2020-07-08, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Nei, jeg mener at jeg skulle sett på lista hennes før jeg publiserte i førsteomgang og nå orker jeg ikke se etter den lista ettersom jeg er så trøtt så jeg ikke klarer ha begge øya oppe samtidlig...
så god natt til hele gjengen
Her er den siste oppdaterte listen fra Minnimus. God natt
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
TIDSLINJE 31.10. 2018
Lagt til flere opplysninger, fete typer.
Kun hendelser som er bekreftet i media. Enkelte ubekreftede opplysninger på person står med ? bak.

nn:nn (beskrevet som like før 8:45) Anrop til AEH fra lønningsansvarlig MB Futurum. Ubesvart.
08:45 Anrop fra AEH til lønningsansvarlig Futurum. Besvart
09:02 TH reiser til Futurum (ca tid 09:02 - 09:07 VG Podcast 18.6.2020)
09:05 Bil rygger inn gangvei fra fiskeplassen
09:06 Anrop fra AEH til datter HHB1 (omtalt som 3 sek samtale/VG Podcast 18.6.2020)
09:10 - 09:15 TH ankommer Futurum (video)
09:10 SMS fra AEH til datter HHB1. HHB1 besvarte SMS senere uvisst når
09:14 Anrop fra AEH til sønn TEH. Besvart. Siste kjente livstegn.
09:16 Siste kjente livstegn
09:48 Anrop til AEH fra elektriker Skansen. Ikke besvart
09:50 Anrop til AEH fra TEH. Ikke besvart. Fulgt opp med SMS, heller ikke besvart
10.06 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
10:07 Siste fysiske bevegelse, forflytning av AEs mobil
10.07 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
10:34 "Hettemannen" befinner seg gående like ved fiskeplassen/gangveien retning Sloraveien
11:02 "Hettemannen" tilbake ved Metrosenteret

11.13 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.14 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.17 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.06 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.08 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.18 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13:30 TH forlater Futurum
13:40 Familiemedlem (HHB1?) ringer TH på fasttelefon, kidnapping eller funn nevnes ikke
13:46 TH ringer fra fasttelefon hjemme til AE mobil. Ikke besvart. Gjenstand for lydundersøkelser.
14:00 TH ringer familiemedlem (TEH?) som senere kommer til Sloraveien
14:01 TH ringer til familiemedlem (HHB1?)
14:10 TH varsler politiet
14:25 (ca) TH møter patrulje ved Shellstasjon Knattenkrysset

Tips : Søk på ordet TIDSLINJE3110 gjenfinner dette innlegget.
Når logget TH inn på sin Ipad?
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-08 kl. 01:37.
Citera
2020-07-08, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nei men hvis vi må velge hvilke tidspunkt som er beviselig korrekte, så kommer jo pålogging på Ipad milevis foran videoopptakene av THs bil ved Futurum.

Det kan ikke være noen som helst tvil om at tidspunktet da TH logget seg på Ipaden er korrekt tid.

Spørsmålet er om journalistene har fått opplyst feil tidspunkt.

Edit:

Poenget er at loggen viser nøyaktig og korrekt tid da TH logget seg inn denne dagen. Viser loggen 09:08, må det enten tiden på videokameraet være feil, eller TH logget seg inn før bilen hans ankom Futurum, eller noen andre har logget seg på Ipaden hans.

Innloggingen på iPaden skjedde ikke kl. 09:08, men senere.
Ingen i media har oppgitt dette tidspunktet knyttet til iPaden.

Derimot ble det tidligere opplyst at bilen til TH ankom arbeidsplassen kl. 09:08.
Senere er bilens ankomst justert til kl. 09:10-09:15. Innloggingen skjedde etterpå.
Citera
2020-07-08, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ajdå :-). Mobilen lever sitt eget liv då... :-). Ja, vem plockar upp en mobil o lägger den på plats? Och torkar av den? Vem brottas med AE i hårnät och dammsuger efter sig och tar med påsen på vägen ut? Snaran dras åt.

Kanske inte så dumt med hoppande mobil...

Det er ikke så mye vi kan trekke helt sikkert ut av disse opplysningene om registrering av skritt og bevegelser på mobilen.

Enten må AEH ha vært i live, og latt være å ta telefonene 09:48 fra elektrikeren, og et anrop fra sønnen TEH, og anropet fra TH 10:06, og selv ha lagt mobilen på (nesten) riktig plass.

Eller, noen andre må ha gjort det.

Og så er det disse tidspunktene som ikke går helt i hop. Politiet sier at TH ikke har forklart seg korrekt om sine egne gjøremål og bevegelser denne dagen. Det synes iallfall å stemme.
Citera
2020-07-08, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Innloggingen på iPaden skjedde ikke kl. 09:08, men senere.
Ingen i media har oppgitt dette tidspunktet knyttet til iPaden.

Derimot ble det tidligere opplyst at bilen til TH ankom arbeidsplassen kl. 09:08.
Senere er bilens ankomst justert til kl. 09:10-09:15. Innloggingen skjedde etterpå.

At TH logget seg på Ipaden 09:08 ble publisert tidlig. Det inngikk i kanskje en samleartikkel på VG. Jeg har selv lest det.

Men opplysningen trenger ikke å være korrekt for det. Poenget mitt er at uansett tidspunkt TH logget seg på Ipad'en så er tidspunktet 100% korrekt og etterprøvbart.
Citera
2020-07-08, 01:51
Medlem
Kanskje noen har lyst til å lage en oversikt over andre fysiske ting og hendelser (som bl.a. tidspunkt for når fiskerne og bil ble observert, og vitneobservasjon av BMW x3 i Ås) som ikke er med på Minnimus sin oversikt?

Her er noe:

Arbeidet på Hagens hus ble ferdigstilt 25.10.18.
Nabo Letv*k reiste bort den 25.10.18 (og kom hjem i begynnelsen av november).
25.10.18 : Ekteparet Hagens 49. bryllupsdag.

27.10.18. Stigen lå på bakken inntil huset, på baksiden av huset.

31.10.18, på morgenen: Stigen var stilt opp mot balkongen i 2. etasje (på baksiden av huset).
31.10.18: Gangveien (der den ryggende bilen ble fanget på video) åpnet pga brøytesesongen (den er stengt med bom utenfor brøytesesongen, noe som umuliggjør ulovlig bilkjøring da)

Et stillas sto også utenfor huset. Info om stige og stillas her: (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Når brukte postbudet å levere post i Sloraveien i den perioden og på forsvinningdagen? Kan postbudet ha observert fremmede biler og fremmede personer og eventuelt andre påfallende eller uvanlige ting? Er postbudet avhørt? Samme spørsmål om avisbudet.
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-08 kl. 02:17.
Citera
2020-07-08, 02:15
Medlem
Har ikke så mye tid til å lese her for tiden, men lurer på om den hettemannen kan ha hatt en rolle i forbindelse med bommen? jeg vet ikke hvordan det er med den bommen, men der vi hadde hytte måtte vi låse opp en bom for å kjøre inn til hytteområdet. Når man ser video av hettemannen får man inntrykk av at han er godt kjent, men han virker ikke nervøs eller redd for at mennesker skal se han, samtidig ser han ut som han er på en mission, og han går veldig raskt og fint, noen skrev noe om at han kanskje skal følge med rundt seg, men jeg synes ikke han virker så veldig opptatt av å følge med på veiene, om det er politi på vei osv., så jeg tenkte kanskje han bare er ment å gå der for å forvirre. Det er heller ikke sannsynlig at vedkommende skal ha tatt AEH ut av huset eller skadet/drept henne slik jeg ser det ettersom han kommer gående. Han kan eventuelt ha gått til en ventende bil, hehe, for å kjøre en liten bit, men jeg tror ikke det er sannsynlig. Er det ikke risikabelt å ha han gående rundt slik? Når han kom tilbake til det jeg tipper er metrosenteret, der man først ser han gå forbi, får jeg litt følelsen av at han er på utkikk etter en ventende bil. Han stopper litt opp og gnir seg litt i hendene og tusler så videre. Ser han etter medsammensvorne? Den personen som gikk rett ut bak han fra metrosenteret? så ut til å gå ut akkurat idet hettemannen tittet inn der, og de ser litt samstemte ut der de går på rad. Hvor ender han opp og har ikke politiet greid å spore hvor han gikk inn til slutt? Denne saken blir ikke nødvendigvis lettere å løse kjenner jeg. Hvor gammel sies det at hettemannen er og er det helt utelukket at det er TH, har politiet konkludert med det alt?
Citera
2020-07-08, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Jeg tror at politiet mener tlf ikke datt alene eller ble kastet alene ned trappa eller tilsvarende høyde er utfra hvor mye en mobil tåler, siste smartphone jeg hadde falt 40cm å skjermen ble knust, sjøl med beskyttelsesdeksel med mere vill ikke en normal smartphone tåle en tur ned ei lenger trapp alene, ikke de usmarte jeg har hatt siste åra har tålt noe tilsvarende, flere som ikke hade tålt et brutalt fall i ei trapp om jeg hadde hatt den i ei lomme heller...

Jeg falt i trappen for en del år siden og brakk håndleddet. Jeg mistet telefonen og det var en nokia som løste seg i flere deler som jeg kunne sette sammen. Telefonen var litt gammel selv den gang. AEH kan ha falt men da hadde det antagelig ikke vært spor på veggen fra henne. Kan hun ha blitt truet inn mot veggen? Hun er ikke veldig tynn så det skal vel noe til å dytte henne ned. Vet ikke hvordan åstedet så ut, det er jo mange rykter her men jeg har hele tiden trodd det var svært få spor og at de er inne på badet i 1. etasje.
Citera
2020-07-08, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Har ikke så mye tid til å lese her for tiden, men lurer på om den hettemannen kan ha hatt en rolle i forbindelse med bommen? jeg vet ikke hvordan det er med den bommen, men der vi hadde hytte måtte vi låse opp en bom for å kjøre inn til hytteområdet. Når man ser video av hettemannen får man inntrykk av at han er godt kjent, men han virker ikke nervøs eller redd for at mennesker skal se han, samtidig ser han ut som han er på en mission, og han går veldig raskt og fint, noen skrev noe om at han kanskje skal følge med rundt seg, men jeg synes ikke han virker så veldig opptatt av å følge med på veiene, om det er politi på vei osv., så jeg tenkte kanskje han bare er ment å gå der for å forvirre. Det er heller ikke sannsynlig at vedkommende skal ha tatt AEH ut av huset eller skadet/drept henne slik jeg ser det ettersom han kommer gående. Han kan eventuelt ha gått til en ventende bil, hehe, for å kjøre en liten bit, men jeg tror ikke det er sannsynlig. Er det ikke risikabelt å ha han gående rundt slik? Når han kom tilbake til det jeg tipper er metrosenteret, der man først ser han gå forbi, får jeg litt følelsen av at han er på utkikk etter en ventende bil. Han stopper litt opp og gnir seg litt i hendene og tusler så videre. Ser han etter medsammensvorne? Den personen som gikk rett ut bak han fra metrosenteret? så ut til å gå ut akkurat idet hettemannen tittet inn der, og de ser litt samstemte ut der de går på rad. Hvor ender han opp og har ikke politiet greid å spore hvor han gikk inn til slutt? Denne saken blir ikke nødvendigvis lettere å løse kjenner jeg. Hvor gammel sies det at hettemannen er og er det helt utelukket at det er TH, har politiet konkludert med det alt?
Jeg leste at da hettemannen (mann 1) returnerte, så hadde han gått en annen rute enn da han gikk i retning mot Langvannet/Sloraveien. På returen hadde han kommet langs hovedveien, før han kom til det stedet der han møtte mann 2 og de gikk sammen. De to gikk da mot P-hus i Lørenskog ishall.

Jeg tenker at mann 1 eller mann 2 kan ha kjørt en bil fra Sloraveien og til en parkeringsplass i nærheten av der de to møttes og at de kanskje skulle gå til den bilen og kjøre et sted (eventuelt med AE (bevisstløs eller død) i bilen).
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-08 kl. 02:47.
Citera
2020-07-08, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
For all del! Bare husk at TH m. famile er helt uskyldige, og har bidratt masse til oppklaring av saken, mens politiet ikke fant ut noe. Til slutt siktet de TH bare for å være tøffe og for å skjule en elendig etterforskning ..............

ja, politiet kan man nesten ikke stole på slik jeg ser det. Jeg har alltid hatt svært høye tanker om de, men etter å ha sett dokumentarer om krimgåter de ikke løser, får jeg inntrykk av at de skal spare penger eller ressurser og at de ikke er spesielt intelligente eller overser ting på gjørs. Har de ferie ut august nå tro? hehehe
Citera
2020-07-08, 02:34
Medlem
Citat:
Om fallet med mobil. Vi vet ikke mer enn at det skal ha skjedd mellom 09:16 og 10:07.

Vi vet ikke hva mobilen registrerte etter fallet.

Om det var AEH selv som falt med mobilen på seg, kan hun ha mistet mobilen. Eller hun kan ha løpt til gjestetoalettet og tatt med seg mobilen. Eller mobilen lå igjen i trappen eller nedenfor trappen.

Uansett, noen flyttet mobilen til sin nesten vanlige plass, på dette bordet i spisestuen, kl 10:07. Det tyder vel på at det må ha vært noen som kjenner vanene i huset, at mobilen ble plassert der.

Skal det forestille at AEH falt før de angivelige kidnapperne gikk til angrep?

Eller, at de angivelige kidnapperne rent tilfeldig kom til å plassere mobilen på bordet.
"Fravær av spor fra andre: Politiet mener ekteparets enebolig på Fjellhamar er et åsted for drap. Krimteknikere har siden forsvinningsdagen brukt utallige timer på å saumfare boligen etter relevante spor. Ifølge VGs opplysninger har ikke teknikerne funnet spor etter andre personer som de ikke kjenner til."
Det er ikke funnet spor etter ukjente personer i boligen.

Kilde: VG 07.07.2020
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/2GQjBv/loerenskog-saken-politiets-utfordringer
Selvsagt er det ikke funnet spor av andre i huset, fordi disse var profesjonelle. Derfor vil aldri AEH bli funnet heller.

Om TH skal ha gjort dette alene så må han ha kvittet seg med liket, noe som er vanskelig med politiet involvert, og alibiet hans gir han ikke nok tid til det uansett, samt at ingenting som har med han å gjøre har blitt sett nær åstedet.
Og her er det så mye rart som har blitt sett og blir fortalt om at noen andre bare må være involvert, om det så bare er falske vitner (til BMWen). Men det er vanskelig å komme videre på dette sporet for oss som ikke har de etterforskningsredskapene som politiet har, og politiet vil tydeligvis ikke, så her sitter vi.

Er det noen som kan svare meg på hvorfor politiet ser ut til å ha droppet helt sporene som gikk til Oslo og utlandet?
Citera
2020-07-08, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
ja, politiet kan man nesten ikke stole på slik jeg ser det. Jeg har alltid hatt svært høye tanker om de, men etter å ha sett dokumentarer om krimgåter de ikke løser, får jeg inntrykk av at de skal spare penger eller ressurser og at de ikke er spesielt intelligente eller overser ting på gjørs. Har de ferie ut august nå tro? hehehe
Etterforskerne mangler nok kompetanse m.m.
Sandemose peker på flere viktige ting her og har gode forslag til forbedringer:
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Det høres klokt ut.
Handlingsplaner og reorganisering.
Kanskje også gjøre noe med utdannelse og lønn for spesialetterforskere?
Norge er et lite land, og det skjer ikke mange kidnappingssaker her.
Kanskje man burde gjort noe med Interpol?
I dag er jo Interpol forhindret fra å engasjere seg i kriminalitet som ikke dekker flere land.
Citera
2020-07-08, 02:47
Medlem
Citat:
Om fallet med mobil. Vi vet ikke mer enn at det skal ha skjedd mellom 09:16 og 10:07.

Vi vet ikke hva mobilen registrerte etter fallet.

Om det var AEH selv som falt med mobilen på seg, kan hun ha mistet mobilen. Eller hun kan ha løpt til gjestetoalettet og tatt med seg mobilen. Eller mobilen lå igjen i trappen eller nedenfor trappen.

Uansett, noen flyttet mobilen til sin nesten vanlige plass, på dette bordet i spisestuen, kl 10:07. Det tyder vel på at det må ha vært noen som kjenner vanene i huset, at mobilen ble plassert der.

Skal det forestille at AEH falt før de angivelige kidnapperne gikk til angrep?

Eller, at de angivelige kidnapperne rent tilfeldig kom til å plassere mobilen på bordet.
"Fravær av spor fra andre: Politiet mener ekteparets enebolig på Fjellhamar er et åsted for drap. Krimteknikere har siden forsvinningsdagen brukt utallige timer på å saumfare boligen etter relevante spor. Ifølge VGs opplysninger har ikke teknikerne funnet spor etter andre personer som de ikke kjenner til."
Det er ikke funnet spor etter ukjente personer i boligen.

Kilde: VG 07.07.2020
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/2GQjBv/loerenskog-saken-politiets-utfordringer

Hva slags spor fant de i orderudsaken på selve drapsåstedet da? og er det egentlig slik at profesjonelle kriminelle alltid legger igjen spor? det er jo spor etter sprox-sko, 9 avtrykk. Jeg tror ikke det er trikset med telefon, fordi jeg tror det ville vært et umenneskelig press å konstant ha det over seg at man føler at det er et avgjørende trekk for at en selv ikke skal bli mistenkt (TH altså). Og som noen sier, hvorfor ville TH komme opp med en slik plan som driter ut og avslører mye om både han og familien. Dette går jo svært sterkt ut over de stakkars barna og øvrige familie også. Jeg har en følelse av at man må tilby store strafferabatter for å få de skyldige til å melde seg. Rart de ikke inkasserer resten av løsepengene på ca. 80 mill kr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in