2020-03-02, 19:42
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Ingen spelare är värd att spräcka en budget för. Visar på oseriöst ledarskap och Wesströms förtroendekapital förstärks knappast varken internt eller externt i längden.

Årets budget är satt av en anledning, och jag kan tycka att gemene AIK-supporter bör vara medveten om varför för det kan väl knappast undgått någon att vi missat Europaspel och därav tappar runt 15-20 miljoner i säsongsintäkter. Därför kan vi inte förlänga med Elyounoussi eller signa både Ofori och Milošević i samma fönster om inte spelare lämnar först. Ett cupguld - eller eventuellt att någon av fjolårets topp tre vinner - förändrar hela situationen för oss.

Hoppas på Adu ut, känns mest realistiskt. Frigör även stort löneutrymme. Rashidi håller väl knappt ens Allsvenskan-klass i nuläget och jag kan inte tänka mig att Mjällby, Varberg eller liknande lag är särskilt sugna på att ta honom. Skulle väl vara ett lån då men vill verkligen Heradi själv det? Som vanligt måste alla tre parter komma överens och jag har tyvärr väldigt svårt att se det hända.

Går det någonsin bra för ett lag som överstiger sin budget..?

Nej men jag skrev till Ville och i hans värld finns det bara en klubb.
Citera
2020-03-02, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Fast han kommer inte stanna länge nu heller.
Bekymmersamt att truppen är så snett byggd. Om Milosevic kommer lär det bli bänken för Granli och inte Pertan som är det stora problemet där bak och samtidigt absolut inga pengar till offensiven där det verkligen behövs. Vi har Saku och Asani som inte ser ut att duga, Kolbeinn som är sjuk/skadad/full och Henok som vi vet inte gör någon glad förrän det blir sommar och varmt.

Sälj Adu, avyttra det som går och skaffa en dokumenterat duglig allsvensk anfallare, Blomberg och chansfynda med någon yngre som Kouakou eller han från Sierra Leone som provtränade.
I längden ersätta Pertan. Inte direkt
Citera
2020-03-02, 22:56
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
I längden ersätta Pertan. Inte direkt

Sätt Pertan på bänken då. Han duger tyvärr inte i ett lag som ska vinna sm-guld. Hur mkt AIK han än är..
Citera
2020-03-02, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Ja, jag tycker att det Är dumt av AIK att inte plocka in milosevic även om de kanske spräcker sin budget med det. De kommer inte kunna komma över en spelare av den kalibern billigare. Och det är ju en spelare att bygga laget kring. Med AIK-hjärta dessutom
Det går att vända på. Milo borde inte begära 150 kkr/mån plus 5mkr sign-on för klubben han vill spela i.

Åker AIK mot Kalmar och Djurgården mot Mjällby i cupen är Europapengarna ganska avlägsna. När vann Malmö eller Bajen cupen senast?
Citera
2020-03-03, 00:05
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Det går att vända på. Milo borde inte begära 150 kkr/mån plus 5mkr sign-on för klubben han vill spela i.

Åker AIK mot Kalmar och Djurgården mot Mjällby i cupen är Europapengarna ganska avlägsna. När vann Malmö eller Bajen cupen senast?
Jag förstår tänket men du måste a) komma ihåg att Milošević i princip spelade gratis under guldåret -18 samt b) fotboll är ett yrke för honom som varar i sisådär ~15 år.
Citera
2020-03-03, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Nej men jag skrev till Ville och i hans värld finns det bara en klubb.
För Milosevic i Sverige JA. Samma sak som varit med Bahoui... Var inte ens orolig om rykten om Malmö FF.
Citera
2020-03-03, 12:59
Medlem
Eldarn.s avatar
Vad tycker vi om Astrit Seljmani i Varberg? Ser ruskigt intressant ut av det jag sett från honom. Blir inte förvånad om han tar steget till en toppklubb till nästa säsong. Född -97 och bör inte vara för dyr.
Citera
2020-03-03, 13:07
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Vad tycker vi om Astrit Seljmani i Varberg? Ser ruskigt intressant ut av det jag sett från honom. Blir inte förvånad om han tar steget till en toppklubb till nästa säsong. Född -97 och bör inte vara för dyr.

Vet att hans namn diskuterades för ett tag sedan, men flera var överens om att hans kvalitéer ligger max allsvensk mitten skiktet.

Själv har jag knappt sett han.
Citera
2020-03-03, 13:33
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Vet att hans namn diskuterades för ett tag sedan, men flera var överens om att hans kvalitéer ligger max allsvensk mitten skiktet.

Själv har jag knappt sett han.
Vill han starta i 30 matcher så är nog mittenskiktet ett bra steg för honom men jag skulle nog kunna se honom bakom Goitom till exempel.
Citera
2020-03-03, 13:39
Medlem
Ovcharkas avatar
Tappat skyttevinnaren och Sveriges bästa mittback. Har dock pengar på kontot, men Bosse tenderar att vara snål.

Buyas ersättare finns i Kujovic, så det är relativt lugnt. Plus att Kalle Holmberg har tillkommit.

Men försvaret är inte bra ihåligt - det är tunt. Walker som vänsterback och Jonis som mittback?

Behövs en värsting-mittback och en bredd-ytterback.

Och det är bara för att stanna på samma nivå som ifjol. Ska man steppa upp behövs en ytter från översta hyllan.

Det kommer kosta, men varför ha pengar liggandes? Vi pratar föreningsliv så en krona plus räcker, i princip.
Citera
2020-03-03, 16:27
Medlem
Disco droppar att DIF är intresserade av Sotte, vilket inte var helt oväntat. 20 matcher från start i år, hur bra kan han tänkas vara? Hur dyrt blirt det?
Citera
2020-03-03, 16:49
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Disco droppar att DIF är intresserade av Sotte, vilket inte var helt oväntat. 20 matcher från start i år, hur bra kan han tänkas vara? Hur dyrt blirt det?
Sotte är klass. Kan nog bli en dyr historia om vi ska ha honom.

Kontrakt till 2022. Danskarna vet om att vi behöver ha in en mittback ganska omgående, samt att vi fick en bra slant för Mackan D.

Det som talar för en affär är väl att vi gjort affärer tidigare (Amartey, Berg) samt att FCK har tre bra mittbackar utöver Sotte.

Vore en fin mittback att få in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in