2020-07-07, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Det gir jo ingen mening i å rømme til badet når det er kortere å løpe ut.
Vet vi det?

Jeg kjenner ikke planløsningen der, men hvis det første hun ser ned trappen er en åpen badedør hun vet hun kan låse bak seg kan det være et naturlig valg, hun har jo mobilen med seg.

Vi snakker tross alt om en dame på 70.
Det har vel også blitt nevnt slepespor på badet,
Citera
2020-07-07, 23:59
Medlem
Citat:
Joda. Som noen andre skrev: Hvis hun løp ut var det fare for å bli innhentet av GM. Men ved å løpe til toalettet var det sjanse for å greie å få låst seg inn.
Citera
2020-07-08, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Vet vi det?

Jeg kjenner ikke planløsningen der, men hvis det første hun ser ned trappen er en åpen badedør hun vet hun kan låse bak seg kan det være et naturlig valg.

Noen skrev at trappen fra 2. etasje ender i en stue i 1. etasje som er mot baksiden av huset, og det er en dør mellom den stuen og en entre. Badet (rettere sagt: gjestetoalettet) i 1. etasje ligger få meter fra ytterdøren (på forsiden av huset).
Citera
2020-07-08, 00:04
Medlem
«His wife Anne Elisabeth was listed as a board member of several of his companies, and as a substitute member until a month before her disappearance in 2018.»

Like tilfeldig som at VE starter opp igjen hos TH og AEH unnlater å gratulere VE med sin bursdag i 2018 som hun har gjort i alle andre år?

Det at hans Facebook nå er anonymisert og vi ikke hører noe rundt hans person kan bety at han ikke er sjekket ut av saken, men uansett ett tankekors.
Citera
2020-07-08, 00:05
Medlem
Citat:
Det ville i så fall forklart sporene.

Hun blir overrasket i 2. etg stuper ned trappen på flukt, avsetter DNA og markerer fall i mobilen.
Hun rømmer til badet i 1. etg hvor hun blir overmannet og slept ut fra.
Jag tror du är inne på ett möjligt scenario där.
Men vem är det hon ser? Är det av en försvars reflex som hon springer ner för trappan, hon kanske inte sett mannen utan bara agerat av att något som inte ska vara där. Var det en tydlig hotbild av en främmande, som fick hon på benen ner trappan?
Inte säkert hon skulle sprungit ner för trappan om det var någon som hon kände till. -Men var kommer du från? Du vet att vi har ingången på framsidan. Eller något likande.
Vet inte själv hur man skulle agera. Men skvätta till skulle man gjort.
Citera
2020-07-08, 00:09
Medlem
Citat:
Vet inte om hon kanske höll kläderna som hon skulle ha på sig i händerna. Pinsamt att springa naken ut?
Citera
2020-07-08, 00:09
Bannlyst
Citat:
Vet vi det?

Jeg kjenner ikke planløsningen der, men hvis det første hun ser ned trappen er en åpen badedør hun vet hun kan låse bak seg kan det være et naturlig valg, hun har jo mobilen med seg.

Men sensoren på telefonen ville vel talt skritt, selv om de var raske? Er vel mer naturlig å tro at hun fikk seg et slag og ramlet ned trappa
Citera
2020-07-08, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -HellYeah-
Denne husker jeg, men ingenting om leiebil eller VE...
Hvis du kobler de to artiklene fra nettavisen og Aftenposten, så får du en person i nær relasjon som har løyet om hvor han befant seg 31.10. Han ble oppdaget på et veikamera 20 mil fra Lørenskog i en leiebil. Slik jeg forstår det, er det personen som ble bedt om å lyve om at han så førstnevnte den 1.11 og ikke 31.10, som blir intervjuet i Aftenposten. Komplisert forklart, men den personen i nær relasjon KAN være VE. Det kan også være han som har gitt TH alibi for deler av arbeidsdagen.
Her er både politi og media veldig sparsomme med opplysninger, selv om de til tider har hintet om at det er flere som antakeligvis vil bli siktet i saken. Men så ble det stille...
Det er slik jeg tolker de to artiklene. Kan være jeg tar helt feil...
Citera
2020-07-08, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Hvis du kobler de to artiklene fra nettavisen og Aftenposten, så får du en person i nær relasjon som har løyet om hvor han befant seg 31.10. Han ble oppdaget på et veikamera 20 mil fra Lørenskog i en leiebil. Slik jeg forstår det, er det personen som ble bedt om å lyve om at han så førstnevnte den 1.11 og ikke 31.10, som blir intervjuet i Aftenposten. Komplisert forklart, men den personen i nær relasjon KAN være VE. Det kan også være han som har gitt TH alibi for deler av arbeidsdagen.
Her er både politi og media veldig sparsomme med opplysninger, selv om de til tider har hintet om at det er flere som antakeligvis vil bli siktet i saken. Men så ble det stille...
Det er slik jeg tolker de to artiklene. Kan være jeg tar helt feil...

Så kan det være VE som har deltatt på møtene med RU sammen med TH.
Så var det han som kjørte TH til avhøret på Bryn, og disse jobber vel som ett tospann i det daglige vil jeg tro.
Citera
2020-07-08, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Så var det han som kjørte TH til avhøret på Bryn, og disse jobber vel som ett tospann i det daglige vil jeg tro.
Slik kan det være, ja.
Citera
2020-07-08, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax

Og det er tydelig at de følger med på sosiale media da flere i slekta har stengt sin facebook
Citera
2020-07-08, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Det høres klokt ut.
Handlingsplaner og reorganisering.
Kanskje også gjøre noe med utdannelse og lønn for spesialetterforskere?
Norge er et lite land, og det skjer ikke mange kidnappingssaker her.
Kanskje man burde gjort noe med Interpol?
I dag er jo Interpol forhindret fra å engasjere seg i kriminalitet som ikke dekker flere land.
Du har gode poeng og gode forslag! Jeg håper at det blir slike positive forandringer som du skrev om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in