2020-11-07, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RacingSnail
Bandybanan är väl redan körd. Ingen mer is där utan i år får de träna i ishallen och spela på matcher på annan ort.

Ja just det ja. Bandybanan ska göras i ordning så att dom kan spela där nästa år igen. Den har fått några år till på nåder.
Citera
2020-11-09, 21:31
Medlem
Undrar när hårdare restriktioner införs i Västmanland så att max 50 personer tillåts i publiken igen. Jag skulle gissa att det sker inom de närmaste dagarna.
Citera
2020-11-10, 01:13
Medlem
Citat:
Undrar när hårdare restriktioner införs i Västmanland så att max 50 personer tillåts i publiken igen. Jag skulle gissa att det sker inom de närmaste dagarna.

Det vore ingen högoddsare i såna fall, jag håller tummen för att man kan få se åtminstone en match till i Bad/sportarenan på Lördag, frågan är om dom går tillbaka till KB om det blir femtio personer igen ?
Citera
2020-11-10, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Det vore ingen högoddsare i såna fall, jag håller tummen för att man kan få se åtminstone en match till i Bad/sportarenan på Lördag, frågan är om dom går tillbaka till KB om det blir femtio personer igen ?
Blir det 50 pers är det KB (så länge som beslutet inte kommer så sent så inte allt hinner flyttas tillbaka)
Citera
2020-11-10, 14:45
Medlem
Citat:
Blir det 50 pers är det KB (så länge som beslutet inte kommer så sent så inte allt hinner flyttas tillbaka)

Om nu inte klubben tar ett eget beslut att flytta tillbaka och sänka publikantalet till femtio åskådare. Det är ju också en möjlighet.
Citera
2020-11-13, 23:24
Medlem
Vad tycker ni om Ernests Kalves osportsliga foul i matchen mellan Köping och Jämtland?

Hur mutad vad domaren?
Citera
2020-11-14, 12:52
Medlem
Citat:
Vad tycker ni om Ernests Kalves osportsliga foul i matchen mellan Köping och Jämtland?

Hur mutad vad domaren?

Inte ett öre mutad, tyvärr bara genomusel.
Har kollat på situationen hur många gånger som helst och kan inte fatta vad domaren blåser för, det är ju inte ens någon kroppskontakt. Kalve gör en klockren steal.
Citera
2020-11-14, 16:47
Medlem
Fan vad det suger att sitta hemma i soffan när Köping spelar hemma i KB-hallen. Klubben lottar (?) ut platserna bland oss som köpt säsongskort och det är bara att gilla läget. Tyvärr jobbar jag kvällar och helger och hade naturligtvis gärna varit på plats när man ändå är ledig, nästa gång jag är ledig en hemmamatch är om en månad och om det är väl bara att hoppas att man har turen med sig då istället. Just nu ångrar jag faktiskt att jag köpte säsongskort men jag köpte direkt efter att förra säsongen tog slut, och med facit i hand så var det ett misstag. Att gå på krogen och titta på matchen på sk storbilds-TV gör jag inte som läget är just nu med virus och skit. Man törs väl inte tro på att det blir tillåtet med trehundra åskådare igen, jag tror att Köping tjänar på att spela i KB-hallen rent sportsligt då man är mer hemma i den hallen. Det återstår att se.
Citera
2020-11-14, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Inte ett öre mutad, tyvärr bara genomusel.
Har kollat på situationen hur många gånger som helst och kan inte fatta vad domaren blåser för, det är ju inte ens någon kroppskontakt. Kalve gör en klockren steal.
Otroligt konstigt att samme domare fick döma idag också.
Citera
2020-11-14, 19:36
Medlem
Citat:
Otroligt konstigt att samme domare fick döma idag också.

Det är så det fungerar, ett felaktigt domslut får man leva med, helheten är viktigare. Skulle domarna sluta döma vissa lag pga feldomslut så skulle snart ingen domare döma några lag längre. Det är bara svälja kritiken och gå vidare.
Citera
2020-11-17, 18:18
Medlem
BC Luleå lämnade WO i matchen mot Nässjö som därmed vinner med 20-0. Orsaken till WO-beslutet är att man lämnade besked senare än 48 timmar innan match, är det verkligen ok att man ska förlora på WO pga att man upptäcker att spelare/ledare är smittade försent ? I bandyn har man tagit beslutet att det är ok att lämna WO oavsett tidpunkt och ingen blir straffad mer än att man förlorar matchen. Det känns också tveksamt tycker jag, ska man vara så generös så är det kanske bättre att ställa in serien helt ock hållet eller göra ett annat upplägg där lagen spelare flera matcher under en helg eller något liknande. Jag tycker att man först och främst ska försöka hitta nya datum att spela matcherna, att lämna WO är inte värdigt högsta serien i någon sport. Ska man genomföra seriespelet så ska man ha ambitionen att alla matcher ska spelas, tycker jag.
Citera
2020-11-20, 19:46
Medlem
Undrar hur länge Köping Stars har tålamod att vänta på att Alexander Larsson ska bli hel från sin skada. Att värva en spelare som är skadad är väl en sak, men har har ju uppenbarligen mörkat skadan eftersom han aldrig tycks bli färdig med rehab. Nu tror jag inte att man kommer att säga upp kontraktet eftersom inget lag åker ur serien och slutspelsplatsen redan är klar, men att värva skadade spelare är inget som håller i längden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in