Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Rätt säker på att vi nöjer oss med det här, inte läge att splasha cash på något som troligen inte kommer vara bättre än det vi har, och då med cash som vi egentligen inte har. Skall vi värva något skall det vara antingen intressant och utvecklingsbart(lovande, ung spelare) eller spets... och båda typerna kostar oftast pengar. En halvhyfsad typ 25-30 åring har vi redan i Sargon.
Kan man hitta en spelare likt t ex Lasse Vibe, en free transfer som inte kostar skjortan kanske det blir annorlunda, men sådana växer inte på träd och har oftast fler alternativ. Lasse sköt för övrigt segermålet mot FC Köpenhamn rätt nyligen, ser ut som han blir dansk mästare för om jag inte missuppfattat formatet på danska ligan behöver dom bara 1 poäng till för att säkra titeln, och dom har 4 matcher kvar. Så stort grattis till Lasse!
Nu tror jag varken Genk eller Nygren skulle vilja, men att låna in honom över säsongen hade varit ett väldigt bra alternativ.
Edit: Fan, Söder missar resten av säsongen...
Ja, hade Söder kommit tillbaka i höst som det först sades hade det ju varit en annan femma tycker jag, då transferfönstret inte öppnar före 29 Juli ändå. Visst hade det varit tufft att vara utan honom då men hade han kommit tillbaka i Sep hade det inte varit nån affär att plocka in nån för en månad.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Tycker att han är kan väldigt lite om fotboll och hans silly-season gudfader status är rejält överskattad. En con artist.
Noterar att de potentiella lyxfällan deltagarna i de blåvita leden är galna över att vi inte har fler anfallare i laget. Att vi fortfarande är i en ekonomisk saneringsfas och att corona ställt till med mycket oreda för väldigt många klubbar verkar dom inte ha greppat.
Jag fattar inte heller hur många vrålar om han från HBK som varenda allsvensk klubb lär ha ögonen på och sedan är det även tjöt om Seljmani från Varberg. Den sistnämnde är ju fortsatt skadad, har även han ögonen på sig från varenda klubb i serien och självklart har båda dessa även utländska ögon på sig.
Dock måste något in nu när vi har en trupp utan en enda renodlad forward. Som sagt kan absolut Sargon och Farnerud spela där och Aiesh kan avlasta på den positionen nån gång.
Frågan är ju dock om vi inte ska plocka upp Wilhelmsson och testa iaf, ung som tusan men ändå. Det är ändå rätt långt till transferfönstret öppnar och schemat är ju galet tajt hela vägen dit. Inte så att Wilhelmsson skall starta och vara bärande på nåt sätt men som bytesalternativ.
Citat:
Ursprungligen postat av
mikeymikey
Jag blir inte klok på folk som skriker att vi ska bänka varenda spelare som lämnar som Bosman som i detta fall, det är inte direkt så att vi har massvis med alternativ på vb. Det är okej att plocka in spelare som Bosman men ingen får alltså lämna som det?
Visst är det surt och visst önskar jag att han stannat även om det inte varit hans bästa tid i klubben nu men att sätta honom på läktaren (eller ja,framför tv i dessa dagar då) är i min bok galet.
Visst kan Jallow spela där men han har verkligen inte imponerat.
Beträffande Dyrestam är ju mest frågan om han alls kan tänka sig en ytterbacksplats igen, det var ju mycket därför han lämnade och sedan dess har han ju inte spelat så mycket ytterback väl? Han ser sig själv som mittback, vill spela där och nu har vi ju Bjärsa, Calisir, Da Graca, Tolinsson och Wikström där så där är det fullt.