2020-07-03, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Det har blitt snakket mye om Gardermoen, det er jo en interessant kandidat. Ellers kan det være mye forskjellig man har gjort for å gå fra fattigdom til å vasse i penger.

Folk ser liksom TH som helt løsrevet fra andre søkkrike og mektige personer, som om han er en sånn nisse som bare sitter i sofaen og ser på TV etter jobb, og har hatt litt flaks med rikdommen sin. Men fyren er smart, han planlegger, han tenker, han har kontakter, han kjenner folk, og disse tenker og planlegger også. Og det de tenker på er hvordan de skal få grafset til seg mest mulig uten noe som helst slags hensyn til de som måtte rammes av det.

Og folk tror at hovedpersonene i Exit slett ikke er representative for finansmiljøer og rike mennesker, de er bare en liten gutteklubb med psykopater som har fått litt penger. Mens sannheten nok er at noen og enhver har gått over lik for å komme dit de er i dag. Dette gjelder en stor del av de som er høyt oppe. Så om TH har gått over lik så er han slett ikke alene, og flere kan ha lik i skapet som de ikke vil skal komme ut.

Dette er også en teori som er interessant, muligens visste AEH noe kriminelt TH og en annen person har bedrevet tidlig i karrieren og truet med å gå ut med det.
Det er en sånn person som av egeninteresse aldri ville verken drevet med utpressing eller slikt og kunne ha hjulpet til
Men jeg tror ingenting på leiemordere og folk som er betalt for å forvirre etterforskningen.

Jeg har sagt og sier igjen hvis TH står bak dette og har en medhjelper er det en person som på en eller annen måte står i gjeld til TH.( ikke penger) men ved en handling som ikke må komme frem.
Citera
2020-07-03, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Jada, og de klarte å fake en telefon samtale mellom AEH og lønningsdamen som varte over 10 minutter....

Har du funnet noe mer ut angående stemme-forvrenger? 😂

Samt hvor de printet ut trusselbrevet den natten?

Kan det ha vært den minste av bukkene Bruse? Eller kanskje han med syvmilsstøvlene? Raskt inn og ut igjen med de støvlene? ;-)
Citera
2020-07-03, 20:46
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Er det kjent hvor lenge disse to oppringningene varte? Det er uansett ikke noen indikasjon
på muffens om de var korte, hvis AEH hadde på svarerfunksjonen.
Det er en indikasjon på muffens at de er slettet, og dersom de ble avbrutt av TH før evt svarer startet er det enda mer muffens.
Citera
2020-07-03, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Du har såklart mange poeng med at han oppfører seg rart, men ingen som gjør meg overbevist. Den verste er kanskje den som kommer på slutten at han skal ha betalt noen for skuespilleri.
Jeg har sagt og sier det igjen TH ville aldri våger å innlemme noen i et slikt skuespill. I såfall kan den personen gjøre livet surt for TH resten av livet ved 0 drive utpressing. Så dette er tull. Det er klart mye av det du skriver virker mistenkelig, men ikke mistenkelig nok til at jeg tror TH er gjerningsmannen.

Jeg skal være enig med deg i at fyren oppfører seg dumt ( noe som antagelig gjør politiet mistenksom) men i mine øyne er ingen av de dumme tingene han gjør noe som indikerer på at han er en drapsmann.

Jeg har jobbet som sekretær, og jeg kan love deg at TH langt fra er den eneste som ringer ektefellen hver dag, og kanskje flere ganger for dagen. Noen mennesker er sånn, kan virke rart på oss som ikke har behov for å snakke med ektefelle flere ganger for dagen, men tingen er at TH pga.at han mistet sin mor som barn har separasjonsangst og må ha kontroll. Verre trenger det ikke være.
Jeg vet ikke hva som er poenget med å la vær å signere avhørene, men igjen høres det ut som han har en eller annen psykologisk lidelse ( paranoid kanskje) for i praktis har det ingen betydning. Det er bevis og indisier han må bli dømt på .

Men av sånne grunner forstår jeg faktisk at politiet bygger opp mistanke mot han, så det er for å si det mildt klønete gjort av han.

Du skriver at han ikke våger.. hva da? Du skriver at han har psykiske problemer/paranoid.Kjenner du TH personlige?
Det finnes mange tilfeller når en med psykisk lidelse begår drap.
Du overbeviste meg ikke
Citera
2020-07-03, 21:10
Bannlyst
Citat:
Hvor har du lest at svogeren mente at dette var et drap. Så vidt jeg vet har svogeren uttalt seg ufordelaktig om TH, men jeg vet ikke hva han har sagt..

Jeg utelukker ikke at TH Er gjerningsmannen, men tror mest på at det faktisk var en planlagt kidnapping, hvor kidnappere har trodd at TH ville blitt så skrekkslagen at han faktisk ikke kontaktet politiet ( noe som tyder på at kidnappere neppe kjente godt til forholdene)
De har nok rimelig fort funnet ut at planen ikke gikk som den skulle og at TH kontaktet politiet med en gang.

Da har de ikke lengre tatt sjansen på å bli avslørt og enten har AEH dødd av andre grunner, men mest sannsynlig har de drept henne.

Når forhandlingskortet var tilintetgjort, har de såklart ikke våget seg frem igjen, etterhvert har TH blitt desperat og overført 10-15 mill som kidnappere såklart har tatt imot. Etter det er saken død, de har tross alt fått såpass, og tar ikke sjansen på å kreve mer.

Dette er hva jeg tror, det er klart det finnes andre løsninger men du spurte om hva jeg trodde.

Jeg må medgi at jeg lenge tenkte det samme som deg, det var vel den manglende interessen fra politiet å sjekke ut f.eks teorien til den damen med den røde bmw en ( en sak som lett kunne blitt sjekket) som gjorde at jeg skjønte at politiet faktisk har kjørt seg opp i et tunellsyn.For hvor mange røde biler av dette merket kjører rundt i Norge. Å sjekke ut den historien hadde kostet minimalt for politiet, men det har de altså ikke gjort, noe som sier meg at allerede da hadde de bestemt seg for at det var TH som sto bak.

Samtidig kan jeg nesten forstå politiet for det er ingen tvil om at TH oppfører seg klønete og dumt desverre.

Det er jo litt rart at de skulle drept henne og lagt saken død, for så å ombestemme seg 8 mnd etterpå, og akkurat når politiet hadde gått ut i media i juni 2019 og sagt at de ikke lengre tror på kidnapping, men at hun er drept hjemme. Du sier at de ikke har våget å stå frem mere. Men det stemmer jo ikke. Det er jo ikke slik at TH plutselig sendte over 10 millioner uten å ha kontakt fra "motparten". Men uansett, og så sendte han 10 millioner da, men ingen ting skjedde, ingen Anne, og plutselig 3 dager før at TH skal inn i avhør, og et år etter at TH sendte de 10 millionene, da sender TH en melding til "motparten" om at han ønsker å betale alt sammen. Jeg syntes nå det forteller mere om desperasjon fra TH, at han er livredd for å havne i varetekt igjen, at han må holde denne kidnappingsteorien vedlike.
Når det gjelder den røde BMW`en så er det nok en grunn til at de ikke har etterlyst den på TV. Hvis de hadde hatt tunnelsyn, så hadde de ikke sjekket kameraer rundt omkring slik de faktisk gjorde.
Og er det ikke litt rart at de to vitnene sto fram med navn og fjes? I en så alvorlig sak?
Citera
2020-07-03, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Det har blitt snakket mye om Gardermoen, det er jo en interessant kandidat. Ellers kan det være mye forskjellig man har gjort for å gå fra fattigdom til å vasse i penger.

Folk ser liksom TH som helt løsrevet fra andre søkkrike og mektige personer, som om han er en sånn nisse som bare sitter i sofaen og ser på TV etter jobb, og har hatt litt flaks med rikdommen sin. Men fyren er smart, han planlegger, han tenker, han har kontakter, han kjenner folk, og disse tenker og planlegger også. Og det de tenker på er hvordan de skal få grafset til seg mest mulig uten noe som helst slags hensyn til de som måtte rammes av det.

Og folk tror at hovedpersonene i Exit slett ikke er representative for finansmiljøer og rike mennesker, de er bare en liten gutteklubb med psykopater som har fått litt penger. Mens sannheten nok er at noen og enhver har gått over lik for å komme dit de er i dag. Dette gjelder en stor del av de som er høyt oppe. Så om TH har gått over lik så er han slett ikke alene, og flere kan ha lik i skapet som de ikke vil skal komme ut.

Ja, dette med alle pengene TH har skaffet helt fra 0, er jo noe å tenke på. Det er vel ikke bare flaks alt sammen. Selv tror jeg at det kan være kombinasjon av dette. At hun visste om noe økonomisk kriminalitet, og at hun ville ut av forholdet og TH ble alene, og til sist dette med at AE muligens ville revet med seg store verdier.
Citera
2020-07-03, 21:22
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Det er jo litt rart at de skulle drept henne og lagt saken død, for så å ombestemme seg 8 mnd etterpå, og akkurat når politiet hadde gått ut i media i juni 2019 og sagt at de ikke lengre tror på kidnapping, men at hun er drept hjemme. Du sier at de ikke har våget å stå frem mere. Men det stemmer jo ikke. Det er jo ikke slik at TH plutselig sendte over 10 millioner uten å ha kontakt fra "motparten". Men uansett, og så sendte han 10 millioner da, men ingen ting skjedde, ingen Anne, og plutselig 3 dager før at TH skal inn i avhør, og et år etter at TH sendte de 10 millionene, da sender TH en melding til "motparten" om at han ønsker å betale alt sammen. Jeg syntes nå det forteller mere om desperasjon fra TH, at han er livredd for å havne i varetekt igjen, at han må holde denne kidnappingsteorien vedlike.
Når det gjelder den røde BMW`en så er det nok en grunn til at de ikke har etterlyst den på TV. Hvis de hadde hatt tunnelsyn, så hadde de ikke sjekket kameraer rundt omkring slik de faktisk gjorde.
Og er det ikke litt rart at de to vitnene sto fram med navn og fjes? I en så alvorlig sak?

Ja, jeg syns jeg har hørt lite om tunnelsyn etter at det ble kjent hvilket arbeid de har gjort med å kartlegge bevegelsene til mannen på videoen.

Det er ikke forenelig med "tunnelsyn".

Men det visste jo allerede de fleste av oss fra før av.
Citera
2020-07-03, 21:24
Bannlyst
Citat:
Du har såklart mange poeng med at han oppfører seg rart, men ingen som gjør meg overbevist. Den verste er kanskje den som kommer på slutten at han skal ha betalt noen for skuespilleri.
Jeg har sagt og sier det igjen TH ville aldri våger å innlemme noen i et slikt skuespill. I såfall kan den personen gjøre livet surt for TH resten av livet ved 0 drive utpressing. Så dette er tull. Det er klart mye av det du skriver virker mistenkelig, men ikke mistenkelig nok til at jeg tror TH er gjerningsmannen.

Jeg skal være enig med deg i at fyren oppfører seg dumt ( noe som antagelig gjør politiet mistenksom) men i mine øyne er ingen av de dumme tingene han gjør noe som indikerer på at han er en drapsmann.

Jeg har jobbet som sekretær, og jeg kan love deg at TH langt fra er den eneste som ringer ektefellen hver dag, og kanskje flere ganger for dagen. Noen mennesker er sånn, kan virke rart på oss som ikke har behov for å snakke med ektefelle flere ganger for dagen, men tingen er at TH pga.at han mistet sin mor som barn har separasjonsangst og må ha kontroll. Verre trenger det ikke være.
Jeg vet ikke hva som er poenget med å la vær å signere avhørene, men igjen høres det ut som han har en eller annen psykologisk lidelse ( paranoid kanskje) for i praktis har det ingen betydning. Det er bevis og indisier han må bli dømt på .

Men av sånne grunner forstår jeg faktisk at politiet bygger opp mistanke mot han, så det er for å si det mildt klønete gjort av han.

Det er ikke uvanlig at folk ber en venn om å hjelpe til med drap eller dekke til dette, det har skjedd mange ganger tidligere. Utpressing blir jo vanskelig siden den medhjelperen selv kan bli dømt for medvirkning eller andre alvorlige forhold knyttet til drap. Frakting av lik f.eks.

Politiet har vel mer grunnlag til å mistenke han for drap, annet enn at han nekter å skrive under.
Citera
2020-07-03, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Ja, jeg syns jeg har hørt lite om tunnelsyn etter at det ble kjent hvilket arbeid de har gjort med å kartlegge bevegelsene til mannen på videoen.

Det er ikke forenelig med "tunnelsyn".

Men det visste jo allerede de fleste av oss fra før av.

Ja, ser ingen tegn på at de har "bestemt seg" for at TH er morderen, tvert imot, de har utelukket alle andre muligheter før at de kom fram til at det måtte være han. De har gått gjennom 6000 timer med videoopptak.
Citera
2020-07-03, 21:41
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ja, ser ingen tegn på at de har "bestemt seg" for at TH er morderen, tvert imot, de har utelukket alle andre muligheter før at de kom fram til at det måtte være han. De har gått gjennom 6000 timer med videoopptak.

Slapp av, det er ikke lenge før det kommer noen supportere for å fortelle oss hvor dumme og slemme politiet uansett er, de skal bare bli ferdige med å være sosiale og bryte koronarestriksjoner i løpet av helgen, før de er tilbake her...
Citera
2020-07-03, 21:48
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:

Overvåkingskameraer måtte jo sjekkes uansett hvem de mistenkte,og uansett om dette er bare mord eller kidnapping som gikk galt.
Gjerningsmenn måtte jo ha kommet og dratt igjen okke som!
Citera
2020-07-03, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Slapp av, det er ikke lenge før det kommer noen supportere for å fortelle oss hvor dumme og slemme politiet uansett er, de skal bare bli ferdige med å være sosiale og bryte koronarestriksjoner i løpet av helgen, før de er tilbake her...

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in