2020-07-03, 21:22
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Måns Saebbö platsade ju inte i Gais heller dit han hamnade när Blåvitt nekade honom kontrakt. Minns att Måns tyckte att det var ingen större skillnad på lagen, nu harvar han väl runt i Trollhättan i division 1.

Personligen har jag ingen vidare koll på hans kvaliteter.

Jag vill minnas att han var tidigt född stor för sin ålder och nyttjades som centertank i ungdomsladslagen. Sen är det typiskt för den typen av spelare att bli ganska "avslöjade" när de ställs mot äldre starkare spelare.
Med det sagt är det många klubbar med "Prima Punta" Fetish som lätt skulle kunnat tänka sig att lägga ett par miljoner kronor på en sådan spelare.
Om blåvitt skulle skött det snyggare skulle man kunnat dolt hans kvalitativa brister bättre och sedan krängt iväg honom.

Illa att han inte platsar i GAIS....
Citera
2020-07-03, 21:27
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Jag vill minnas att han var tidigt född stor för sin ålder och nyttjades som centertank i ungdomsladslagen. Sen är det typiskt för den typen av spelare att bli ganska "avslöjade" när de ställs mot äldre starkare spelare.
Med det sagt är det många klubbar med "Prima Punta" Fetish som lätt skulle kunnat tänka sig att lägga ett par miljoner kronor på en sådan spelare.
Om blåvitt skulle skött det snyggare skulle man kunnat dolt hans kvalitativa brister bättre och sedan krängt iväg honom.

Illa att han inte platsar i GAIS....

Han gjorde väl mål mot Sirius borta har jag för mig. Men som sagt, jag har dålig koll, vi får se, han kanske gör en Sebastian Ohlsson och kommer tillbaka till allsvenskan om några år, då kommer han visserligen inte vara värd lika mycket vid en eventuell försäljning.

Har du koll på eventuell kommande storspelare från Akademin? Är det Van Assema som ligger närmast ett A lagskontrakt?
Citera
2020-07-04, 09:35
Medlem
mikeymikeys avatar
Enligt Daniel Kristoffersson så kan det slå ner en sillybomb idag.
Citera
2020-07-04, 09:58
Medlem
Citat:
Det var Hallenius till Sundsvall...
Citera
2020-07-04, 10:31
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Det var Hallenius till Sundsvall...

Ja jag såg det precis...
Citera
2020-07-04, 10:41
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Tycker personligen att man hantera
Måns Säebbö (sp?) situationen ganska dåligt efter att Benj försvann skulle man lätt kunnat suttit på en spelare man skulle kunna släppa för att ett par miljoner utomalnds även om han mest bara fått agera inhoppare.
Nu blev det ju nästan som att han blev sparkad vet inte om han betedde sig illa eller försökte spela ut blåvitt mot någon utländsk intressent i sina förhandlingar.

Finns det någon offensiv kraft som står på tur i juniorleden nu (som åtminstone varit kallad till u-landslagsläger?)

Tja, tycker då inte det agerades speciellt dåligt där. Det lät som vi sparkade honom medan det helt enkelt bara var så att han var utan kontrakt och dessutom bara hade u21 som lag.

Underifrån är det Vilhelmsson som väl får anses närmast en plats, han har varit med i u17-landslaget iaf. Gjorde även ett mål som inhoppare mot Astrio i cupen ifjol även om det givetvis är skillnad på ett div.4 motstånd i underläge 3-0 än att stånga sig igenom ett allsvenskt försvar.
Vilhelmsson var dock bara 15år vid tillfället och fyller 17 i höst.
Kan säkerligen få något inhopp under säsongen, speciellt om vi inte värvar in nåt mer framåt.

Citat:
Måns Saebbö platsade ju inte i Gais heller dit han hamnade när Blåvitt nekade honom kontrakt. Minns att Måns tyckte att det var ingen större skillnad på lagen, nu harvar han väl runt i Trollhättan i division 1.

Personligen har jag ingen vidare koll på hans kvaliteter.

Målet mot Sirius fick många att tro lite väl mycket om honom, det var bra gjort såklart men likt en förkrossande majoritet av ungdomsspelare vi släppt vidare visar han inte några direkta elitkvalitéer efteråt heller.
Hade han varit av tillräckligt god kvalité hade han kunnat prestera i Gais iaf och åtminstone blivit plockad av nåt annat superettanlag efter tiden där...
Citera
2020-07-04, 11:06
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Tja, tycker då inte det agerades speciellt dåligt där. Det lät som vi sparkade honom medan det helt enkelt bara var så att han var utan kontrakt och dessutom bara hade u21 som lag.

Underifrån är det Vilhelmsson som väl får anses närmast en plats, han har varit med i u17-landslaget iaf. Gjorde även ett mål som inhoppare mot Astrio i cupen ifjol även om det givetvis är skillnad på ett div.4 motstånd i underläge 3-0 än att stånga sig igenom ett allsvenskt försvar.
Vilhelmsson var dock bara 15år vid tillfället och fyller 17 i höst.
Kan säkerligen få något inhopp under säsongen, speciellt om vi inte värvar in nåt mer framåt.

Målet mot Sirius fick många att tro lite väl mycket om honom, det var bra gjort såklart men likt en förkrossande majoritet av ungdomsspelare vi släppt vidare visar han inte några direkta elitkvalitéer efteråt heller.
Hade han varit av tillräckligt god kvalité hade han kunnat prestera i Gais iaf och åtminstone blivit plockad av nåt annat superettanlag efter tiden där...

Ja precis han hade kunnat göra en Sebastian Ohlsson och blivit en grym allsvensk spelare med tiden men det känns ju tveksamt nu.
Citera
2020-07-04, 11:11
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ja precis han hade kunnat göra en Sebastian Ohlsson och blivit en grym allsvensk spelare med tiden men det känns ju tveksamt nu.

SebO hade ju kvalitéerna, det har med all sannolikhet inte Saebbö däri ligger skillnaden.
Citera
2020-07-04, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Nu skall alltså fönstret inte öppnas innan 29 Juli så då lär det vara lugnt ändå. Frågan är ju vad som menas med "till hösten" när vi talar om när Söder är tillbaka.
Jag kan ju tycka att vi ska ha in en forward ändå, det är smärtsamt tydligt att det saknas en renodlad sådan i truppen nu. Inte så att Aiesh eller Farnerud varit usla efter sina förutsättningar längst fram men det är inga forwards och presterar därför så.

Söder är alldeles för ensam även när han är hel. Nu vet vi dessutom att Berg inte kommer så nåt mer måste in.

Rätt säker på att vi nöjer oss med det här, inte läge att splasha cash på något som troligen inte kommer vara bättre än det vi har, och då med cash som vi egentligen inte har. Skall vi värva något skall det vara antingen intressant och utvecklingsbart(lovande, ung spelare) eller spets... och båda typerna kostar oftast pengar. En halvhyfsad typ 25-30 åring har vi redan i Sargon.

Kan man hitta en spelare likt t ex Lasse Vibe, en free transfer som inte kostar skjortan kanske det blir annorlunda, men sådana växer inte på träd och har oftast fler alternativ. Lasse sköt för övrigt segermålet mot FC Köpenhamn rätt nyligen, ser ut som han blir dansk mästare för om jag inte missuppfattat formatet på danska ligan behöver dom bara 1 poäng till för att säkra titeln, och dom har 4 matcher kvar. Så stort grattis till Lasse!

Nu tror jag varken Genk eller Nygren skulle vilja, men att låna in honom över säsongen hade varit ett väldigt bra alternativ.

Edit: Fan, Söder missar resten av säsongen...
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-07-04 kl. 11:58.
Citera
2020-07-04, 12:57
Medlem
Idittfejss avatar
Citat:

Förvånar mig inte att han snart kommer tvinga folk följa honom på Instagram för få silly nyheter.
Citera
2020-07-04, 13:36
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idittfejs
Förvånar mig inte att han snart kommer tvinga folk följa honom på Instagram för få silly nyheter.

Tycker han är helt ok men har en tendens att vara lite 08 randig trots att han kommer från Sundsvall.
Citera
2020-07-04, 14:05
Medlem
Citat:
Tycker han är helt ok men har en tendens att vara lite 08 randig trots att han kommer från Sundsvall.

Tycker att han är kan väldigt lite om fotboll och hans silly-season gudfader status är rejält överskattad. En con artist.

Noterar att de potentiella lyxfällan deltagarna i de blåvita leden är galna över att vi inte har fler anfallare i laget. Att vi fortfarande är i en ekonomisk saneringsfas och att corona ställt till med mycket oreda för väldigt många klubbar verkar dom inte ha greppat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in