2020-07-10, 00:36
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle_snusk
Just nu är det väljaropinionen som kan stoppa honom från att bli president.

Och han ljuger i stort och smått - och ofta kan man kontrollera det direkt som när han på presidentinvigningen sade att det inte regnade (SvT:s reporter som stod precis nära konstaterade att det regnade...)

I Forbes finns en intressant artikel om vad Trump ljuger om

Wikipedia (som inte är en officiell källa) har detta att säga: https://en.wikipedia.org/wiki/Veracity_of_statements_by_Donald_Trump

Betr källor till lögner finns det många - en del vederhäftiga och andra inte:

https://duckduckgo.com/?t=ffab&q=trump+lies&ia=web

Som sagt, det som räknas i USA är RESULTAT och inte vad som står i diverse skvallertidningar.
Citera
2020-07-10, 00:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag tycker det är trist att du känner dig tvungen att klistra in en länk och ljuga om innehållet:

Tror du inte IRS har granskat Trumps deklarationer? Varför tror du inte det?

En presidentkandidat har såklart all rätt i världen att göra affärsmässiga tystnadsavtal men porrstjärnor om han så vill.

Att nån anonym person påstår saker om Cohen, som redan vittnat färdigt, är säkert en trevlig snuttefilt för dig.

Tydligen ljuger jag om innehållet med. OK. Här är en längre artikel som förhoppningsvis når dina kriterium.
https://www.thedailybeast.com/cheats/2016/10/05/ex-trump-accountant-jack-mitnick-he-s-no-tax-genius

Ifall du menar att IRS genomför en omfattande granskning av Donald Trumps deklaration så är det fritt fram för honom att offentliggöra de år där han inte är under granskning. Men den sortens argumentation biter inte på dig.
Du är säkert välmenande och jag beundrar din entusiasm för Donald Trump men det går inte att gå längre än så här. När vi inte ens kan vara överrens om vad som är fakta,då är det bättre att överge diskussionen. För inget jag någonsin skriver kommer att få dig att medge att du har haft fel,eller hur?
Citera
2020-07-10, 00:41
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Som sagt, det som räknas i USA är RESULTAT och inte vad som står i diverse skvallertidningar.

Att Trump ljuger är väldokumenterat.

Resultat just nu är arbetslöshet 13%, kraftigt ökande corona - generellt men just nu också i Tulsa efter valmötet - och ett vikande väljarstöd. Dessutom vill väljarna nog ha en president som talar sanning och som visar sig pålitlig och som kan ena nationen.
Citera
2020-07-10, 00:41
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
1)Kort förenklat menar du att skyddstullar skapar fler arbetstillfällen inrikes och driver upp efterfrågan. Jag återkommer imorgon med ett klargörande från din sida där du belyser den okunskap jag besitter.

2) Du avfärdar FT:s rapportering ?
Financial Times ägs av Rupert Murdoch som äger Fox news. FT är en Trump-vänlig högerkonservativ tidning.Menar du att de är en vänsterrörelse med en dold agenda mot Trump sedan han blivit president?

Kort sagt, ja när det blir dyrare att importera apelsiner så är det plötsligt lönsamt att odla dem själv.
Ett exempel på vad höjda tullar kan få för effekt.

När det gäller FT så är det knappast ägaren som skriver artiklar, även om han råkar vara kompis med Donald Trump.
Citera
2020-07-10, 00:44
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Klipp

En presidentkandidat har såklart all rätt i världen att göra affärsmässiga tystnadsavtal men porrstjärnor om han så vill.

Klipp

Tror det finns många av hans trogna väljare som ser att knulla en porraktris samtidigt när Donalds fru föder hans barn som riktig djävla avskyvärt!

Men jag ogillar ju bara Trump med TDS och alla andra tycker detta är OK!!!

Citera
2020-07-10, 00:45
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle_snusk
Att Trump ljuger är väldokumenterat.

Resultat just nu är arbetslöshet 13%, kraftigt ökande pga corona -

Nja halvt rätt.
Antalet nya jobb ÖKAR faktiskt i USA just nu.
Innan corona-viruset drabbade världen så hade USA den lägsta arbetslösheten på 75 år på dryga 3%.
Citera
2020-07-10, 00:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Nja.. Men att han är jätterik och därför inte är beroende av.. Är en rätt viktig hans bas och Donald är tydligen orolig för att de ska se hur det ligger till vilket vi ser nu i olika domstolar och att Donald inte släppt dem.

Men som vi alla vet så kommer det spela mindre roll för folket utan detta är nog mest för Donalds ego, att vara blad de 100 rikaste men han är mer bland de 1000 rikaste..

Trist men sant.

Det minns jag. Han påstod att hans valkampanj finansierades av honom själv därför att han är värd runt 10miljarder dollar, och att han inte behövde några lobbyistpengar likt sina opponenter Jeb Bush och Marco Rubio.

Det visade sig vara lögn när hans PAC tog emot pengar från kolindustrin, från Boeing,från Amway,från smslåneindustrin,med mera, och tex.Lev parnas och Igor fruman har väl överlämnat dokument till FBI som visar att kandidat Trump mottagit kampanjbidrag från bla Ryssland och Ukraina.
den sk: Firtash-skandalen.

Samt att Michael Cohen ertappats med att ta emot enorma summor pengar från Land X som just nu är i rätten för att de vägrar lämna ut siffror om de bidrag de lämnat över till "make america great again PAC"
jag tippar på att det är Abu Dhabi eller Qatar det rör sig om.

Jag tvekar starkt på att hans väljare tror det är sant. De har sett reality-tv Trump från The apprentice. De har sett WCW brottaren Trump. Och han verkar rik. Alltså är han rik.
Citera
2020-07-10, 00:47
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Tydligen ljuger jag om innehållet med. OK. Här är en längre artikel som förhoppningsvis når dina kriterium.
https://www.thedailybeast.com/cheats/2016/10/05/ex-trump-accountant-jack-mitnick-he-s-no-tax-genius

Ifall du menar att IRS genomför en omfattande granskning av Donald Trumps deklaration så är det fritt fram för honom att offentliggöra de år där han inte är under granskning. Men den sortens argumentation biter inte på dig.
Du är säkert välmenande och jag beundrar din entusiasm för Donald Trump men det går inte att gå längre än så här. När vi inte ens kan vara överrens om vad som är fakta,då är det bättre att överge diskussionen. För inget jag någonsin skriver kommer att få dig att medge att du har haft fel,eller hur?
Det är tyvärr så att eftersom du ljög om innehållet i din förra länk, förutsätter jag att det är en del av din personlighet.

Nu postar du en artikel som handlar om att Trumps revisor är dålig på sitt jobb. Det är ju ganska patetiskt att du därefter gnäller över att jag inte ger dig rätt...

Jag menar på fullaste allvar att din debatteknik är barnslig och sekteristisk. Du tillför absolut ingenting med dina hyperbola lögner och fulpostande av länkar. Jag skäms faktiskt över att ha nedlåtit mig till diskussion med dig.

Nej, jag tvivlar på att något du skriver kommer visa att jag skulle ha fel, medan samtliga mina svar till dig med klarhet visar hur fel DU har. Tänk så knäppt det kan bli!
Senast redigerad av Japhy 2020-07-10 kl. 00:51.
Citera
2020-07-10, 00:49
Bannlyst
Citat:
Tror det finns många av hans trogna väljare som ser att knulla en porraktris samtidigt när Donalds fru föder hans barn som riktig djävla avskyvärt!

Speciellt när Presidenten ljuger om att ens ha träffat personen ifråga. Och sedan instruerar sin pressekreterare att ljuga om det i fortsatta intervjuer.
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-43988586

Jag tycker det är uppfriskande med väljare som gläds åt att deras president knullar porrskådisar. Det kan framstå som statsmannamässigt för 30% av landets väljare.

Speciellt eftersom de förfärades av att den tidigare presidenten en gång bad om Dijonsenap , köpte en ljusa kostym,och höll en kaffekopp i handen när han gjorde militärhonnör.
Citera
2020-07-10, 00:49
Medlem
Japhys avatar
Citat:

Jag såg faktiskt inte ens en liten dipp i opinionen när den sagan släpptes. De flesta verkade tycka att han var en viril gubbe. Att du ojjar dig som en moralkärring är sött, men saknar betydelse.
Citera
2020-07-10, 00:50
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Det minns jag. Han påstod att hans valkampanj finansierades av honom själv därför att han är värd runt 10miljarder dollar, och att han inte behövde några lobbyistpengar likt sina opponenter Jeb Bush och Marco Rubio.

Det visade sig vara lögn när hans PAC tog emot pengar från kolindustrin, från Boeing,från Amway,från smslåneindustrin,med mera, och tex.Lev parnas och Igor fruman har väl överlämnat dokument till FBI som visar att kandidat Trump mottagit kampanjbidrag från bla Ryssland och Ukraina.
den sk: Firtash-skandalen.

Samt att Michael Cohen ertappats med att ta emot enorma summor pengar från Land X som just nu är i rätten för att de vägrar lämna ut siffror om de bidrag de lämnat över till "make america great again PAC"
jag tippar på att det är Abu Dhabi eller Qatar det rör sig om.

Jag tvekar starkt på att hans väljare tror det är sant. De har sett reality-tv Trump från The apprentice. De har sett WCW brottaren Trump. Och han verkar rik. Alltså är han rik.

Jupp och mer saker har fallit MEN Donald har då följt att attrahera extremhögern (alt-rigth) men det intressanta är att se om Donald förlorat den vita amerikanen.

Tror han är på god väg!

Citera
2020-07-10, 00:50
Bannlyst
Citat:
Det är tyvärr så att eftersom du ljög om innehållet i din förra länk, förutsätter jag att det är en del av din personlighet.

Nu postar du en artikel som handlar om att Trumps revisor är dålig på sitt jobb. Det är ju ganska patetiskt att du därefter gnäller över att jag inte ger dig rätt...

Jag menar på fullaste allvar att din debatteknik är barnslig och sekteristiska. Du tillför absolut ingenting med dina hyperbola lögner och fulpostande av länkar. Jag skäms faktiskt över att ha nedlåtit mig till diskussion med dig.

Nej, jag tvivlar på att något du skriver kommer visa att jag skulle ha fel, medan samtliga mina svar till dig med klarhet visar hur fel DU har. Tänk så knäppt det kan bli!

Även om det krossar mitt hjärta så är det rätt beslut för din del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in