalen.
CA:s vapen borde rimligtvis ha en del med serienummer 61575.
Jag är ingen vapenexpert men dessa .357or finns tydligen i olika konfigurationer. Där den mest iögonfallande detaljen är ramen “frame”. Kan finnas i varianterna S- och K med flera. Därefter piplängd och kolvens utseende. Double/Single action, kornets utseende osv.
Utöver detta vore intressant om vi i tråden kan utröna lite mer exakt vilken konfiguration CA:s vapen hade.
Jag hoppas att PU har gjort det mest uppenbara. Att kolla med tillverkaren om nummret 61575 finns på någon
vapendel med denna huvudkonfiguration.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ----------
Jag misstänker att de siffrorna kan vara helt gripna i luften .. att de öh taget inte finns på ngt vapen ngn stans i världen.
Att det vid sökandet licens .har skickats in ett par siffror vilka som helst.
Jag menar att Polisen när man provskjutit närmare 1000 vapen. I samband med Rikets viktigaste brottsutredning Vet hur ett Vapennummer på en S &W revolver försåld av en vapenhandlare ser ut.Den uppgiften om CA s revolver ( siffror ,korrekt serienummer ) ) finns inte ute.
Jag tror att Snuten har skrivit in de siffrorna CA eller ngn annan skickat in I sitt register men dessa verkar inte stämma. Man har i så fall klantat sig.
( Fanns en länk där ngn expert fått de siffrorna utan att kunna dra slutsatser )
Snuten med Björk och killarna har så klart själva kontaktat S &W med det numret " No Brainer "
Detta leder i så fall till problem.
Säg att man hittar svartskallen vid Cafe Opera med en S&W Pistol med ett Nummer ...i byxlinningen Hur knyta det vapnet till ngn ?? Har vapnet de siffrorna som angetts kanske.
Men skickar man fel nummer / siffror till myndigheter är det inte sällan en del i ett skurkstreck brottsplan
( jfr Självdeklarationer som inte stämmer )
Visst spekulation --men man dyker vid sjön kommer upp med Puffran
Här är det vapnet kanon det är dessa siffrorna jaasss åee.. aaaasssëåeeee inte det nej.
Jag tycker det är märkligt att inte vapenhandlaren hade numret --vapenreparatören ..osv osv