2020-07-04, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
DrSniffer har flere ganger spurt etter brudebildet, fra bryllupet 25. oktober 1969.

Spekulasjoner.

Det var vanlig at folk "måtte gifte seg" på den tiden, fordi de ventet barn.

Var det derfor bryllupsfesten ble holdt i hjemmet hennes.

Dette høres troverdig ut. Ingen bryllupsfoto er spesielt, så mange som har lekket bilder til pressen i den har saken.
Senast redigerad av Tungsten76 2020-07-04 kl. 08:26.
Citera
2020-07-04, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Ja det kan ha vært slik.
Jeg har tenkt litt på det med at AEs mobil ikke ble flyttet på etter kl 10.07. Jeg tror, som noen andre skrev, at GM hadde AEs mobil på seg i en periode etter å ha angrepet AE og mens han flyttet AE ut fra huset og inn i en bil. Jeg tror at GM ønsket å følge med på om noen ringte til AE, fordi GM kan ha vært redd for at noen ville komme til huset dersom AEs mobil ble oppringt og AE ikke svarte på anropene.
Og jeg tror at GM kan ha blitt stresset (og redd for at noen skulle komme til huset) da AEs mobil ble oppringt 10.06 og 10.07. (Kl 10.07 ble telefonen lagt på det bordet som sto på kjøkkenstuen).
Det lå en rull med tape på en safe i entreen ved ytterdøren. Den kan ha blitt gjenglemt av GM fordi han eventuelt var stresset og fikk det travelt med å forlate åstedet.

Den planken/bakhonet som lå igjen utenfor ytterdøren, kan ha blitt brukt til å holde døren åpen med mens GM flyttet AE ut fra huset. Den planken ble kanskje også gjenglemt av GM i travelheten?
Drap for kidnapping for penger? Nå sitter jeg med et Ricky Gervais smil om munnen... Det er nok mer hat bak dette drapet enn dere tror.
Citera
2020-07-04, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
altså " Men kunne virkelig TH ha visst at det ville være mulig for politiet å spore at mobilen beveget seg?
Ja.
AEH sin mobil tilhørte TH før så den app`n som politiet har funnet disse bevegelsene med kan jo hvære lakt inn på tlf av TH eller på oppdrag av han før AEH fikk mobilen for å kunne vite hvor hun hvar til en hvær tid eller for å gå inn på mobilen i ettertid å se hvor hun hadde hvært....

TH har eid en smartphone? Vet du når han gikk tilbake til sin gamla nokia?
Citera
2020-07-04, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Hopp i trappen var bare ment som et eksempel på hva som kan ha skjedd med telefonen.

Problemstillingen er hvorfor den har vært i bevegelse mens anropene forble ubesvart og hvorfor perioden dette skjedde er så lang.

At telefonen er i bevegelse uten at AEH svarer tror jeg er fordi gjerningsmannen holder den mens han beveger seg på åstedet.

At det tar så lang tid tror jeg kommer av at de har folk på utsiden som overvåker og at GM inne venter på klarsignal.
Eller at han/de kom til fots og venter på transport

Angående telefonen som har vært i bevegelse: Hastighet på telefonen behøver ikke å ha sammenheng med et fall. Kan det utelukkes at AEH har prøvd å tilkalle hjelp? AEH kan forsøkt å rømme inn på badet, men rakk ikke å låse. Kidnapperne har deretter revet telefonen ut av hendene AEH s hender, og kastet den fra seg(kan forklare stor hastighet), Det kan ha oppstått et basketak utenfor badet, og jeg tror at AEH ble drept her. Telefonen har blitt liggende en stund på gulvet i 1.etg, for så å blitt lagt på "feil" sted. Er det ikke tidlig å konkludere med at AEH falt/ble dyttet ned trappen, slik enkelte har "konkludert" med?
Citera
2020-07-04, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Angående telefonen som har vært i bevegelse: Hastighet på telefonen behøver ikke å ha sammenheng med et fall. Kan det utelukkes at AEH har prøvd å tilkalle hjelp? AEH kan forsøkt å rømme inn på badet, men rakk ikke å låse. Kidnapperne har deretter revet telefonen ut av hendene AEH s hender, og kastet den fra seg(kan forklare stor hastighet), Det kan ha oppstått et basketak utenfor badet, og jeg tror at AEH ble drept her. Telefonen har blitt liggende en stund på gulvet i 1.etg, for så å blitt lagt på "feil" sted. Er det ikke tidlig å konkludere med at AEH falt/ble dyttet ned trappen, slik enkelte har "konkludert" med?
Man kan ikke konkludere med dette som standalone bevis... dette føyer seg inn i en lang rekke av indisier. Så gjenstår det å se om man har mange nok indisier. Foreløpig ser det ut for at det ikke er nok. Men politiet har kanskje mer på lager... men kan hende det er for lite... kan nesten virke sånn.
Citera
2020-07-04, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Her ser man en liten snutt med BB men det er for lite til å gi noe inntrykk av gangen, men "skøytelår" har han

https://www.youtube.com/watch?v=j5_xxhINNeY

Bra leita! Like lår!
Citera
2020-07-04, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Ja det kan ha vært slik.
Jeg har tenkt litt på det med at AEs mobil ikke ble flyttet på etter kl 10.07. Jeg tror, som noen andre skrev, at GM hadde AEs mobil på seg i en periode etter å ha angrepet AE og mens han flyttet AE ut fra huset og inn i en bil. Jeg tror at GM ønsket å følge med på om noen ringte til AE, fordi GM kan ha vært redd for at noen ville komme til huset dersom AEs mobil ble oppringt og AE ikke svarte på anropene.
Og jeg tror at GM kan ha blitt stresset (og redd for at noen skulle komme til huset) da AEs mobil ble oppringt 10.06 og 10.07. (Kl 10.07 ble telefonen lagt på det bordet som sto på kjøkkenstuen).
Det lå en rull med tape på en safe i entreen ved ytterdøren. Den kan ha blitt gjenglemt av GM fordi han eventuelt var stresset og fikk det travelt med å forlate åstedet.

Den planken/bakhonet som lå igjen utenfor ytterdøren, kan ha blitt brukt til å holde døren åpen med mens GM flyttet AE ut fra huset. Den planken ble kanskje også gjenglemt av GM i travelheten?

Og nøkkelen i garasjen ble fjernet slik at ingen av barna skulle låse seg inn mens ugjerningen fant sted.
Citera
2020-07-04, 09:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sheila01
Lest brevet igjen, det er uvanlig detaljert og meget merkelig. Nei, jeg tror ikke det er TH

Det tror ikke jeg heller.

Og for å presisere: Jeg tror ikke det er TH som har skrevet trusselbrevet. Det fikk han nok hjelp til
Citera
2020-07-04, 10:43
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapDi
Og nøkkelen i garasjen ble fjernet slik at ingen av barna skulle låse seg inn mens ugjerningen fant sted.

Da betinger det i tilfelle at garasjen sto ulåst,noe som gjør at hvem som helst kunne ha sneket seg inn der til enhver tid? Kanskje mer normalt at f.eks. eldste datter hadde egen nøkkel til huset?

Om det er sant at TH hadde følt seg overvåket på eiendommen i tiden før dette,så er det jo ulogisk å ha garasjen ulåst med en nøkkel der til huset.Om han snakker sant da.
Senast redigerad av Nyvaaken 2020-07-04 kl. 10:54.
Citera
2020-07-04, 11:03
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
å forfalske en underskrift den gangen hvar jo jækla lett så lenge den ikke ble oppdaget av personen som det skulle se ut som hadde skrevi under og ikke ble granske veldig nøye av håndskrift eksperter, alt en behøvde hvar jo en underskrift og blåpapir og siste fantes jo på alt av butikker/kiosker gratis, altså tippekuponger...
mye bra underskrifter som ble lagd på den måten...

En underskrift forfalskning,blir avslørt selv om den ser helt klin lik ut orginal.
Underskrift eksperter,undersøker nemlig hvor det blir lagt trykk og ikke bl.a.
Tror også de finner ut hvor fersk/gammel den er.
Citera
2020-07-04, 11:12
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Ditt første innlegg på Flashback er et kvalitetsinnlegg!

Jeg tror du har rett i at det kan være ulike forklaringer på hvorfor AEHs telefon har registrert hastighets- og høydeendring.
Senast redigerad av Vossevangen 2020-07-04 kl. 11:17.
Citera
2020-07-04, 11:27
Medlem
Vel, nå er det allerede opplyst at det er flere spor som kan tyde på et fall ned trappen.
Politiet mener også at andre tekniske bevis kan støtte opp om denne fall-teorien, nærmere bestemt DNA-spor fra AEH som er funnet på veggen langs trappe-nedløpet fra huset andreetasje, får VG opplyst.
Det er altså ikke bare mobilen som kan indikere dette fallet.
Politiet mener en skrittsensor på mobiltelefonen til AEH kan avsløre at drapshandlingen startet i husets 2. etasje – og med et fall ned trappen.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wPwpjL/polititeori-mobilapp-avsloerer-braa-bevegelse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in