2020-07-03, 10:11
Medlem
LoJohans avatar
Från SVT:

Enligt polis utreder man nu ett grovt brott som ska ha begåtts i centrala Rättvik.
Polisen är förtegen om vad som inträffat under pågående utredning, men säger att man hoppas kunna släppa mer information under dagen. Tekniker är på plats.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/da...ik-grovt-brott
Citera
2020-07-03, 10:29
Medlem
När polisen är förtegen har någon fått halsen avskuren eller som medierna brukar skriva "stickskador i halsen".
Citera
2020-07-03, 10:32
Medlem
Apansiktets avatar
Området kommer vara avspärrat resten av hela dagen. Vad fan kan ha hänt? Det anmäldes igår...
Citera
2020-07-03, 10:56
Medlem
I ett vitt hus. Och ett avlångt rött uthus finns på gården ..dt.se lär snart märkas vad det är för nått men luktar mord..
Citera
2020-07-03, 12:24
Medlem
L0s-Pir4t0ss avatar
Det ser ut att vara "Knecktplatsen" i Rättvik.
Ålderdomshem plus stugor med rum för missbrukare om jag inte minns fel.
Citera
2020-07-03, 12:24
Medlem
Det är uppe vid den sk. Knektplatsen i Rättvik.

https://www.google.se/maps/place/Kne...7!4d15.1258459

Natten mellan söndag och måndag denna vecka så anmäldes ett inbrott i Rättvik hos racingklubben. Kan det var ytterligare ett inbrott som nu gått snett?

Det är en hel drös av irländska och engelska hantverkare med dyra husvagnsekipage där upp nu. Samma stil som asfaltsläggarna som det skrivits så mycket om - fylla, slagsmål, stölder, nedskräpning, rattfylleri,
Citera
2020-07-03, 12:44
Medlem
Det är ett vandrarhem B&B som är avspärrat av polisen. Det ligger på Knektplatsen/ marknadsplatsen som ägs av Rättvik/ Boda jordägare. Det arrenderas troligen ut till dem som driver verksamheten. Det öppnade nyligen i nyregi. Paret som driver det bor i Boda kyrkby och är rejäla människor. I en facebookgrupp "vi som bor i Rättvik" skriver en kvinnligbekant till ägarna, boende i Boda att hon vet vad som hänt, men hon vill inte säga mer. Hon heter A. Hon förnekar också att vissa brott skulle skett? Eftersom jag inte vet något om sanningshalten i det vill jag inte citera. Uppenbarligen säger hon sig veta mer än de flesta. Ha ha. Polisen är väldigt förtegen i alla lokala medier.
Citera
2020-07-03, 13:18
Medlem
Bor ett stenkast därifrån.
Polisen kom till platsen igår vid 17 tiden, först 2st bilar sen kom ytterligare 3st.

Precis som Bodaky säger så är ägarna av B & B rediga och schyssta och har ej något med brottet att göra.

Polisens tekniker var på plats redan igår kväll och polisen har under natten bevakat området själva. Vilket är väldigt underligt då dom oftast anlitar vaktbolag för att bevaka brottsplatser.

Köksdelen i B & B är avspärrat sedan igår samt även ett rum i en fristående byggnad.

Lite kuriosa.
I bostadsområdet Knekten som ligger intill bor det en hel del nysvenskar. Bland dessa en frikänd våldtäktsman, blev frikänd för att tjejen var för full. Nu vet jag inte om detta handlar om en våldtäkt dock.

Värt att nämna också är att Knektens B & B är fullt med barn och ungdomar som är där för att spela boule.
Citera
2020-07-03, 13:35
Medlem
Såg att nån kommenterat på Facebook att "är inte mord eller dråp, men mer kan jag inte säga" typ. Så man undrar ju.... *nyfiken*
Citera
2020-07-03, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zudden77
I ett vitt hus. Och ett avlångt rött uthus finns på gården ..dt.se lär snart märkas vad det är för nått men luktar mord..

Va? Alla husen där är röda.
Citera
2020-07-03, 15:16
Medlem
Polisen beter sig inte så här när det gäller brott mot liv och hälsa, våldsbrott eller sexualbrott. Enda undantaget är väl om det har hänt något extraordinärt med något barn inblandat. Men när Polis själva bevakar objekt är det för det mesta en så hög sekretess att det nästintill enbart kan ha att göra med rikets säkerhet.
Citera
2020-07-03, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Polisen beter sig inte så här när det gäller brott mot liv och hälsa, våldsbrott eller sexualbrott. Enda undantaget är väl om det har hänt något extraordinärt med något barn inblandat. Men när Polis själva bevakar objekt är det för det mesta en så hög sekretess att det nästintill enbart kan ha att göra med rikets säkerhet.

Det är massa barn där på typ boule läger.
Åkte nyss förbi där och avspärrningarna är borta vad jag kunde se i alla fall!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in