Citat:
Ursprungligen postat av
Hunden007
Burek Nick snackar om deras Vuzenkovs inte kommer lira mot Tyskland så där ökar chanserna ännu mer
Bulgariens två bästa spelare får inte spela för sina Euroleague-klubbar. Det var antagligen uppgjort redan innan matchen mot Sverige.
Så här nära ett mästerskap har inte Sveriges herrlandslag varit sedan EM 2013. Herrlandslaget har blivit stabilare sedan man bytte coacher. Mikko Riipinen är en väldigt bra matchcoach. Eftersom landslaget inte hinner träna så mycket tillsammans så är det otroligt viktigt att ha en coach som känner spelarna vilket Riipinen gör. Det var ju från början en coachstab på fyra personer, men att det är Riipinen som är huvudcoach har blivit självklart sedan Boris Balibrea hoppade av, Ludde Degernäs slutade som coach och Jocke Källman tränar Malbas i Superettan, Adam Engström tog Balibreas plats som den fjärde coachen.
Riipinen blev coach i Tyska ligan vilket är stort, och bra eftersom en landslagscoach för Svenska herrlandslaget inte bör coacha i SBL. Men det är min privata åsikt. .
Basket-EM kommer att arrangeras av Cypern, Finland, Polen och Lettland. Tar Sverige en EM-plats hoppas jag att dom får spela i Finland eller Lettland, då ska jag ta mig dit och titta.
I Kväll får vi veta hur det går.