2020-07-04, 15:43
Medlem
mikeymikeys avatar
Viktor Wernersson lämnar efter säsongen

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/uppgifter-blavitt-backen-lamnar-efter-sasongen---klar-for-mechelen/

Är det läge att plocka hem Dyrestam nu då?
Citera
2020-07-04, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/uppgifter-blavitt-backen-lamnar-efter-sasongen---klar-for-mechelen/

Vad kan IFK fått för honom?
Citera
2020-07-04, 16:27
Medlem
Citat:

Mycket skitnyheter idag, men men, om det stämmer är det bara att önska Victor lycka till, han har haft en fin utvecklingskurva under tiden i Blåvitt. Jag ser nog helst att han spelar ut kontraktet, för det lär inte bli några enorma belopp om dom skulle loss honom nu i sommar och vi behöver honom.
Citera
2020-07-04, 16:27
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W411-3

Lämnar han efter säsongen så går han gratis, skulle han gå nu tror jag inte det blir särskilt mycket mer. 1-2 miljoner kanske? Jag har faktiskt ingen aning men kan aldrig tänka mig att det blir så mycket mer.
Citera
2020-07-04, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W411-3

Några miljoner kanske, typ 2-3 som SebO. Sportsligt hade det varit bra att ha kvar honom till efter säsongen, men nu är det coronatider och några miljoner in skadar ju inte.
Citera
2020-07-04, 17:26
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Några miljoner kanske, typ 2-3 som SebO. Sportsligt hade det varit bra att ha kvar honom till efter säsongen, men nu är det coronatider och några miljoner in skadar ju inte.

Sedan är ju frågan om man kan få in någon relativt billig som är minst lika bra. Jag tänkte ju på Dyrestam men jag har ingen jätte koll på hans utveckling. Men han var ju riktigt bra sist han var här.
Citera
2020-07-04, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Det var Hallenius till Sundsvall...
Hallenius och Engblom på topp. GIF kommer krossa S1
Citera
2020-07-05, 00:16
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Hallenius och Engblom på topp. GIF kommer krossa S1

Borde inte Hallenius kunna dra till dig intresse från allsvenska klubbar? Eller har han hemlängtan?
Citera
2020-07-05, 09:56
Avslutad
Citat:

Några summor nämnda eller bosman fall?
*edit* Såg att han går som bosman.
Citera
2020-07-05, 10:18
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Rätt säker på att vi nöjer oss med det här, inte läge att splasha cash på något som troligen inte kommer vara bättre än det vi har, och då med cash som vi egentligen inte har. Skall vi värva något skall det vara antingen intressant och utvecklingsbart(lovande, ung spelare) eller spets... och båda typerna kostar oftast pengar. En halvhyfsad typ 25-30 åring har vi redan i Sargon.

Kan man hitta en spelare likt t ex Lasse Vibe, en free transfer som inte kostar skjortan kanske det blir annorlunda, men sådana växer inte på träd och har oftast fler alternativ. Lasse sköt för övrigt segermålet mot FC Köpenhamn rätt nyligen, ser ut som han blir dansk mästare för om jag inte missuppfattat formatet på danska ligan behöver dom bara 1 poäng till för att säkra titeln, och dom har 4 matcher kvar. Så stort grattis till Lasse!

Nu tror jag varken Genk eller Nygren skulle vilja, men att låna in honom över säsongen hade varit ett väldigt bra alternativ.

Edit: Fan, Söder missar resten av säsongen...

Ja, hade Söder kommit tillbaka i höst som det först sades hade det ju varit en annan femma tycker jag, då transferfönstret inte öppnar före 29 Juli ändå. Visst hade det varit tufft att vara utan honom då men hade han kommit tillbaka i Sep hade det inte varit nån affär att plocka in nån för en månad.

Citat:
Tycker att han är kan väldigt lite om fotboll och hans silly-season gudfader status är rejält överskattad. En con artist.

Noterar att de potentiella lyxfällan deltagarna i de blåvita leden är galna över att vi inte har fler anfallare i laget. Att vi fortfarande är i en ekonomisk saneringsfas och att corona ställt till med mycket oreda för väldigt många klubbar verkar dom inte ha greppat.

Jag fattar inte heller hur många vrålar om han från HBK som varenda allsvensk klubb lär ha ögonen på och sedan är det även tjöt om Seljmani från Varberg. Den sistnämnde är ju fortsatt skadad, har även han ögonen på sig från varenda klubb i serien och självklart har båda dessa även utländska ögon på sig.

Dock måste något in nu när vi har en trupp utan en enda renodlad forward. Som sagt kan absolut Sargon och Farnerud spela där och Aiesh kan avlasta på den positionen nån gång.
Frågan är ju dock om vi inte ska plocka upp Wilhelmsson och testa iaf, ung som tusan men ändå. Det är ändå rätt långt till transferfönstret öppnar och schemat är ju galet tajt hela vägen dit. Inte så att Wilhelmsson skall starta och vara bärande på nåt sätt men som bytesalternativ.

Citat:

Jag blir inte klok på folk som skriker att vi ska bänka varenda spelare som lämnar som Bosman som i detta fall, det är inte direkt så att vi har massvis med alternativ på vb. Det är okej att plocka in spelare som Bosman men ingen får alltså lämna som det?
Visst är det surt och visst önskar jag att han stannat även om det inte varit hans bästa tid i klubben nu men att sätta honom på läktaren (eller ja,framför tv i dessa dagar då) är i min bok galet.
Visst kan Jallow spela där men han har verkligen inte imponerat.

Beträffande Dyrestam är ju mest frågan om han alls kan tänka sig en ytterbacksplats igen, det var ju mycket därför han lämnade och sedan dess har han ju inte spelat så mycket ytterback väl? Han ser sig själv som mittback, vill spela där och nu har vi ju Bjärsa, Calisir, Da Graca, Tolinsson och Wikström där så där är det fullt.
Citera
2020-07-05, 10:27
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ja, hade Söder kommit tillbaka i höst som det först sades hade det ju varit en annan femma tycker jag, då transferfönstret inte öppnar före 29 Juli ändå. Visst hade det varit tufft att vara utan honom då men hade han kommit tillbaka i Sep hade det inte varit nån affär att plocka in nån för en månad.

Jag fattar inte heller hur många vrålar om han från HBK som varenda allsvensk klubb lär ha ögonen på och sedan är det även tjöt om Seljmani från Varberg. Den sistnämnde är ju fortsatt skadad, har även han ögonen på sig från varenda klubb i serien och självklart har båda dessa även utländska ögon på sig.

Dock måste något in nu när vi har en trupp utan en enda renodlad forward. Som sagt kan absolut Sargon och Farnerud spela där och Aiesh kan avlasta på den positionen nån gång.
Frågan är ju dock om vi inte ska plocka upp Wilhelmsson och testa iaf, ung som tusan men ändå. Det är ändå rätt långt till transferfönstret öppnar och schemat är ju galet tajt hela vägen dit. Inte så att Wilhelmsson skall starta och vara bärande på nåt sätt men som bytesalternativ.

Jag blir inte klok på folk som skriker att vi ska bänka varenda spelare som lämnar som Bosman som i detta fall, det är inte direkt så att vi har massvis med alternativ på vb. Det är okej att plocka in spelare som Bosman men ingen får alltså lämna som det?
Visst är det surt och visst önskar jag att han stannat även om det inte varit hans bästa tid i klubben nu men att sätta honom på läktaren (eller ja,framför tv i dessa dagar då) är i min bok galet.
Visst kan Jallow spela där men han har verkligen inte imponerat.

Beträffande Dyrestam är ju mest frågan om han alls kan tänka sig en ytterbacksplats igen, det var ju mycket därför han lämnade och sedan dess har han ju inte spelat så mycket ytterback väl? Han ser sig själv som mittback, vill spela där och nu har vi ju Bjärsa, Calisir, Da Graca, Tolinsson och Wikström där så där är det fullt.

Nä jag har svårt att se att Wernersson skall helt plötsligt bänkas, vad jag menade med Dyrestam var att om eventuellt VW skulle lämna nu i sommar så måste ju en ersättare in. Dyrestam vill ju till Blåvitt, sedan om det är som du säger att han helst vill spela mittback så är det självklart inte aktuellt men kan han tänka sig spela vb och han håller minst samma klass som VW vilket jag tror så tycker jag absolut han skall få chansen.
Sedan att han lämnade lite sisådär senast men Sanas incident när han spelade i Malmö hindrade inte han från att återvända. Sana som kanske varit Blåvitts bästa spelare i år.
Citera
2020-07-05, 10:39
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Nä jag har svårt att se att Wernersson skall helt plötsligt bänkas, vad jag menade med Dyrestam var att om eventuellt VW skulle lämna nu i sommar så måste ju en ersättare in. Dyrestam vill ju till Blåvitt, sedan om det är som du säger att han helst vill spela mittback så är det självklart inte aktuellt men kan han tänka sig spela vb och han håller minst samma klass som VW vilket jag tror så tycker jag absolut han skall få chansen.
Sedan att han lämnade lite sisådär senast men Sanas incident när han spelade i Malmö hindrade inte han från att återvända. Sana som kanske varit Blåvitts bästa spelare i år.

Då är jag med dig, ja lämnar VW nu är det ju bra att få in nån, sedan handlar det givetvis om ekonomin med.
Tja, jag vet inte om jag tycker det var så värst uselt när Dyre lämnade? Eller har jag glömt något? Han lämnade 2013 och då hade vi ju bra konkurrens på backplatserna i Logi, Kjetil, Ludde, Hjalmar, Lund, Adam och sedan Emil på HB. Liknelsen med Sana haltar därmed.

Dyre har ju mognat en del får man förmoda dessutom, uteliv etc i all ära men det höll ju även Berg, Wernbloom, Wendt och gänget på med och det gick ju hyfsat där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in