2020-06-27, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Uppsala Basket skriver att Mikael Axelsson är klar för spel i klubben. Tråkigt naturligtvis att han lämnar moderklubben för spel i Superettan istället för SBL. Hoppas att han återvänder så småningom när studierna är avklarade.
Verkar som att Umeås landslagsspelare André Nilsson även han kliver ner till Superettan. Uppsala kommer att vinna serien. Hoppas de får bukt på ekonomin (om man inte redan gjort det) så att de kan kliva upp till 21/22.
Citera
2020-06-27, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
Verkar som att Umeås landslagsspelare André Nilsson även han kliver ner till Superettan. Uppsala kommer att vinna serien. Hoppas de får bukt på ekonomin (om man inte redan gjort det) så att de kan kliva upp till 21/22.

Någon som vet vad som kan ligga bakom det ryktet? Har inte hört om det tidigare.
Citera
2020-06-27, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basketgeek
Någon som vet vad som kan ligga bakom det ryktet? Har inte hört om det tidigare.
Gissningsvis Umeås åratal av kass ekonomi och en möjlighet för honom att studera och spela basket samtidigt och ta del av stipendiet som Zennström instiftat. Om ryktet stämmer alltså.
Citera
2020-06-30, 06:20
Medlem
Vad är det för skillnad ekonomiskt på att spela i SBL jämfört med Superettan ? Sponsorer behövs ju även för spel i Superettan och resorna är väl ungefär detsamma i SBL som i SE. Eftersom ligan kommer att vara stängd kommande säsong finns ju ingen anledning att skaffa dyra spelare för att slippa riskera att åka ur. Med det dåliga publikintresset för basket i Huskvarna/Jönköping så måste det kännas hopplöst att satsa på att försöka ta sig tillbaka till SBL, det är ju inte så många som bryr sig och dom som kommer och tittar gör nog det oavsett vilken serie laget spelar i. Jag lider med alla dom som jobbar ideellt i WB, deras "lön" har ju varit att laget tog steget upp i SBL, och att tvingas ta beslutet att kliva ner ett pinnhål i seriesystemet känns nog bittert.
Citera
2020-06-30, 09:25
Medlem
Citat:
Vad är det för skillnad ekonomiskt på att spela i SBL jämfört med Superettan ? Sponsorer behövs ju även för spel i Superettan och resorna är väl ungefär detsamma i SBL som i SE. Eftersom ligan kommer att vara stängd kommande säsong finns ju ingen anledning att skaffa dyra spelare för att slippa riskera att åka ur. Med det dåliga publikintresset för basket i Huskvarna/Jönköping så måste det kännas hopplöst att satsa på att försöka ta sig tillbaka till SBL, det är ju inte så många som bryr sig och dom som kommer och tittar gör nog det oavsett vilken serie laget spelar i. Jag lider med alla dom som jobbar ideellt i WB, deras "lön" har ju varit att laget tog steget upp i SBL, och att tvingas ta beslutet att kliva ner ett pinnhål i seriesystemet känns nog bittert.
Osäker på hur stora ändringar förbundet gjort nu pga Corona men innan det så var serieavgiften avsevärt mycket högre i SBL jämfört med Superettan, bland annat pga systemet med tre domare.
Citera
2020-06-30, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RacingSnail
Osäker på hur stora ändringar förbundet gjort nu pga Corona men innan det så var serieavgiften avsevärt mycket högre i SBL jämfört med Superettan, bland annat pga systemet med tre domare.

Det måste vara mer än domarkostnaden som påverkar kan jag tycka, men skitsamma.

Köping gör en kanonvärvning i Alexander Larsson från SBBK, och tydligen är det mer på gång. Sånt gillas !
Citera
2020-06-30, 17:50
Medlem
Citat:
Det måste vara mer än domarkostnaden som påverkar kan jag tycka, men skitsamma.

Köping gör en kanonvärvning i Alexander Larsson från SBBK, och tydligen är det mer på gång. Sånt gillas !
Därför jag skrev bland annat. Och den skillnaden är inte kaffepengar, speciellt inte för en klubb som enligt uppgift tappade ett antal miljoner i sponsorpengar.
Citera
2020-07-01, 14:21
Medlem
Citat:
Hoppas Gustav och Alexander är skadefria till höst bara. Hansson spelade sist i november och Larsson i december.
Citera
2020-07-01, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
Hoppas Gustav och Alexander är skadefria till höst bara. Hansson spelade sist i november och Larsson i december.

Får hoppas att det blir samma utveckling som med John Brändmark. Han kom från Borås efter en skada och jag misstänker att Borås vill ha tillbaka honom efter ett par bra säsonger i Köping.
Citera
2020-07-08, 21:20
Medlem
zebra121s avatar
Spelschemat för säsongen 2020/2021 är nu officiellt samtidigt som Kings blir Södertälje Basketbollklubb.

Hoppas bara att det blir med publik så vi får lite drag på läktarna.
Citera
2020-07-09, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Spelschemat för säsongen 2020/2021 är nu officiellt samtidigt som Kings blir Södertälje Basketbollklubb.

Hoppas bara att det blir med publik så vi får lite drag på läktarna.

Jag håller med, utan publik är det knappt någon ide att dra igång. Alternativet kan ju vara att man begränsar antalet åskådare och bara de som köpt säsongskort får tillträde, och samtidigt kan man göra en enkel hälsokontroll på den publik som får komma.
Citera
2020-07-10, 19:41
Medlem
Citat:
Jag håller med, utan publik är det knappt någon ide att dra igång. Alternativet kan ju vara att man begränsar antalet åskådare och bara de som köpt säsongskort får tillträde, och samtidigt kan man göra en enkel hälsokontroll på den publik som får komma.
Om begränsningen på 50 personer för allmänna sammankomster kvarstår så blir det inte många på läktaren om man räknar med spelare, coacher, domare, sekretariat, golvtorkare, matchläkare osv.

Även 500 totalt skulle vara ett stort slag mot t ex Luleå som skulle tappa ca 1500 betalande åskådare per hemmamatch.

Vad jag har hört så är snacket inom ligaföreningen att premiären skjuts upp om publikbegränsningen kvarstår i oktober. Klubbarna har helt enkelt inte råd att skicka spelare på bortamatcher osv utan att få intäkterna från hemmamatcherna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in