2020-07-05, 10:56
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Då är jag med dig, ja lämnar VW nu är det ju bra att få in nån, sedan handlar det givetvis om ekonomin med.
Tja, jag vet inte om jag tycker det var så värst uselt när Dyre lämnade? Eller har jag glömt något? Han lämnade 2013 och då hade vi ju bra konkurrens på backplatserna i Logi, Kjetil, Ludde, Hjalmar, Lund, Adam och sedan Emil på HB. Liknelsen med Sana haltar därmed.

Dyre har ju mognat en del får man förmoda dessutom, uteliv etc i all ära men det höll ju även Berg, Wernbloom, Wendt och gänget på med och det gick ju hyfsat där.

Jag har läst att Dyrevar väl missnöjd med att inte få spela mittback och lämnade väl sedan som Bosman. Har för mig att vissa supportrar reagerade en del på det. Nu är det ju inget unikt att gå som Bosman, det är ju vardagsmat.
Citera
2020-07-05, 10:57
Medlem
Citat:
Ja, hade Söder kommit tillbaka i höst som det först sades hade det ju varit en annan femma tycker jag, då transferfönstret inte öppnar före 29 Juli ändå. Visst hade det varit tufft att vara utan honom då men hade han kommit tillbaka i Sep hade det inte varit nån affär att plocka in nån för en månad.

Jag fattar inte heller hur många vrålar om han från HBK som varenda allsvensk klubb lär ha ögonen på och sedan är det även tjöt om Seljmani från Varberg. Den sistnämnde är ju fortsatt skadad, har även han ögonen på sig från varenda klubb i serien och självklart har båda dessa även utländska ögon på sig.

Dock måste något in nu när vi har en trupp utan en enda renodlad forward. Som sagt kan absolut Sargon och Farnerud spela där och Aiesh kan avlasta på den positionen nån gång.
Frågan är ju dock om vi inte ska plocka upp Wilhelmsson och testa iaf, ung som tusan men ändå. Det är ändå rätt långt till transferfönstret öppnar och schemat är ju galet tajt hela vägen dit. Inte så att Wilhelmsson skall starta och vara bärande på nåt sätt men som bytesalternativ.

Jag blir inte klok på folk som skriker att vi ska bänka varenda spelare som lämnar som Bosman som i detta fall, det är inte direkt så att vi har massvis med alternativ på vb. Det är okej att plocka in spelare som Bosman men ingen får alltså lämna som det?
Visst är det surt och visst önskar jag att han stannat även om det inte varit hans bästa tid i klubben nu men att sätta honom på läktaren (eller ja,framför tv i dessa dagar då) är i min bok galet.
Visst kan Jallow spela där men han har verkligen inte imponerat.

Beträffande Dyrestam är ju mest frågan om han alls kan tänka sig en ytterbacksplats igen, det var ju mycket därför han lämnade och sedan dess har han ju inte spelat så mycket ytterback väl? Han ser sig själv som mittback, vill spela där och nu har vi ju Bjärsa, Calisir, Da Graca, Tolinsson och Wikström där så där är det fullt.

Vilhelmsson*

Han kanske behöver växa till sig rent fysiskt, snabb som fan är han men kanske lite klen än så länge. Men några inhopp är det väl inte omöjligt att han kan få i år.

Skulle vi lyckas få in bra med pengar i sommar kanske man kan hitta på något kul, men det är ju ingen garanti, dessutom handlar det ju även om att stoppa blödningen i år. Så jävla surt med coronaskiten. Här hade vi vänt den ekonomiska utvecklingen... typ, börjat bygga upp en hyfsad buffert, fått ner driftunderskottet och hade bra försäljningsbara spelare och så kommer den här skiten och ställer till det något överjävligt.

Vet att man inte skall tjöta om det, för det har tjötats om det så jävla mycket, men nästa år tror jag typ att det är klart att Berg kommer hem, och jag är rätt säker på att han kommer hålla hög nivå fortfarande. Han gjorde för övrigt mål direkt i återstarten för Krasnodar, matchens bästa spelare.

Ja det är lite idioti, hade Victor fått välja hade han säkert sett att vi hade fått lite cash i en transfer men nu är det som det är, får hoppas han håller fokus och ger oss en bra säsong.
Citera
2020-07-05, 11:06
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Jag har läst att Dyrevar väl missnöjd med att inte få spela mittback och lämnade väl sedan som Bosman. Har för mig att vissa supportrar reagerade en del på det. Nu är det ju inget unikt att gå som Bosman, det är ju vardagsmat.

Tja, det var inte ovanligt då heller.
Det var däremot liv när Teddy Lucic gick som bosman som vår förste på 90-talet och sedan återvände till ett visst annat lag.
Dyrestam var väl mest gnäll på att han inte mognat som person och klagade på att inte fick spela där han ville men det var inte så mycket av det där tycker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Vilhelmsson*

Han kanske behöver växa till sig rent fysiskt, snabb som fan är han men kanske lite klen än så länge. Men några inhopp är det väl inte omöjligt att han kan få i år.

Skulle vi lyckas få in bra med pengar i sommar kanske man kan hitta på något kul, men det är ju ingen garanti, dessutom handlar det ju även om att stoppa blödningen i år. Så jävla surt med coronaskiten. Här hade vi vänt den ekonomiska utvecklingen... typ, börjat bygga upp en hyfsad buffert, fått ner driftunderskottet och hade bra försäljningsbara spelare och så kommer den här skiten och ställer till det något överjävligt.

Vet att man inte skall tjöta om det, för det har tjötats om det så jävla mycket, men nästa år tror jag typ att det är klart att Berg kommer hem, och jag är rätt säker på att han kommer hålla hög nivå fortfarande. Han gjorde för övrigt mål direkt i återstarten för Krasnodar, matchens bästa spelare.

Ja det är lite idioti, hade Victor fått välja hade han säkert sett att vi hade fått lite cash i en transfer men nu är det som det är, får hoppas han håller fokus och ger oss en bra säsong.

För mycket hoppande mellan W-ernersson och V-ilhelmsson så man tappar det där Skyller på det.

Ja, det var riktigt surt. Ett normalt år med försäljning av Hasse och Giorgi i storlekar som innan corona hade gett oss fina förutsättningar inför kommande säsong... Nu är det krigande för varje krona igen.

Det gänget har jag gett upp, helt meningslöst att hoppas på något alls där.

Precis, dessutom svårt att få ett utlandskontrakt i dessa tider och han är 25 imorgon så det är ju nu han ska sticka om det är så. Otroligt synd att han går till just Belgien dock, det är ju ett skitland för alla svenska spelare.
Citera
2020-07-05, 15:42
Medlem
JoonaToivios avatar
Kerim Mrabti hemma i Stockholm och ska träna med Djurgården framöver. Bröt nyligen kontraktet med Birmingham.

Jobbas det på någon permanent lösning möjligtvis?
Citera
2020-07-05, 16:22
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoonaToivio
Kerim Mrabti hemma i Stockholm och ska träna med Djurgården framöver. Bröt nyligen kontraktet med Birmingham.

Känns som en trolig värvning. Hoppas!
Citera
2020-07-05, 17:16
Medlem
Citat:
Nä jag har svårt att se att Wernersson skall helt plötsligt bänkas, vad jag menade med Dyrestam var att om eventuellt VW skulle lämna nu i sommar så måste ju en ersättare in. Dyrestam vill ju till Blåvitt, sedan om det är som du säger att han helst vill spela mittback så är det självklart inte aktuellt men kan han tänka sig spela vb och han håller minst samma klass som VW vilket jag tror så tycker jag absolut han skall få chansen.
Sedan att han lämnade lite sisådär senast men Sanas incident när han spelade i Malmö hindrade inte han från att återvända. Sana som kanske varit Blåvitts bästa spelare i år.

Efter dagens påhitt så är det mycket väl så att han bänkas resten av året och får spela U21 kontraktet ut. Ok att man går som Bossman, det är fotbollens gissel sedan 90-talet, men att dagen innan match åka och skriva kontrakt?
Citera
2020-07-05, 18:34
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoonaToivio

Någon som har koll varför kontraktet bröts?
Citera
2020-07-05, 19:31
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ja precis han hade kunnat göra en Sebastian Ohlsson och blivit en grym allsvensk spelare med tiden men det känns ju tveksamt nu.

Citat:
SebO hade ju kvalitéerna, det har med all sannolikhet inte Saebbö däri ligger skillnaden.

Oavsett om spelaren har kvaliteerna eller om han bara är tidigt utvecklad och därför fått agera uppspelspunkt i Blåvitt U19 och U21 och i U landslagen så handlar det ju om om man lyckas hype'a spelaren på rätt sätt kan man ändå kränga honom till än bättre peng.
Finns åtaliga exempel där MFF gjort det med sina ungdomsspelare.
Slavkovski och Simovic spelade båda i MFF ungdomsakademi den ena lyckades man kränga till Inter den andra gick i princip gratis vidare och hamna så småningom i Helsingborg och blev allsvensk.

Poängen jag försöker göra här är att det finns bra och dåliga sätt att hantera detta med att i princip "rata" inte förälänga med en spelare som är ungdomslandslagsspelare (även om det är i perferin och på väg neråt) är i princip unheard of oavsett om det är Nederländerna, Danmark, Sverige eller ITalien det rör sig om.

Nu sticker dessutom Wernersson som bosman efter säsongen till Mechelen hur ser blåvitt på det?
Ska han fortsätta vara etta (på VB) året ut?

Edit: Är detta inte en Sillytråd känns som att det bara disskuteras Blåvitt här. :P
Så för att spä på detta ytterligare
Max gick ju senast ut för några dagar sedan och sa att Blåvitt fortf är en säljande klubb?
Det handlade väl om att dels tygla fansen inställning på transfers in kontra transfer ut
Nzozi Toko försvann ju gratis nu
Wernersson som Bosman till Mechlen i höst @kostynisse vet du om blåvitt har rätt till utbildningsbidrag där?
Så någon måst ju säljas i sommar känns för att ha ett positivt transfer netto
Senast redigerad av L-illuminato 2020-07-05 kl. 19:42.
Citera
2020-07-05, 19:47
Medlem
mikeymikeys avatar
Enligt Noah Bachner så skulle Marcus Berg kommit hem om det inte varit för corona, alltså om det hade varit EM denna sommaren men nu är det ju först 2021 istället och för att behålla sin landslagsplats så valde han att stanna i Ryssland.
Citera
2020-07-05, 22:23
Medlem
Idittfejss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Tycker att han är kan väldigt lite om fotboll och hans silly-season gudfader status är rejält överskattad. En con artist.

Noterar att de potentiella lyxfällan deltagarna i de blåvita leden är galna över att vi inte har fler anfallare i laget. Att vi fortfarande är i en ekonomisk saneringsfas och att corona ställt till med mycket oreda för väldigt många klubbar verkar dom inte ha greppat.

Ja, du. Ska enligt sportbladet vara påväg till IFK Göteborg. Miss av "silly-kungen"

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/xPKvBQ/avslojar-blavitt-nara-varva-hallenius
Senast redigerad av Idittfejs 2020-07-05 kl. 22:25.
Citera
2020-07-05, 22:24
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Enligt Noah Bachner så skulle Marcus Berg kommit hem om det inte varit för corona, alltså om det hade varit EM denna sommaren men nu är det ju först 2021 istället och för att behålla sin landslagsplats så valde han att stanna i Ryssland.

Lite Off Topic men jag tror Landslaget och Janne spelar ett högt spel med EM.

Blir lite som Tommy Svensson efter VM 94 han kunde aldrig klippa med vissa av bronshjältarna.
Så nu har vi alla dessa 80-talister som egentligen är för gamla men som i vissa fall kan repa mod kraftsamla för en landslagsinsats då och då.
Men gänget Lustig, Granqvist, Berg och Seb Larsson blir inte yngre och det är frågan hur de kommer greja EM 2021.

Jag tror Janne verkligen skulle må bra av lite "Kill your Darlings" innan det är för sent.

För att återknyta till Silly så ska det bli intressant om dessa återkommer (Lustig och Berg) innan EM drar igång och hur deras dagfsform kommer se ut.
Citera
2020-07-05, 22:27
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idittfejs
Ja, du. Ska enligt sportbladet vara påväg till IFK Göteborg. Miss av "silly-kungen"

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/xPKvBQ/avslojar-blavitt-nara-varva-hallenius

Intressant och spännande att se om Blåvitt kan lösa han. Visst Free transfer men han nöjer sig nog inte med vilken lön som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in