2020-07-04, 14:14
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nameless-5
Dette er det essensielle i hva de synske fra Bulgaria har kommet med om forsvinningssaken fra Lillestrøm.

Jeg anser "synske" som kvakksalvere, og det de kommer med er kun svada.
Jeg foreslår at vi her i tråden holder oss til det som finnes av fakta i saken, og
resonnementer rundt dette. Det fins ingen belegg for å si noe om hvor AEH
befinner seg, død eller levende.
Citera
2020-07-04, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Vel, nå er det allerede opplyst at det er flere spor som kan tyde på et fall ned trappen.
Politiet mener også at andre tekniske bevis kan støtte opp om denne fall-teorien, nærmere bestemt DNA-spor fra AEH som er funnet på veggen langs trappe-nedløpet fra huset andreetasje, får VG opplyst.
Det er altså ikke bare mobilen som kan indikere dette fallet.
Politiet mener en skrittsensor på mobiltelefonen til AEH kan avsløre at drapshandlingen startet i husets 2. etasje – og med et fall ned trappen.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wPwpjL/polititeori-mobilapp-avsloerer-braa-bevegelse

Jeg utelukker ikke et fall. Jeg påpeker at det kan finnes alternative forklaringer på telefonens brå bevegelser.
Citera
2020-07-04, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildcard474
Hvordan bruker vi det? Vet ikke hva det er.. takk😊

Trykket du på den linken med st AEH var funnet?
Jeg gjorde også det, har også hatt litt problemer.
Nei, det var en annen link med et bilde av hettemannen. Adressen der var en kobling til sporing av IP adresse, så KjellMoss var dessverre en som var ute etter å fiske...ikke en hval, men Flashbackbrukere..

Hvis du går inn på høyre side her, kan du laste opp gratis prøveversjon. VPN på Flashback. Det virket.
Citera
2020-07-04, 14:26
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Frakten må ha skjedd med bil. Hvis den har skjedd i samme tidsrom som den påståtte kidnappingen, må
politiet ha samlet inn alt av videoovervåking og autopass-data for dette tidsrommet. Da burde de også
ha en oversikt over biltrafikk inn og ut av det aktuelle området.

Spaserturen mellom Lørenskog Ishockeyklubb (LIK) og åstedet tar jfr. google omlag 15-20 minutter.

Spørsmålet er hvor sterkt dette alibiet er. Hvem - og hvor mange - kan stedfeste TH
til F*t*rum i tiden mellom ca. kl. 9:45 og 11:00?

Jag förlorade lite i etern men det får vare. VG, antydningsvis, ser ut att fråga sig om TH kan ha råkat bli kvar i hemmet den morgonen. Sonen kan ha kört bilen till futurum exv. Konstigt nog så finns bilder på när bilen ankommer men inte vem som sitter i eller vem som stiger ur. Stämpelklocka används kanske inte heller. Har MGM själv konfiskerat annat bildmaterial eller brukar han parkera utanför kamerans räckvidd? Däremot så har ju futurum som bekant lyckats avfilma privatpersoner som passerar både en o två gånger på allmän väg utanför inhängnaden. Och som alla kanske inte hade velat bli avfilmade...

Det finns också formuleringar i VG som väcker fantasin rörande hur levande den AE var som pratade med Lön o søn den dagen. Allt ser rätt öppet ut:

”På den tiden var også sønnen ansatt hos faren og jobbet ved Futurum næringspark i Lørenskog.

Bakgrunnen for at de to snakket om lønn var at Anne-Elisabeth tidligere på morgenen hadde snakket med en ansatt på Futurum med ansvar for lønnskjøringer, som skulle kjøres denne dagen, ifølge VGs opplysninger.

Politiet mener at Anne-Elisabeth Hagen selv var aktiv i disse telefonsamtalene, får VG opplyst. Dette siden sønnen og den ansatte forklarer seg samsvarende om at lønn var felles tema i de to samtalene denne morgenen.”

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/e8AdqQ/den-siste-telefonsamtalen-anne-elisabeth-ringte-til-soennen

Heja polisen!
Citera
2020-07-04, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Telefonen kan ha blitt slått ut av hånden til AEH, enten utilsiktet eller med hensikt slik
at hun ikke kunne oppsøke hjelp. Her er det flere mulige scenarier. Hun kan ha blitt
slått slik at hun falt ned trappen, mens telefonen ramlet på gulvet, evt. motsatt, at
telefonen forsant ned trappen mens hun landet på gulvet.

Men om telefonbevegelsene hinter om en voldshandling, fremstår det ikke som
om denne var overlagt i seg selv. En planlagt drapshandling burde jo i sitt vesen
være så "stille" som mulig. Dersom det var planlagt et drap, kan det i såfall være
at drapet ble vanskeligere å gjennomføre enn planlagt - f.eks. ved at offeret satte
seg kraftig til motverge.

Likevel er det elementer i saken som peker vekk fra en planlagt drapshandling, slik
jeg ser det. Valg av tidspunkt er én ting. En formiddag i et boligstrøk - det er litt
for stor risiko for at folk kan legge merke til ting. Valg av åsted er et annet punkt.
Hadde det ikke vært enklere å gjøre dette f.eks. på hytta, og fingert en fallulykke?
At hun hadde gått seg en tur, uten å komme tilbake?

Da faller jeg tilbake på følgende tenkte narrativ:

Noen har hatt en uoverenskomst med AEH, det har blitt en konfrontasjon
i Sl*r*veien den formiddagen, som utløste en voldshandling med døden
til følge. De kunne velge mellom å angi seg selv, eller dekke over handlingen.
De har valgt det siste, og så langt lykkes de med denne planen.

Jeg følger deg langt på vei. Og vi VET ikke om TEH har passet hunden. Kan hunden ha overnattet hos datteren på andre siden av Langvannet? OG i så fall: Kan det være australieren som leverte hunden tilbake om morgenen? Kan det ha oppstått et håndgemeng mellom ham og AEH?
Citera
2020-07-04, 14:43
Medlem
Jeg foreslår at vi her i tråden holder oss til det som finnes av fakta i saken, og

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Svada og svada fru Blom...
Du får tygge videre på dine såkalte FAKTA så får vi se om det kommer noe ut av det etterhvert.
Sånn som det ser ut nå så står denne saken i stampe.
Jeg var dum nok til å tro at en litt annen og åpen vinkling av saken kanskje kunne gi et litt annet perspektiv på dette enn det evige gnålet om 09:14 tidspunktet og frem og tilbake.
Hvis man tar i betraktning alt hva som har foregått forut for denne hendelsen med iakttagning av bryske østeuropeiske "fiskere" med stort kamerautstyr og telelinser på brygga i Langvannet, samt iakttagelsen av utenlandske biler parkert rett i nærheten så bør det vel ringe noen bjeller.
Når man da i tillegg ser at etter denne hendelsen så er disse bilene og folka søkk borte, så kan man vel legge sammen to og to.
Det er ALLTID noen som er lynraske til å rakke ned på andre som har en litt annen innfallsvinkel på saken her.
Kjell Moss ble klubbet ned han også.
De var på han som fluer rundt møkka med en gang han kom inn på dette med uttransportering til Sverige .
Dere må tåle at folk kan ha forskjellig syn på dette og heller legge litt mer energi på å utvide horisonten en smule, ikke fly rett i fletta på andre som forsøker litt andre innfallsvinkler.
Citera
2020-07-04, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Nettopp, ingen grunn til å innledningsvis avvise politiets teori om et fall. For eksempel hudavskrap avsatt nedover langs veggen vil sterkt indikere et fall, man kan antagelig si en del om hvordan fallet har forløpt også, ved å analysere sporene i trappeløpet.

Jayce, i går skrev VG at telefonen trolig ikke kunne blitt kastet ned trappen. På grunn av analysene av hastighet/bevegelsessensor. Etterpå må det avsnittet ha blitt slettet, jeg så at artikkelen var redigert og kunne ikke gjenfinne det innholdet. La du merke til det samme, eller har jeg "drømt det"?

I natt sto dette i artikkelen:

Bevegelsen beskrives som for rask til at telefonen kan ha blitt kastet ned trappen, får VG opplyst. Politiet mener også at hastigheten er såpass høy at Anne-Elisabeth trolig ikke kan ha vært i stand til selv å gå ned trappen i dette tempoet.

Nå er det som ble fetad av meg borte fra artikkelen.
Citera
2020-07-04, 14:57
Medlem
Citat:

Du får tygge videre på dine såkalte FAKTA så får vi se om det kommer noe ut av det etterhvert.
Sånn som det ser ut nå så står denne saken i stampe.
Jeg var dum nok til å tro at en litt annen og åpen vinkling av saken kanskje kunne gi et litt annet perspektiv på dette enn det evige gnålet om 09:14 tidspunktet og frem og tilbake.
Hvis man tar i betraktning alt hva som har foregått forut for denne hendelsen med iakttagning av bryske østeuropeiske "fiskere" med stort kamerautstyr og telelinser på brygga i Langvannet, samt iakttagelsen av utenlandske biler parkert rett i nærheten så bør det vel ringe noen bjeller.
Når man da i tillegg ser at etter denne hendelsen så er disse bilene og folka søkk borte, så kan man vel legge sammen to og to.
Det er ALLTID noen som er lynraske til å rakke ned på andre som har en litt annen innfallsvinkel på saken her.
Kjell Moss ble klubbet ned han også.
De var på han som fluer rundt møkka med en gang han kom inn på dette med uttransportering til Sverige .
Dere må tåle at folk kan ha forskjellig syn på dette og heller legge litt mer energi på å utvide horisonten en smule, ikke fly rett i fletta på andre som forsøker litt andre innfallsvinkler.

KjellMoss ble klubbet ned fordi han forsøkte å lure brukere her inne. Har du ikke noe bedre å komme med enn bulgarske synske og det vrøvlet og oppgulpet du presterer her, så KUTT UT! Idiot!
Citera
2020-07-04, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
Du skriver at han ikke våger.. hva da? Du skriver at han har psykiske problemer/paranoid.Kjenner du TH personlige?
Det finnes mange tilfeller når en med psykisk lidelse begår drap.
Du overbeviste meg ikke

Nei jeg verken kjenner eller vet hvem han er. Men har vel fått et inntrykk av at han er veldig veldig kontrollfrik. Det betyr ikke at han har psykiske problemer.

Men først og fremst mener jeg at han ikke ville våget og innlemme flere personer i dette fordi disse personene kan gjøre resten av livet hans surt.

Tenk deg at du hadde påtatt deg og lyve om noe slikt, hvilket innebærer risiko også for deg selv.
Er det ikke store sjanser for at du ville drevet utpressing av han resten av livet.Sånn tenker iallefall jeg, dette er ikke et narkodrap, men en snill kvinne.

Jeg tror de fleste av oss ikke hadde gått med på noe sånt, så man kan vel gjøre regne med at hvis noen går med på en slik avtale er de yrkeskriminelle.

Og tror du at yrkeskriminelle hadde nøyer seg med en slump penger for å forvirre eller delta. Nei du kan være sikker på at disse vil sitte på skulderen hans resten av livet. Gitt det hadde vært sånn, må du tenke på at de sitter på info som gjør at de kan drive utpressing av han resten av livet noe de med 99% sannsynlighet hadde benyttet seg av.

Jeg anser altså disse teoriene som uaktuelle, det finnes en teori som kan være relevant, det er at medhjelperen til TH står personlig eller økonomisk i gjeld til han, dvs at han trolig ryker på noe selv hvis han sier sannheten. Et slags lojalitetsforhold.
Citera
2020-07-04, 15:07
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
De nye opplysningene angående fall i trapp tydeliggjør noe av hva politiet legger til grunn for siktelsen. De har sikkert sammenfallende DNA spor fra nederst i trappen, samt spor på badet, samt at de har funnet en type "slepespor" som tydeliggjør at AEH falt ned trappen, ble skadet, samt slept inn på badet. Biologiske spor ihht til trappefall er mest sannsynlig blod. Men det trenger ikke å ha vært mye blod.

"Det er lite grunnlagsmateriale som kreves for at en DNA-analyse skal kunne utføres. En bloddråpe på størrelse med et knappenålshode er nok, fordi det finnes teknikker der DNA kan oppformeres mange ganger (polymerase kjedereaksjoner)"

Det må være lov å ikke miste håpet på at AEH klarte å flykte denne morgenen. Selv om den nye informasjonen tydelig forklarer en hendelse som skjedde denne onsdagen.

Men ser man øvrige spor som er plassert i huset - trusselbrev om løsepenger - strips og fotspor av Sporax-sko, så sammenfaller de dårlig med at hun skulle bli dytte ned trappen.

Fall i trapp kan rett og slett forklare hva som skjedde - det som ikke passer inn i forhold til at det skulle se ut som en kidnapping.

Kunne AEH's fall i trappa være fordi hun var stresset i en situasjonen før de skulle stage huset før hun flyktet? Falt hun i trappa rett og slett og skadet seg. Ble hun så hjulpet inn på badet der hun måtte skifte klær og bli pleiet?

"Ipsos MMI har på oppdrag fra Norges Blindeforbund utført en omfattende undersøkelse om uhell i trapp.
Totalt har 731.000 personer over 15 år uhell i trapp hvert år. 300.000 personer forklarer at de enten sklei i trappen, ikke så trappen eller bommet på et trinn."

Se for deg at AEH er stresset i situasjonen når de skal stage huset. Tiden begynner å renne ut. AEH må benytte tykke sokker over sko i tidsrommet den morgenen. Å ta på seg yttersko på vanlig vis i gangen vil ødelegge staging. Disse tykke sokkene hun benytter er glatte og uvante å bruke for henne.

De har lagt ut trusselbrevet med krav om løsepenger, strips og avtrykk av Sporax-sko som de mener er nok bevis for at AEH er blitt kidnappet.

Men AEH sklir og faller i trappen og blir pleiet på badet.

Jeg håper dette skjedde, at hun klarte å flykte, men som sagt... Hvis politiet har funnet biologiske spor på badet som kan tilknyttes en drapshandling - så er det veldig tragisk.

Men jeg ønsker å holde en teori angående at AEH flyktet fortsatt åpen. Det er mye ellers i saken som ikke stemmer med at AEH skulle bli drept i boligen.

Hvis trappefallet var et uhell så forklarer det at de som hjalp AEH med å flykte kun ønsket å få det til å se ut som en kidnapping.

Det er gjort en gjennomført jobb med å forfatte trusselbrev med koder, opprettet krypto-konto, hacket e-post og tilrettelagt for at TH skulle betale løsepenger. Samt det er lagt ut strips og faket Sporax-spor.

Dette sammenfaller dårlig med at hun bevist skulle bli dyttet ned trappen slik at det med stor sannsynlighet ville bli satt DNA spor (blod) nederst i trappen og på badet.

Sett saken under ett - trappefall kunne vært et uhell. (Jeg håper det for AEH's del)

Dina djärva förhoppningar till trots så liggger det ngt i att fallet stämmer illa med vad vet för övrigt. Men: ”Fallet” kan (kanske) ha skett för flera år sen och spegla en brutalitet som funnits gentemot hustrun. Eller: ”Fallet” kan ha skett på natten innan. Och utgöra det egentliga mordtillfället.

Men din barnatro är du nog rätt ensam om att värja. Några kvarglömda fiskargummor på akers brygge möjligen undantagna.

Det syns mig f.ö. mer o mer som att MGM presenterat en paketlösning till polisen som de får vara så goda att svälja hel. Han har i så fall inte heller dragit sig för att involvera eller kommendera ovetande eller graderat medvetna närstående i planen och låta dem agera packåsnor i helhetsplanen. Synbart har de då fått acceptera faktum och tvingats foga sig i helhetslinjen. Vilket ställer till problem för polisen. Det lär ju inte hålla. Somliga lär vara måttligt roade. Andra på gränsen till förtvivlan. Rimligen.

Exekutivitet är ju fint men det händer, har jag hört, att verkligheten ibland inte låter sig formas. På goda grunder.
Senast redigerad av Lonnrot 2020-07-04 kl. 15:21.
Citera
2020-07-04, 15:07
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

(...)

Vel, jeg har kun sagt min mening. Om du har noe å tilføre tråden, må du selvsagt poste, og
ta den eventuelle kritikken du får med gode og saklige motargumenter. Jeg er åpen for forskjellige
syn på saken, men når det kommer til såkalt klarsynthet har dette gjennomgående vist
seg å være upålitelig.

Om det nå mot formodning skulle vise seg at "synske" har noe for seg, bør ihvertfall de
opplysningene de kan frembringe være litt mer konkret enn "en innsjø omringet av 3 åser".
Det blir simpelthen for vagt. Et slikt sted kan være hvor som helst, nær sagt. Det bringer
ikke saken nærmere en løsning.

Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Jeg følger deg langt på vei. Og vi VET ikke om TEH har passet hunden. Kan hunden ha overnattet hos datteren på andre siden av Langvannet? OG i så fall: Kan det være australieren som leverte hunden tilbake om morgenen? Kan det ha oppstått et håndgemeng mellom ham og AEH?

Australieren, ja. Han som angivelig har flyttet tilbake til sitt hjemland? Eller har han det?
Mener å ha lest i tråden at noen hadde opplysninger om en separasjon.

Ang. TEH, om han faktisk var i andre enden av 9:14-anropet, så regner jeg med at han
også er sjekket ut av området rundt åstedet, da analyser av teledata ville avslørt om
hans telefon var på eller nær åstedet da samtalen fant sted. Jeg tipper politiet har
saumfart teletrafikken i området fra både ukene før og tiden etter hendelsen.
Citera
2020-07-04, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Bra funn!
BB er nok for korpulent over magen til å kunne være "hettemannen", kroppsbygning ellers kan passe.

Videoen er 7 år gammel nå, eller 5 år når AE forsvant, ser på facebook at han er slankere og hvitere i skjegget nå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in