Citat:
Ursprungligen postat av
kostymnisse
Fast man måste ju fortfarande ta hänsyn till "publiken". En vardagsstart vid 17 omöjliggör för många att ens hinna hem till tvn och det är garanterat inte dplay så sugna på.
Man hade ju tre starttider första speldagen, minns jag rätt var det 12:30, 15:00 och 17:30? Det skulle givetvis kunna fungera på söndagarna även nu. Så länge man slipper få en resa till en bortamatch med start 12:30 är det ju lugnt.
Omöjliggör kanske för 2% av befolkningen som har jobb och arbetssmoral att vara kvar på jobbet efter 17:00. Tack vare Sossarna har man i princip tagit bort rollen som tjänsteflicka (au pair, nanny & babysitter)
Så är det helt och hållet accepterat att lämna sin arbetsplats vid 15:30-16:00. Har varit på flera fortune 500 bolag där deras Svenska Chef (eller andra beslutsfattare) ursäktat sig med att de måste hämta barn på försskola /grundskola.
Likaså kan man ursäkta sig med en tidig hemmamatch typ
"Jag har ett PT pass bokat eller jag ska träna det lokala knattelaget, om man nu inte vill säga att man ska hem för att se en TV match" .
Detta är inte London där många sitter kvar till 19:00 på arbetsplatserna (än mindre så i mellanstora svenska städer) i UK har Premier league nu i omstarten två tider UK time 18:00 - 20:00 på vardagar så om Premier League klarar det då borde ju Dplay och SEF klara det också.