Citat:
Det där var väl inte postat till dig men det säger något att du tar åt dig.
Hehe, nu var det lite skämtsamt menat!
Citat:
Ursprungligen postat av
JustinTrudeau
Nej men det låser in dig. Ibland blir saker inte som trott och man kan tvingas flytta. Död och skilsmässa och mindre trevliga saker generellt.
Jag tror inte det blir prisras.
Just det håller jag visserligen med om, fast det är risker man måste ta ibland.Har du försökt exempelvis byta bostad? Det har jag, från en väldigt attraktivt tvåa innanför tullarna till en fyra. Ingen är villig att byta en fyra mot en tvåa, ingen som har en någorlunda billig hyra iaf. Då befinner du dig i en situation att du vill byta till en större och hittar bara nyproducerade fyror för 15-16k och då blir det ett ganska lätt beslut.
Köper du ett objekt för 7 MSEK så har du ränteutgift på runt 5500, så det är ganska lätt val, till och med en någorlunda hög månadsavgift på en BR.
Dessutom är det som någon skrev tidigare, det är ganska få som sitter och följer prisutvecklingen när man väl har köpt sitt boende. Skilsmässa mm är risker som man får leva med, man kan inte bo kvar med fru och barn på 60 kvm för att man är inte beredd att ta risken för skilsmässa, prisfall osv.