2020-07-10, 00:00
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Wow Donald lyckas FÖRFALSKA sin EGEN deklaration!!

Jag har lyckats med det... Det kallas ljuga/dölja inkomster!

Men om de ser att han är rätt dålig på affärer och bara försöker se ut som en lyckad fet vit snubbe med många unga brudar (köpta via Epstein?).

Visst. Klart han köpte sin fru från Epstein. Och eftersom Krauthammer på FB påstår att han förfalskat sin deklaration måste det ju vara sant. Dessutom är ju Trump en vit man. Det talar för sig själv att han därför är ondskan själv.
Citera
2020-07-10, 00:01
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
]Hej... Finns det något Donald J Trump har ljugit om överhuvudtaget?[/b]
KLIPP!

Visa sina deklarationer?

Finns många video där han säger att han ska göra det............................................... ...........

Men det var väl ingen lögn utan nu mer än fyra år senare så................................................

De granskar den fortfarande...
Citera
2020-07-10, 00:07
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Visst. Klart han köpte sin fru från Epstein. Och eftersom Krauthammer på FB påstår att han förfalskat sin deklaration måste det ju vara sant. Dessutom är ju Trump en vit man. Det talar för sig själv att han därför är ondskan själv.

Men din lilla RÅTTA!

Den enda som nämner "förfalskat sin deklaration" är du.....

Donald kan ha ljugit men förfalskat är det faktiskt BARA du som är så DUM att tro på.

Men lev i din MAGA2016 bubbla och ni är några men jag tycker mig se folk även här som nu tycker Donald är dålig för Amerika och (vita) amerikaner men var väldigt för Trump 2015-2016.
Jag kan ha fel!

Citera
2020-07-10, 00:09
Bannlyst
Citat:
Hej... Finns det något Donald J Trump har ljugit om överhuvudtaget?
Och då vill jag inte se Aftonbladet som din källa.

För övrigt är det resultat, och inget annat, som ger kärnväljare.
Donald J Trump har lyckats få ner arbetslösheten i USA till rekordlåga 3,2% veckan innan corona-viruset slog till över världen.
Fler låginkomsttagare än någonsin i USA kan idag leva på sin lön.
Han har bromsat invandringen, och fått bilfabriker att återvända till USA.

Listan kan göras hur lång som helst.
Det finns inget som kan stoppa Trump från ytterligare fyra år som president.

Jag vet inte hur jag ska betrakta detta inlägg. Du påstår en hel del saker som enkelt kan motbevisas men jag vet innerst inne att mina ord kommer sakna betydelse för att få dig att ändra din åsikt. Vi är förbi det faktabaserade samtalet dvs.

Ifall jag lägger fram en lista med bevisade lögner så kommer du att avfärda dem.
Därmed återvänder vi till ruta 1

Jag undrar på vilket sätt donald trump bidragit till att arbetslösheten blivit rekordlåg. Har han stiftat någon ny lag eller menar du att han sprider en allmän känsla av optimism som får ner arbetslösheten på egen hand?

För att ditt påstående om låginkomsttagare och deras förmåga att leva på lögn ,ska stämma så förutsätter jag att värdet på dollarn stärks så att man kan köpa mer för samma lön än tidigare.
Jag vet inte hur Donald Trump skulle ligga bakom landets monetära politik?
Han styr varken inflationsmålet eller penningpolitiken

När det gäller ditt påstående om att Bilfabriker återvänder till USA tack vare trump, så skulle jag vilja ifrågasätta det med. Bilfabrikerna ska ha planerat sin expansion redan innan Trump blev president. Och då tack vare delstaternas subventioner. Jag vet inte

Citat:
Last month, Volkswagen announced plans to expand manufacturing in Chattanooga, Tennessee.

Toyota is building a new factory in Alabama with Mazda, and Volvo opened a plant in South Carolina last year, but in each case, that was in the works before Trump took office.

Fiat Chrysler FCAU, also has nebulous plans to return some pickup truck production from Mexico to suburban Detroit next year, and it may reopen a small Detroit factory to build an SUV. At least one Chinese automaker wants to build in the U.S. starting next year but hasn’t announced a site.

Källa: Financial Times.

När det gäller ditt påstående om att Trump bromsat den illegala invandringen,
https://www.wilsoncenter.org/event/the-end-era-why-mexican-immigrants-are-returning-to-mexico

denna konservativa studie påstår att andelen mexikanska immigranter minskat redan 10 år före Trump blivit president. Detta tack vare att exportindustrin i Mexiko går som tåget

Som du ser finns det flera logiska hål i din argumentation. Men jag hoppas att vi kan diskutera fakta och inte angripa varandra eller oppositionen.
Citera
2020-07-10, 00:15
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:
Hej... Finns det något Donald J Trump har ljugit om överhuvudtaget?
Och då vill jag inte se Aftonbladet som din källa.

För övrigt är det resultat, och inget annat, som ger kärnväljare.
Donald J Trump har lyckats få ner arbetslösheten i USA till rekordlåga 3,2% veckan innan corona-viruset slog till över världen.
Fler låginkomsttagare än någonsin i USA kan idag leva på sin lön.
Han har bromsat invandringen, och fått bilfabriker att återvända till USA.

Listan kan göras hur lång som helst.
Det finns inget som kan stoppa Trump från ytterligare fyra år som president.

Just nu är det väljaropinionen som kan stoppa honom från att bli president.

Och han ljuger i stort och smått - och ofta kan man kontrollera det direkt som när han på presidentinvigningen sade att det inte regnade (SvT:s reporter som stod precis nära konstaterade att det regnade...) och att han haft flest deltagare på sin invigning ever jämfört med de andra presidenterna. Foton som uppenbarligen visade något annat avfärdades som fake news. Klantigt att ljuga om sådant som dessutom inte skulle vara värt att ljuga om - han vinner ju eller förlorar inget på om det skulle regnat eller inte.

I Forbes finns en intressant artikel om vad Trump ljuger om

Citat:
Markowitz, 5 maj 2020:

As of early April, Trump has told 23.3 lies per day in 2020, a 0.5-lie increase since 2019. What’s more, Trump has averaged 23.8 lies per day since the first case of COVID-19 was reported in the US — another 0.5-lie increase. Even during a pandemic, when the public needs to trust and rely on him the most, deception remains a core part of the president’s playbook.

What’s unusual about Trump is not just how often he lies, but what he lies about and where he communicates his lies most often.
...

https://specials-images.forbesimg.com/imageserve/5eb0ad71cb95f20007db3bcf/960x0.jpg?fit=scale

Wikipedia (som inte är en officiell källa) har detta att säga: https://en.wikipedia.org/wiki/Veracity_of_statements_by_Donald_Trump

Betr källor till lögner finns det många - en del vederhäftiga och andra inte:

https://duckduckgo.com/?t=ffab&q=trump+lies&ia=web
Citera
2020-07-10, 00:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Det är underligt att ni i TDS-kulten inte förstår att IRS granskar Trumps deklarationer. Det är också konstigt att ni tror att det är olagligt att betala porrstjärnor.

Men jag förstår att det är viktigt att ha en snuttefilt. Klart han har förfalskat sin deklaration och att IRS missat detta...

Tror du på allvar att IRS granskat hans inkomstdeklaration i snart 5 år?

Ja det kallas visst förfalskning när man lämnar in en inkomstdeklaration på delstatsnivå och en helt annan på federal nivå för att dölja och maskera sin inkomst. Samt förfalskar sin revisors signatur.
https://www.newyorker.com/news/benjamin-wallace-wells/the-new-york-tale-of-donald-trumps-accountant
Detta mål kan väckas senare men är inte särskilt troligt då SDNY och Cyrus vance låst in sig på
2 utredningar gällande Stormy Daniels och Karen McDougal.
Donald Trump förnekar att han köpt bägge kvinnors tystnad. Michael Cohen är beredd att vittna att så inte är fallet.

Ingen här hävdar att det är olagligt att betala porrstjärnor. Däremot får en presidentkandidat inte köpa en porrstjärnas tystnad utan att deklarera det till FEC. Som ett slags kampanjbidrag.

Det finns en kritisk massa på ca 30% i USA som tror att Donald Trump och Q-anon bekämpar "globalister" och deras agenda. Dessa kallar jag för de förlorade väljarna.
Klart jag inser att mina ord inte har någon verkan då du redan bestämt dig för att avfärda all kritik mot Donald Trump. Jag tänker inte ens försöka nå ut till dig,såsom andra har gjort,men om du vill diskutera fakta så är det bara att skriva en rad.
Citera
2020-07-10, 00:24
Bannlyst
Citat:
Visa sina deklarationer?

Finns många video där han säger att han ska göra det............................................... ...........

Men det var väl ingen lögn utan nu mer än fyra år senare så................................................

De granskar den fortfarande...

Jag råkar tro att även Cult45 vet med sig att hans deklaration inte granskas av IRS.
Även fast den skulle visa att han inte är i närheten så rik som han påstår, så tror jag inte de bryr sig. De följer honom av helt andra anledningar. Som inte har med hans finanspolitik att göra
Citera
2020-07-10, 00:26
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Jag undrar på vilket sätt donald trump bidragit till att arbetslösheten blivit rekordlåg. Har han stiftat någon ny lag eller menar du att han sprider en allmän känsla av optimism som får ner arbetslösheten på egen hand?.

Ditt inlägg innehåller så mycket okunskap och gissningar att jag inte hinner besvara allt ikväll, men angående arbetslösheten så kan sägas att Donald Trump infört tullar, vilket har gynnat den inhemska produktionen kraftigt i USA.
Där vi bland annat kommer in på bilfabriker och olje- gruvindustrin.

Sedan ska du ha klart för dig att många medier betraktar Donald Trump som en politisk fiende, mycket beroende på att journalister traditionellt sett har slagsida åt vänster.
Tänk på detta när du läser exempelvis FT.
Citera
2020-07-10, 00:29
Bannlyst
Citat:
Wow Donald lyckas FÖRFALSKA sin EGEN deklaration!!

Jag har lyckats med det... Det kallas ljuga/dölja inkomster!

Men om de ser att han är rätt dålig på affärer och bara försöker se ut som en lyckad fet vit snubbe med många unga brudar (köpta via Epstein?).

Tack för klargörandet. Längst ner på deklarationen så intygar man att det är på heder och samvete som man deklarerar sin inkomst.

Donald Trump har vid ett tidigare tillfälle förfalskat sin CPA/revisors signatur. Runt 1984-1989
Medan Mitnick var bortrest så ändrade Trump på siffrorna och signerade med hans namn.
https://www.thedailybeast.com/cheats/2016/10/05/ex-trump-accountant-jack-mitnick-he-s-no-tax-genius

Jack Mitnick dök upp i rätten och påstod under ed att han inte skrivit på de siffror som presenterats.

jag har för mig att det gällde Donald Trumps del i en stor bedrägerihärva gällande momsbedrägeri. Där han fälldes i rätten men samarbetade och överlämnade större fiskar åt åklagaren.

https://www.forbes.com/sites/ryanellis/2016/03/08/donald-trump-and-the-empty-jewelry-box-tax-scam/#28d1660a6a6b
Citera
2020-07-10, 00:33
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Jag råkar tro att även Cult45 vet med sig att hans deklaration inte granskas av IRS.
Även fast den skulle visa att han inte är i närheten så rik som han påstår, så tror jag inte de bryr sig. De följer honom av helt andra anledningar. Som inte har med hans finanspolitik att göra

Nja.. Men att han är jätterik och därför inte är beroende av.. Är en rätt viktig hans bas och Donald är tydligen orolig för att de ska se hur det ligger till vilket vi ser nu i olika domstolar och att Donald inte släppt dem.

Men som vi alla vet så kommer det spela mindre roll för folket utan detta är nog mest för Donalds ego, att vara blad de 100 rikaste men han är mer bland de 1000 rikaste..

Trist men sant.
Citera
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Tror du på allvar att IRS granskat hans inkomstdeklaration i snart 5 år?

Ja det kallas visst förfalskning när man lämnar in en inkomstdeklaration på delstatsnivå och en helt annan på federal nivå för att dölja och maskera sin inkomst. Samt förfalskar sin revisors signatur.
https://www.newyorker.com/news/benjamin-wallace-wells/the-new-york-tale-of-donald-trumps-accountant
Detta mål kan väckas senare men är inte särskilt troligt då SDNY och Cyrus vance låst in sig på
2 utredningar gällande Stormy Daniels och Karen McDougal.
Donald Trump förnekar att han köpt bägge kvinnors tystnad. Michael Cohen är beredd att vittna att så inte är fallet.

Ingen här hävdar att det är olagligt att betala porrstjärnor. Däremot får en presidentkandidat inte köpa en porrstjärnas tystnad utan att deklarera det till FEC. Som ett slags kampanjbidrag.

Det finns en kritisk massa på ca 30% i USA som tror att Donald Trump och Q-anon bekämpar "globalister" och deras agenda. Dessa kallar jag för de förlorade väljarna.
Klart jag inser att mina ord inte har någon verkan då du redan bestämt dig för att avfärda all kritik mot Donald Trump. Jag tänker inte ens försöka nå ut till dig,såsom andra har gjort,men om du vill diskutera fakta så är det bara att skriva en rad.
Jag tycker det är trist att du känner dig tvungen att klistra in en länk och ljuga om innehållet:

Citat:
His signature was on one of the tax forms sent to the Times, and the paper’s reporters tracked him down in Florida, where Mitnick now lives in semiretirement, to try to confirm that the documents were authentic. Mitnick was wary, but eventually he agreed to meet a reporter in a bagel shop. The Times describes the scene: “ ‘This is legit,’ he said, stabbing his finger into the documents.
Tror du inte IRS har granskat Trumps deklarationer? Varför tror du inte det?

En presidentkandidat har såklart all rätt i världen att göra affärsmässiga tystnadsavtal men porrstjärnor om han så vill.

Att nån anonym person påstår saker om Cohen, som redan vittnat färdigt, är säkert en trevlig snuttefilt för dig.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ditt inlägg innehåller så mycket okunskap och gissningar att jag inte hinner besvara allt ikväll, men angående arbetslösheten så kan sägas att Donald Trump infört tullar, vilket har gynnat den inhemska produktionen kraftigt i USA.
Där vi bland annat kommer in på bilfabriker och olje- gruvindustrin.

Sedan ska du ha klart för dig att många medier betraktar Donald Trump som en politisk fiende, mycket beroende på att journalister traditionellt sett har slagsida åt vänster.
Tänk på detta när du läser exempelvis FT
.

1)Kort förenklat menar du att skyddstullar skapar fler arbetstillfällen inrikes och driver upp efterfrågan. Jag återkommer imorgon med ett klargörande från din sida där du belyser den okunskap jag besitter.

2) Du avfärdar FT:s rapportering ?
Financial Times ägs av Rupert Murdoch som äger Fox news. FT är en Trump-vänlig högerkonservativ tidning.Menar du att de är en vänsterrörelse med en dold agenda mot Trump sedan han blivit president?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in