2020-07-08, 07:47
Medlem
Slettsnokens avatar
Det forundrer meg at noen fortsatt ikke ser at TH er skyldig. I tillegg til åpenbare motiv, trenger man bare se på telefontrafikken, som nesten er å regne som morsesignaler:

2 korte - 1006/1007 - som han slettet
2 korte - 1113/1114
1 lang - 1118
2 korte - 1306/1308
1 lang. - 1318

At det ikke finnes spor etter utenforstående i huset, skyldes at de ikke finnes, alt er ordnet internt.

Alibiet til TH står og faller på barna, for det er det sikreste.
Citera
2020-07-08, 08:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Det forundrer meg at noen fortsatt ikke ser at TH er skyldig. I tillegg til åpenbare motiv, trenger man bare se på telefontrafikken, som nesten er å regne som morsesignaler:

2 korte - 1006/1007 - som han slettet
2 korte - 1113/1114
1 lang - 1118
2 korte - 1306/1308
1 lang. - 1318

At det ikke finnes spor etter utenforstående i huset, skyldes at de ikke finnes, alt er ordnet internt.

Alibiet til TH står og faller på barna, for det er det sikreste.

Alle ser jo a TH er skyldig, men så er det barna da som er her og sloss, broren til TH, vennene hans som han bruker å sitte sammen med på kafeen på Metro-senteret og drikke kaffe, og så disse damene som har forelsket seg i TH og prøver å redde han. Stockholmsyndromet eller hva det kalles. I alle slike alvorlige saker, så dukker det opp damer som vil gifte seg med GM. Det så vi i Ubåt-Madsen-saken, Breivik-saken osv. Disse har fått en hel haug med frierbrev.
Opposisjonen, om man skal kalle det det, er Akershus, Sandemose, Z-Z-Z, Floriss, Sosialisten og et par andre. Alle disse vet nok innerst inne at det er TH som står bak.
Senast redigerad av Orderud 2020-07-08 kl. 08:20.
Citera
2020-07-08, 08:34
Medlem
[quote=Sandemose|72187000]
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01

Skjønner at du ikke liker sand i bevise-for-enhver-pris-maskineriet ditt.

[quote=Sandemose|72186719]
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01

Siden så mange på dette forumet tror at TH er en konemishandler, er det vel ikke utenkelig, for alle dem, at AEHs blod er "all over the place"?
Du som ikke tror det kan holde seg unna min kommentar

Dette er utrolig! Er man blant de som er skeptisk til ryktebaserte påstander om konemishandling, så får man beskjed om å holde seg unna! Er dette et uttrykk for at iristo01 kun vil diskutere med de som har samme hypotese?
Citera
2020-07-08, 08:39
Medlem
[quote=iristo01|72186684]
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
det har vært diskutert hvordan blod kan ha kommet fra th tidligere. mine beste tips siden det ikke var noen skrammer på han: munn innvendig eller nese. Hvis noen prøvde å slå til han kan jo det ha vært slik at han ikke hadde noe tilgjengelig å tørke seg med der og da. jeg synes det er pussig at han skal ha brukt sandalene til aeh. men vi vet altså ikke hvor gammelt blodet er og jeg har ikke inntrykk av at politiet vil kunne klare å stadfeste hvor gammelt det er.[/QUOTE

Men det var også blod fra AEH i huset.det kan vel være match i tidspunktet i hvor gammel THs og AEH sin blod, dvs blod fra same dag.brukt sandalene?
Kanskje han ha flyttet på sandalene hennes.

Hun kan ha sparket han i munn/nese under et basketak og slik fått blod på sandalene. Eller det har dryppet blod fra nesen ned på sandalene. Men er det bekreftet at det er blod, eller var det sagt DNA?
Citera
2020-07-08, 08:48
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er ikke så mye vi kan trekke helt sikkert ut av disse opplysningene om registrering av skritt og bevegelser på mobilen.

Enten må AEH ha vært i live, og latt være å ta telefonene 09:48 fra elektrikeren, og et anrop fra sønnen TEH, og anropet fra TH 10:06, og selv ha lagt mobilen på (nesten) riktig plass.

Eller, noen andre må ha gjort det.

Og så er det disse tidspunktene som ikke går helt i hop. Politiet sier at TH ikke har forklart seg korrekt om sine egne gjøremål og bevegelser denne dagen. Det synes iallfall å stemme.

Då får han ju ett ypperligt tillfälle nu. Sen undrar man om polisen verkligen lyckats fixera tidpunkten för fallet eller om denna kan komma att flytta på sig när MGM redogjort för en. :-) GM vet kanske också när den ägt rum.

Det har nog funnits en vits med att den återfanns hel ja. Men alla alibin pekar då ut nån annan. Polisen får ju gå efter den grundhistoria som målsägande själv anger och peka på bristerna och konsekvenserna av denna.
Citera
2020-07-08, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud
Alle ser jo a TH er skyldig, men så er det barna da som er her og sloss, broren til TH, vennene hans som han bruker å sitte sammen med på kafeen på Metro-senteret og drikke kaffe, og så disse damene som har forelsket seg i TH og prøver å redde han. Stockholmsyndromet eller hva det kalles. I alle slike alvorlige saker, så dukker det opp damer som vil gifte seg med GM. Det så vi i Ubåt-Madsen-saken, Breivik-saken osv. Disse har fått en hel haug med frierbrev.
Opposisjonen, om man skal kalle det det, er Akershus, Sandemose, Z-Z-Z, Floriss, Sosialisten og et par andre. Alle disse vet nok innerst inne at det er TH som står bak.

Jeg vet ikke hvem som gjennomførte ugjerningen, men det er ganske mange indisier og bevis som peker på TH som gjerningsmann i denne saken. Men, det er en her i tråden som jeg syntes litt synd på. Hen er kun her for å kalle andre økenavn som idioter osv, men konstant fremhever sin høye IQ og andres dumheter hvis man mener noe i nærheten av at TH kan være skyldig. Eller hvis man mener noe i det hele tatt! Hen bidrar aldri med en eneste teori annet i starten som tydeligvis står til Dovre faller. Høy IQ er forbundet med en høyere sosial intelligens, det man også kaller emosjonell intelligens, men på emosjonell scorer hen dessverre null og står til stryk.

Hen er som gjedda i sivet og stikker hodet frem i ny og ne for å skape litt ekkel stemning, men her er det plass til alle. Jeg syntes faktisk synd på slike personer som har behov for å rakke ned på andre for å fremheve seg selv. Ikke hen sin skyld at bagasjen er stor, tung og gjør livet til en kjempestor bør å bære.

Når det gjelder meg selv så velger jeg ikke omgang kun med JA mennesker, men de som gir meg positiv energi. Ha en solfylt dag!
Citera
2020-07-08, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
«His wife Anne Elisabeth was listed as a board member of several of his companies, and as a substitute member until a month before her disappearance in 2018.»

Like tilfeldig som at VE starter opp igjen hos TH og AEH unnlater å gratulere VE med sin bursdag i 2018 som hun har gjort i alle andre år?

Det at hans Facebook nå er anonymisert og vi ikke hører noe rundt hans person kan bety at han ikke er sjekket ut av saken, men uansett ett tankekors.

At AEH ikke gratulerte VE på bursdagen, kan skyldes en forglemmelse. Vi kan heller ikke utelukke at gratulasjonen kom senere. Mener å sett en screenshot i en artikkel om AEHs niese.
Screenshoten viste at AEH beklaget at hun hadde glemt å gratulere niesen med bursdagen. Jeg tar forbehold om at kan huske feil. Ellers vil jeg bemerke at det ikke er så veldig rart at AEH , som nærmet seg 70 år, ville slippe til yngre krefter. Jeg utelukker ikke at VE kan ha en rolle i saken. Men ikke basert på evt uteblitt bursdagshilsen, og at VE er tilbake i onkelens forretningsvirksomhet. At VE har lukket sin Facebook, er selvfølgelig motivert av at han vil begrense "snokeres" innsyn. Han vet selvfølgelig at han er omtalt i denne gruppa. Uavhengig om han er sjekket ut av saken eller ikke, så er det logisk for ham å begrense andres innsyn.
Citera
2020-07-08, 10:08
Medlem
På tross av hva politiet av en eller annen grunn ønsker å formidle, synes jeg fortsatt hettemann 2 er av interesse.

Kan se ut til at HM2 vinker til HM1, som så ser på han, før han går ut i en rett vinkel for å falle inn bak.

Hvis dette kun var for å unngå vann, kunne ha gått mer skrått inn, og likevel unngått det meste av vannet. Dette hadde vært mer instinktivt riktig.

Kan HM2 ha vært den som var i Sl*raveien først, mens HM1 har gått dit etterpå for å kontrollere at alt var i orden, hente noe gjenglemt og evt. fullføre staging. Evt. at begge var der, mens den ene gikk tilbake.

Noen som vet hvilket lokale HM2 kommer ut fra ved Festplassen, er det sted han kan ha ventet en stund?
Senast redigerad av Alsagio 2020-07-08 kl. 10:20.
Citera
2020-07-08, 10:09
Medlem
Slettsnokens avatar
Jeg tror TH er Hettemannen og at meningen var å gå til huset, påse at alt var ok, og raskt gå tilbake slik at han fikk ringt AE’s telefon kodesignalet 1106 og 1107 som planlagt.

Første kodet «dobbeltsignal» skjedde 1006 og 1007, siste 1306 og 1308.

Noe skjedde trolig i huset slik at han ble 7 min forsinket, og i stedet ringte 1113 og 1114, men «hentet inn» planen etter dette ved å ringe 1118, som 1318.

Det kan ha tatt lenger tid enn beregnet å flytte AE fra badet over til bilen i garasjen kanskje? Dette måtte jo prioriteres for å få liket av gårde.
Citera
2020-07-08, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Kanskje noen har lyst til å lage en oversikt over andre fysiske ting og hendelser (som bl.a. tidspunkt for når fiskerne og bil ble observert, og vitneobservasjon av BMW x3 i Ås) som ikke er med på Minnimus sin oversikt?

Her er noe:

Arbeidet på Hagens hus ble ferdigstilt 25.10.18.
Nabo Letv*k reiste bort den 25.10.18 (og kom hjem i begynnelsen av november).
25.10.18 : Ekteparet Hagens 49. bryllupsdag.

27.10.18. Stigen lå på bakken inntil huset, på baksiden av huset.

31.10.18, på morgenen: Stigen var stilt opp mot balkongen i 2. etasje (på baksiden av huset).
31.10.18: Gangveien (der den ryggende bilen ble fanget på video) åpnet pga brøytesesongen (den er stengt med bom utenfor brøytesesongen, noe som umuliggjør ulovlig bilkjøring da)

Et stillas sto også utenfor huset. Info om stige og stillas her: (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Når brukte postbudet å levere post i Sloraveien i den perioden og på forsvinningdagen? Kan postbudet ha observert fremmede biler og fremmede personer og eventuelt andre påfallende eller uvanlige ting? Er postbudet avhørt? Samme spørsmål om avisbudet.
Angående post-/avisbud:
Avisbudet Robert Habrat har Hagens gate på ruta si: – Politiet har ikke tatt kontakt med meg. Avisbudet sier han reagerte på at postkassa var full i perioden rundt november og desember.– Det var vanskelig å få noe mer inn i postkassa, så jeg syntes det var litt mistenkelig. Jeg tenkte likevel at de kanskje hadde dratt bort og glemt å avbestille avisen.

En av ekteparet Hagens nærmeste naboer, Tore Skansen, er sterkt kritisk til politiets håndtering av bortføringssaken. Han stusser også over at naboene i nærmere to måneder tok inn Hagens post. Det gjorde ikke politiet.
Citera
2020-07-08, 10:18
Medlem
Jeg lurer på hva hettemannen hadde under jakken, og hva han tenkte å bruke det til.
Citera
2020-07-08, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg tror TH er Hettemannen og at meningen var å gå til huset, påse at alt var ok, og raskt gå tilbake slik at han fikk ringt AE’s telefon kodesignalet 1106 og 1107 som planlagt.

Første kodet «dobbeltsignal» skjedde 1006 og 1007, siste 1306 og 1308.

Noe skjedde trolig i huset slik at han ble 7 min forsinket, og i stedet ringte 1113 og 1114, men «hentet inn» planen etter dette ved å ringe 1118, som 1318.

Det kan ha tatt lenger tid enn beregnet å flytte AE fra badet over til bilen i garasjen kanskje? Dette måtte jo prioriteres for å få liket av gårde.
Men hvis opkaldene er koder til en MGM, og han selv skulle have flyttet liget, hvad laver en MGM så i tre timer i huset fra 10:06 til 13:08?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in