Citat:
Ursprungligen postat av
Fred Friendly
Astrit skulle väl komma ner till sin rätt som tia? I Örebro lirade han i en fri roll. Hämtade boll, löpte centralt som tia, på kanten. Funkar i Örebro men inte hos er. Minns att jag skrev att han var överskattad och hajpad som få, har han en enda hel bra säsong i karriären utöver Örebro?
(Vill vara väldigt tydlig med att jag hoppades på honom 2016-18 hos oss så att mitt inlägg inte läses enkom som pejorativt.)
Jag håller honom som allsvenskans största flopp förra året. Ni vann men det var ju inte tack vare honom eller pga honom.
Nä, han skulle göra bäst ifrån sig som åtta. Inte renodlad sexa (Defensiv) och inte löpvillig poängmakare (Tia, offensiv), utan ett mellanting.
Men som jag skrev så har vi Curtis Edwards och Walker på just den positionen. Han blir tredjevalet.
Astrit är fantastiskt duktig, men i det spel Kim och Tolle vill spela med mycket rörelse och press etc så kommer inte Astrit till sin rätt. Han är typ som Källström. Ganska exakt faktiskt. Stor, stark, bra långpass med vänstern, dikterar tempo, teknik över medel...
Men det funkar inte i spelsättet. Kujovic är ett annat offer för spelsättet. KoT vill ha en snabb, outtröttlig forward som pressar. Knappast Kujovic sätt att spela boll...
Synd. Bra spelare i sig, men passar inte in. Får båda därför en roll som nån slags game-changer i minut 70.