2020-07-14, 15:30
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Nej, vi har kanske ingen klockren ersättare, men det går väl att ändra om och spela Ludwigsson, Mawana etc mer.

Mawana platsar knappt i Frej i div 1, sen så tror jag inte på att börja ändra om i panik för att det gått tungt.
Citera
2020-07-14, 16:09
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Guldjakten må vara körd men säsongen är det inte, att börja spela in felvärvningen Paulinho känns inte som att det kommer ge mycket.
Tycker du har en alldeles för snäv kortsiktig syn. Jag tänkte något om att Mujo hamnar i en Lex-Hamadsituation. Stjärnan som mentalt checkat ut och som är besviken över utebliven transfer och som samtidigt spelet ska gå via. Skulle han försvinna finns ett utrymme rent spelmässigt och ett ledarskapsmässigt att fylla och det tror jag Paulinho kan ta. Det är för tidigt att kalla honom felvärvning. I så fall är väl Abbe mer det. Han är inte en naturlig tia och fyller inte den funktion som vår tia ska fylla; initiera förstapress, vinna boll högt och löpa in i andravågen som Niko gjorde med förtjänst. Där ska Gurra lira, inte som nia. Om Aron inte får ordning på kroppen är det dags att skeppa honom. Belackarna som dömde ut honom i september förra året tycks få rätt. Man ser att han har god spelförståelse men självförtroendet är sisådär och han är alltid en halvmeter bort.
På tal om Abbe har han riktigt fina egenskaper men skulle inte han också kunna fungera som ytter? Kaca lirade tia ett par matcher och gjorde det bra vill jag minnas. Får vi ordning på vår press kan det vända rätt fort. Det är inte hopplöst även om det är rätt skönt att inta den positionen
Citera
2020-07-14, 16:31
Medlem
Ovcharkas avatar
Jaha, då känns det ganska klart - Ajdarevic lämnar. Känns, säger jag. Vet såklart inte.

Min gissning är följande: Kim och Tolle har två självklara mittfältare i Karlis och Ulvestad. En plats kvar, och den slåss Walker och Edwards om.

Ajdarevic blir överflödig. Man försöker hitta en roll åt honom, vilket blir att han blir nån man slänger in när man vill bevaka ledning (Stark, bra passningsspel).

Astrit är inte nöjd med denna roll. Han vill spela från start.

Han håller ut ett tag, men bägaren rinner till slut över när han igen får spela back på träningen inför match.

Han blir less, pratar med Bosse, Bosse säger "OK, sov på saken".

Ett par dagar har gått och jag tror Astrit lämnar. Ett brutet kontrakt. Ingen försäljning.

Bra för bägge parter. Dyrt för Djurgårn och trist för Astrit att sitta på bänken.

Förhoppningsvis kan vi få in Mrabti. Åtminstone resten av säsongen. Vore riktigt bra.
Citera
2020-07-14, 17:52
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Jaha, då känns det ganska klart - Ajdarevic lämnar. Känns, säger jag. Vet såklart inte.

Min gissning är följande: Kim och Tolle har två självklara mittfältare i Karlis och Ulvestad. En plats kvar, och den slåss Walker och Edwards om.

Ajdarevic blir överflödig. Man försöker hitta en roll åt honom, vilket blir att han blir nån man slänger in när man vill bevaka ledning (Stark, bra passningsspel).

Astrit är inte nöjd med denna roll. Han vill spela från start.

Han håller ut ett tag, men bägaren rinner till slut över när han igen får spela back på träningen inför match.

Han blir less, pratar med Bosse, Bosse säger "OK, sov på saken".

Ett par dagar har gått och jag tror Astrit lämnar. Ett brutet kontrakt. Ingen försäljning.

Bra för bägge parter. Dyrt för Djurgårn och trist för Astrit att sitta på bänken.

Förhoppningsvis kan vi få in Mrabti. Åtminstone resten av säsongen. Vore riktigt bra.
Astrit skulle väl komma ner till sin rätt som tia? I Örebro lirade han i en fri roll. Hämtade boll, löpte centralt som tia, på kanten. Funkar i Örebro men inte hos er. Minns att jag skrev att han var överskattad och hajpad som få, har han en enda hel bra säsong i karriären utöver Örebro?

(Vill vara väldigt tydlig med att jag hoppades på honom 2016-18 hos oss så att mitt inlägg inte läses enkom som pejorativt.)

Jag håller honom som allsvenskans största flopp förra året. Ni vann men det var ju inte tack vare honom eller pga honom.
Citera
2020-07-14, 18:14
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Astrit skulle väl komma ner till sin rätt som tia? I Örebro lirade han i en fri roll. Hämtade boll, löpte centralt som tia, på kanten. Funkar i Örebro men inte hos er. Minns att jag skrev att han var överskattad och hajpad som få, har han en enda hel bra säsong i karriären utöver Örebro?

(Vill vara väldigt tydlig med att jag hoppades på honom 2016-18 hos oss så att mitt inlägg inte läses enkom som pejorativt.)

Jag håller honom som allsvenskans största flopp förra året. Ni vann men det var ju inte tack vare honom eller pga honom.

Nä, han skulle göra bäst ifrån sig som åtta. Inte renodlad sexa (Defensiv) och inte löpvillig poängmakare (Tia, offensiv), utan ett mellanting.

Men som jag skrev så har vi Curtis Edwards och Walker på just den positionen. Han blir tredjevalet.

Astrit är fantastiskt duktig, men i det spel Kim och Tolle vill spela med mycket rörelse och press etc så kommer inte Astrit till sin rätt. Han är typ som Källström. Ganska exakt faktiskt. Stor, stark, bra långpass med vänstern, dikterar tempo, teknik över medel...

Men det funkar inte i spelsättet. Kujovic är ett annat offer för spelsättet. KoT vill ha en snabb, outtröttlig forward som pressar. Knappast Kujovic sätt att spela boll...

Synd. Bra spelare i sig, men passar inte in. Får båda därför en roll som nån slags game-changer i minut 70.
Citera
2020-07-14, 20:59
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Nä, han skulle göra bäst ifrån sig som åtta. Inte renodlad sexa (Defensiv) och inte löpvillig poängmakare (Tia, offensiv), utan ett mellanting.

Men som jag skrev så har vi Curtis Edwards och Walker på just den positionen. Han blir tredjevalet.

Astrit är fantastiskt duktig, men i det spel Kim och Tolle vill spela med mycket rörelse och press etc så kommer inte Astrit till sin rätt. Han är typ som Källström. Ganska exakt faktiskt. Stor, stark, bra långpass med vänstern, dikterar tempo, teknik över medel...

Men det funkar inte i spelsättet. Kujovic är ett annat offer för spelsättet. KoT vill ha en snabb, outtröttlig forward som pressar. Knappast Kujovic sätt att spela boll...

Synd. Bra spelare i sig, men passar inte in. Får båda därför en roll som nån slags game-changer i minut 70.
Utifrån det jag sett så känns det som vi har samma bild. Med Kim och Tolle blir det ju extra kännbart för honom. Var går han nu då? Helsingborg stänger en skola månne?
Citera
2020-07-14, 22:59
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Utifrån det jag sett så känns det som vi har samma bild. Med Kim och Tolle blir det ju extra kännbart för honom. Var går han nu då? Helsingborg stänger en skola månne?

Falkenberg? Tillbaka till väst, garanterad speltid, lugn och ro i familjen.
Citera
2020-07-15, 10:09
Medlem
L-illuminatos avatar
På tal om Astrit:

Skrev en tråd om minoriteter finns någonstans om ni söker på den.
Där jag just highlightade Kosovo Albanerna som den folkgrupp i Sverige med mest talang som ungdomar men som inte grejar seniorlivet. '
Astrit blir ännu en i mängden av bärande nyckelsspelare i alla sin U-landslag och ungdomslag som i princip totalfailat som seniorspelare.

Enda landet som har lyckats med den invandrargruppen är Schweiz, man borde fan skicka någon dit för att se och lära vad de gör med dessa som får de att blomma.
Astrit bytte till Albaniens landslag 2017 (ändå har han bara mäktat med 1 landskamp enligt wiki)
Citera
2020-07-15, 10:45
Avslutad
Pa Konate har lyckats landa en klubb, det blir J-Södra. Kikade lite snabbt på truppen och tror detta blir en bra lösning för båda parter.
Citera
2020-07-15, 10:59
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Pa Konate har lyckats landa en klubb, det blir J-Södra. Kikade lite snabbt på truppen och tror detta blir en bra lösning för båda parter.

Ja, så kan det gå om utlandsäventyret blivit en ren katastrof. Jag kan överhuvudtaget inte förstå hur Pa Konate kunde tro att det skulle bli nämnvärt mycket speltid i Serie A, han var ju aldrig given i Malmös startelva.
Citera
2020-07-15, 11:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ja, så kan det gå om utlandsäventyret blivit en ren katastrof. Jag kan överhuvudtaget inte förstå hur Pa Konate kunde tro att det skulle bli nämnvärt mycket speltid i Serie A, han var ju aldrig given i Malmös startelva.

Precis, aldrig ordinarie och går till en topp-5 liga utan att mellanlanda i en medelbra liga. Jag är förvånad över att J-Södra ville ha honom, det ska ändå vara ett topplag i S1.
Citera
2020-07-15, 14:31
Medlem
DavanDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Precis, aldrig ordinarie och går till en topp-5 liga utan att mellanlanda i en medelbra liga. Jag är förvånad över att J-Södra ville ha honom, det ska ändå vara ett topplag i S1.
Han ska spela gratis, så det är ju bara för Jönköping att tacka och ta emot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in