2020-07-06, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amdyhlm
Med tanke på hur mamman stavar sitt namn så får man ju utgå från att även morföräldrarna är tokiga.

Ja, vad hände där egentligen?
Undrar om det inte är mamman själv som ändrat stavningen.

Men som sagt, antingen är morföräldrarna eller mamman eller kanske
allihop, något udda.
Citera
2020-07-06, 21:24
Medlem
Andhogst38s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Ja, vad hände där egentligen?
Undrar om det inte är mamman själv som ändrat stavningen.

Men som sagt, antingen är morföräldrarna eller mamman eller kanske
allihop, något udda.
Tror mamman ändrat det själv, för att vara ball typ. 🥴
Citera
2020-07-06, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ying-CreUyang
Tidigare i tråden stod, Jimmi* är tidigare dömd för sexuellt utnyttjande av barn.
När?
Var?

Stod i dt.se under dagen.
Nu är det en betalartikel tyvärr
Citera
2020-07-06, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BodaKY
Hittade inga tidigare dommar på honom, men åklagaren säger enligt DT. att MGM tidigare dömts för sexuelltövergrepp mot barn. Han var då inte straffmyndig och fick 20 timmar samhällstjänst. Då man inte är straffmyndig syns det kanske inte i offentligheten . Någon som vet?

Fast om man inte är straffmyndig så kan man väl inte få samhällstjänst? Socialtjänsten blir ju inkopplad om en person inte är straffmyndig.
Citera
2020-07-06, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Någon har lagt in häktningsframställan på killens fb.

Inte det smartaste någon har gjort kanske....
Citera
2020-07-06, 22:28
Medlem
Citat:
Någon har lagt in häktningsframställan på killens fb.

Jag kan inte se det, hans fb är väl ganska privat. Men man kanske ska ha gemensamma vänner för att se
Citera
2020-07-06, 22:33
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Jag kan inte se det, hans fb är väl ganska privat. Men man kanske ska ha gemensamma vänner för att se
Nej gick att se när jag kollade. Inga gemensamma vänner.
Citera
2020-07-07, 02:54
Medlem
Han är även tidigare dömd för våldtäkt på sin halvbror. Han blev dömd för brottet och fick några dagars samhällstjänst. Detta skedde i en ganska tidig ålder och hans motivation var att "hans far slog honom så han ville få uppmärksamhet från socialtjänsten"
Citera
2020-07-07, 05:35
Medlem
Det är dags att polisen tidigt identifieras dessa incels och tvingar dem att bära någon form av symbol, t ex en gul stjärna på kläderna, så att barn och kvinnor kan undvika dem
Citera
2020-07-07, 07:34
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Nej gick att se när jag kollade. Inga gemensamma vänner.

Kan inte heller se det, det ända som är synligt för mig på hans profil är en bild på en glad liten pojke i 4/5 årsåldern (ta åldern med en nypa salt, har inga egna barn och inte heller något som helst intresse för dom) som han gjort som profilbild 1 november 2012..🤔
Citera
2020-07-07, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in2lad
I Sverige är man barn till och med 18 år ur juridisk syn. Socialtjänsten klassar ungdomar upp till 20 år som barn. En byxmyndig person kan ha sex med andra 15/16/17-åringar, men inte med vuxna.

Jodå. Det kan vara en fullt vuxen individ och en 15 åring. Det som man kollar på då är ju om det är frivilligt, nån ev maktposition, är 15 åringen inte frisk/kapabel att ta hand om sig själv osv.

Det finns flertal som blivit dömd för att ha haft såna förhållanden eller engånghändelser. Men det är mer än bara åldern som spelat roll. Inte helt ovanligt man ser 15-16 årig tjej ha ett förhållande med en 20 årig kille tex.
Citera
2020-07-07, 11:08
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Kan inte heller se det, det ända som är synligt för mig på hans profil är en bild på en glad liten pojke i 4/5 årsåldern (ta åldern med en nypa salt, har inga egna barn och inte heller något som helst intresse för dom) som han gjort som profilbild 1 november 2012..🤔
Den kommentaren är borttagen nu men en ny som ligger vid att han slutade skolan i Härnösand. Någon har skrivit att han ska slå ihjäl honom om han ser honom i Rättvik. Inte så smart nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in