Citat:
Ursprungligen postat av
doktor-miller
Jag tror (precis som ett av vittnena berättar) att SD ville lura polisen när han misstänkte att han var avlyssnad att tro att dessa skor hade använts som han själv sa och hade fotat av som han hade kvällen den 14. De ”riktiga” skorna/kängorna som använts måste ha blivit helt nersölade med tanke på allt blodstänk som fanns på brottsplatsen och är säkerligen uppeldade i vedpannan, nergrävda eller dumpade på väg mot Arlanda. Det är min övertygelse.
Ja, vem vet. Samtidigt finns det otaliga bilder på SD och hans fötter och att gömma undan skor kan inte vara det lättaste.
Men vad vet man, kanske har han köpt några likadana? Fast med cach? Utan kvitto?
Har utredarna kollat inköp från butiker i närområdena där han varit? Å andra sidan hade han väldigt många skor.
Och ett par stövlar verkar ha saknats från hans jobb tillsammans med något annat som borde finnas i en av arbetsbilarna. Om de kom tillbaka någongång?
Jag vet inte riktigt vad man ska tro om skorna.
Men underligt är det med Lenas DNA så djupt inne i plösen, och det på insidan dessutom.
Han kan ha spolat av dom med iskallt vatten, skrubbat av dom ordentligt och spolat på nytt, men det innersta tänkte han inte på?
Jag är otroligt skeptisk till den bild med blod som rinner ner från hans ben just ner i lösen. Var och när är bilden tagen? Hur kan man inte ha lyckats identifiera detta?
Vi har ju sett bilder på hans blodiga ben från geocachsiten där han visar efter mordet hur hans ben ser ut med texten; hoppas ingen jävel tror något annat (fritt ur minnet).
Jag tänker att bilden som finns med från rättegången är tagen efter mordet, då SD vet var blodet har hittats.
Lite lurigt att hans vardagsskor finns på landet, då undanskuffade underst på en hylla i uterummet.
Ja, inte kom jag fram till något riktigt i det här inlägget. Mer en massa tankar.