2020-07-09, 09:55
Medlem
Bonna86s avatar
Spennende!
Første gang jeg søker i Sverige (jeg er norsk), og veldig spent på om jeg faktisk kommer inn.
Merker jeg er litt utålmodig.
Citera
2020-07-09, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonna86
Spennende!
Første gang jeg søker i Sverige (jeg er norsk), og veldig spent på om jeg faktisk kommer inn.
Merker jeg er litt utålmodig.

Spännande, hoppas du kommer in. Jag väntar också och känner mig med otålig, hoppas inte det kommer på efermiddagen bara. Det står ju att det kommer under dagen 9e juli...så räknas förmiddag som dag är min fråga.
Citera
2020-07-09, 10:11
Medlem
TheGodEmperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XX1
Spännande, hoppas du kommer in. Jag väntar också och känner mig med otålig, hoppas inte det kommer på efermiddagen bara. Det står ju att det kommer under dagen 9e juli...så räknas förmiddag som dag är min fråga.

Ja, brukar komma mellan 09:00-17:00.

Tror hela systemet är automatiskt så många har nog redan fått deras antagningsbesked medans andra får vänta.
Citera
2020-07-09, 10:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Ganska risigt att inte alla får sina antagningsbesked utskickade redan 7 på morgonen eller liknande.

Ganska risigt att alla inte fick det samma dag (samma tid) med posten "förr" innan internets tid också men de som jobbar med antagningar är bara människor även om större delen av antagningsprpcessen är automatiserad så är det en hel del som kontrolleras manuellt och resp högskolas antagningsenhet ska göra sitt.

Dessutom...spelar det roll om du får veta kl 7 eller kl 17? Det påverkar ju inte din intagning. Bara frustrerande och nervöst, men spelar ingen praktisk roll
Citera
2020-07-09, 10:26
Medlem
Socratess avatar
Ni som tycker det är tråkigt/orättvist att inte alla får besked samtidigt:

Det är ju bara e-postutskicken som sprids ut över längre tid, själva publiceringen av resultatet på antagning.se sker samtidigt för alla.

Lycka till alla som är nervösa.
Citera
2020-07-09, 10:27
Medlem
utan.att.stannas avatar
Någon som fått svar?
Citera
2020-07-09, 10:29
Medlem
0.39s avatar
Inget besked ännu, vill minnas att det kom runt den här tiden förra året. Men det brukar ju variera så det kommer nog snart.
Citera
2020-07-09, 10:40
Medlem
Är så nervös att jag kräks nästan. En fråga bara, behövs det något eduID för att tacka ja eller något? Det krånglar i mitt fall med det. Kan bara köra vanliga inloggningen med mejl + lösen. Räcker det för att svara?
Citera
2020-07-09, 10:40
Medlem
0.39s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MushiShroomi
Är så nervös att jag kräks nästan. En fråga bara, behövs det något eduID för att tacka ja eller något? Det krånglar i mitt fall med det. Kan bara köra vanliga inloggningen med mejl + lösen. Räcker det för att svara?

Mail och lösenord räcker, ja.
Citera
2020-07-09, 10:41
Medlem
TheGodEmperors avatar
Citat:

Vanlig inloggning funkar också med lösenord och användarnamn, viktigaste är att du kan komma in på din profil!
Citera
2020-07-09, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGodEmperor
Ja, brukar komma mellan 09:00-17:00.

Tror hela systemet är automatiskt så många har nog redan fått deras antagningsbesked medans andra får vänta.

Förstår, kanske är olika så att inte systemet överbelastas.

Citat:

Ja det räcker med att logga in bara, har du lyckats ansöka kommer du lyckas svara ja med.
Citera
2020-07-09, 10:43
Medlem
Försöker hålla mig så jag inte pajar F5 på tangentbordet. Lite lagom nervös nu, men ack så spännande!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in