2020-07-02, 11:30
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Fast man måste ju fortfarande ta hänsyn till "publiken". En vardagsstart vid 17 omöjliggör för många att ens hinna hem till tvn och det är garanterat inte dplay så sugna på.
Man hade ju tre starttider första speldagen, minns jag rätt var det 12:30, 15:00 och 17:30? Det skulle givetvis kunna fungera på söndagarna även nu. Så länge man slipper få en resa till en bortamatch med start 12:30 är det ju lugnt.

Omöjliggör kanske för 2% av befolkningen som har jobb och arbetssmoral att vara kvar på jobbet efter 17:00. Tack vare Sossarna har man i princip tagit bort rollen som tjänsteflicka (au pair, nanny & babysitter)
Så är det helt och hållet accepterat att lämna sin arbetsplats vid 15:30-16:00. Har varit på flera fortune 500 bolag där deras Svenska Chef (eller andra beslutsfattare) ursäktat sig med att de måste hämta barn på försskola /grundskola.

Likaså kan man ursäkta sig med en tidig hemmamatch typ
"Jag har ett PT pass bokat eller jag ska träna det lokala knattelaget, om man nu inte vill säga att man ska hem för att se en TV match" .

Detta är inte London där många sitter kvar till 19:00 på arbetsplatserna (än mindre så i mellanstora svenska städer) i UK har Premier league nu i omstarten två tider UK time 18:00 - 20:00 på vardagar så om Premier League klarar det då borde ju Dplay och SEF klara det också.
Citera
2020-07-03, 11:46
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Omöjliggör kanske för 2% av befolkningen som har jobb och arbetssmoral att vara kvar på jobbet efter 17:00. Tack vare Sossarna har man i princip tagit bort rollen som tjänsteflicka (au pair, nanny & babysitter)
Så är det helt och hållet accepterat att lämna sin arbetsplats vid 15:30-16:00. Har varit på flera fortune 500 bolag där deras Svenska Chef (eller andra beslutsfattare) ursäktat sig med att de måste hämta barn på försskola /grundskola.

Likaså kan man ursäkta sig med en tidig hemmamatch typ
"Jag har ett PT pass bokat eller jag ska träna det lokala knattelaget, om man nu inte vill säga att man ska hem för att se en TV match" .

Detta är inte London där många sitter kvar till 19:00 på arbetsplatserna (än mindre så i mellanstora svenska städer) i UK har Premier league nu i omstarten två tider UK time 18:00 - 20:00 på vardagar så om Premier League klarar det då borde ju Dplay och SEF klara det också.

Nu handlar det ju om flera dagar i veckan dock om man ska se matcherna på burken.
Även om man slutar säg 16 (ofta har man ju möten etc som omöjliggör att sticka speciellt mycket tidigare) så blir det svårt/omöjligt att hinna hem till 17. Det är inte bara att göra det när ens egna lag spelar denna säsong liksom.
Då snackar vi ändå "flexibla kontorsjobb", inte arbeten där du verkligen slutar "på minuten".

Vardagstider lär det fortsätta vara 19, möjligen som cupen som kört 18 och 20:15 i dessa tider.
Helgerna i dessa publikfria tider är en annan sak då kan man spela tre tider.

Sedan skall det givetvis väck när det blir publik och man ska börja resa igen.
Citera
2020-07-03, 20:33
Medlem
Jag försöker verkligen se matcherna som sänds, men jag klarar inte att se någon idrott utan tillstymmelse till publik. Oavsett liga är alla matcher lika ointressanta utan publik
Citera
2020-07-03, 22:50
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Jag försöker verkligen se matcherna som sänds, men jag klarar inte att se någon idrott utan tillstymmelse till publik. Oavsett liga är alla matcher lika ointressanta utan publik

Innan tyckte jag de va småkul att titta på andra Allsvenska lags matcher men nu när de känns som träningsmatcher så orkar jag se Max se MFFS matcher och det är fan inte ens kul de heller. Nu när jag tänker efter har jag inte sett en enda match som inte innehåller MFF.

Fyfan vad jag hatar nuvarande situation.
Citera
2020-07-03, 23:06
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Innan tyckte jag de va småkul att titta på andra Allsvenska lags matcher men nu när de känns som träningsmatcher så orkar jag se Max se MFFS matcher och det är fan inte ens kul de heller. Nu när jag tänker efter har jag inte sett en enda match som inte innehåller MFF.

Fyfan vad jag hatar nuvarande situation.

Inga bangers, bengaler eller planstormningar se det från den ljusa sidan.
Citera
2020-07-03, 23:37
Medlem
Brottar-Bertils avatar
Citat:

Visst, det är bättre att spela utan publik än inte alls. Men som hyfsat neutral tittare är det svårt att få upp nåt slags engagemang och inlevelse alls. Det blir så väldigt uppenbart hur mycket publiken och dess reaktioner betyder för helhetsupplevelsen även för oss soffpotatisar. Nu blir det mest januari-turné över alltihop. Och jag påminns om varför jag avskyr de där januarimatcherna och inte klarar av att titta på dem; det är inte p.g.a. den låga spelkvaliteten utan på frånvaron av publik där varenda bollträff och tränarutrop hörs. Bläää.
Citera
2020-07-04, 00:15
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottar-Bertil
Visst, det är bättre att spela utan publik än inte alls. Men som hyfsat neutral tittare är det svårt att få upp nåt slags engagemang och inlevelse alls. Det blir så väldigt uppenbart hur mycket publiken och dess reaktioner betyder för helhetsupplevelsen även för oss soffpotatisar. Nu blir det mest januari-turné över alltihop. Och jag påminns om varför jag avskyr de där januarimatcherna och inte klarar av att titta på dem; det är inte p.g.a. den låga spelkvaliteten utan på frånvaron av publik där varenda bollträff och tränarutrop hörs. Bläää.

haha minns att jag hörde bönerop under matchgång när det var januariturne. xD

Föresten måste verkligen lagen ställa upp på returmöterna i Europaspelet lite onödigt för Lask och Chelsea att behöva åka till ett annat land när man ligger under så hårt.
Citera
2020-07-04, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007

Föresten måste verkligen lagen ställa upp på returmöterna i Europaspelet lite onödigt för Lask och Chelsea att behöva åka till ett annat land när man ligger under så hårt.

Man kan ju lämna walkover men det kommer straffas hårt. Uteslutning från kommande turneringar böter osv. (Spel utan publik )

Citat:
Ursprungligen postat av Brottar-Bertil

Antingen har spelet, tempot, helheten blivit sämre sen Corona utbrottet eller så är det publiken som gjort att man fått intrycket att Allsvenskan är bättre än va den är. För inte håller något av lagen någon vidare kvalité den pågående säsongen.

Tänk er tex Hammarbys spelare som är vana vid att spela inför 25-30 k till att spela inför tomma läktare. Inte konstigt att det gått knackigt i början för Hammarby och de flesta andra lagen. Tror en del spelare tänder till och finner en extra glöd och motivation med trycket i ryggen, Bojanic kanske starkt exempel på detta? Från att varit topp 3 och nära utlandsflytt till att blivit smålat omotiverad mullig lex tiden i IFK G och HIF.

Snälla låt allt vara över snaaaart.
Senast redigerad av MartinDahlinsMamma 2020-07-04 kl. 00:37.
Citera
2020-07-04, 00:35
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Man kan ju lämna walkover men det kommer straffas hårt. Uteslutning från kommande turneringar böter osv. (Spel utan publik )

jaja vafan bara säga nån fick coronan. xD
Citera
2020-07-04, 00:50
Medlem
Citat:
jaja vafan bara säga nån fick coronan. xD

Lättare ställa över viktiga spelare.
Citera
2020-07-04, 11:09
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Det är hemskt att se, publiken med allt vad det ger är så galet viktig.
Det SKA ju vara publik och inte i nån liten fjantig grej med endast 50 pers etc, då är det än mer patetiskt än utan alls.
Kör igenom den här säsongen fort som f-n och starta upp 2021 med ett hejdundrande drag.

Jag tittar dock mycket nu med, men känslan är inte alls densamma. Även sådana soffsupportrar som gnäller på alltifrån att det tar tid med bengaler till att det "skränas" måste ju sakna inramningen...

Citat:

Är ju bara att skicka ett rent junislag då...
Citera
2020-07-04, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det är hemskt att se, publiken med allt vad det ger är så galet viktig.
Det SKA ju vara publik och inte i nån liten fjantig grej med endast 50 pers etc, då är det än mer patetiskt än utan alls.
Kör igenom den här säsongen fort som f-n och starta upp 2021 med ett hejdundrande drag.

Jag tittar dock mycket nu med, men känslan är inte alls densamma. Även sådana soffsupportrar som gnäller på alltifrån att det tar tid med bengaler till att det "skränas" måste ju sakna inramningen...

Nu är jag ju ingen "soffsupporter", men däremot en som tidigare uttryckt att jag ogillar bengaler och "allmänt skrän". Så måste ju fånga den här passningen och kommentera

Och visst tycker även jag att det är bättre med bengalskränljudmattor än denna ödefotboll vi ser nu. Nu har jag väl "förmågan" att tycka matcherna är intressanta i alla fall, då jag tar på mig "analys-glasögonen" och kikar på det rent fotbollsmässiga. Tycker det har varit helt ok med några omgångar där man kunnat se hur lagen agerat i en annan miljö, där man t ex kan se att vissa lag gynnas medan andra missgynnas av situationen. Gäller även andra ligor än Allsvenskan. Men det är ju som att man studerar försäsongsmatcher och kikar på tendenser osv inför "den riktiga säsongen". Och det liksom räcker nu. Har sett tillräckligt av "försäsong", så nu börjar alltså även jag längta efter att bli såväl hörselskadad som andas bengalrök. Fotboll utan fans är som pommes utan salt. Ser likadant ut, men skillnaden är enorm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in