2020-07-03, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Om vi ska vara riktigt ärliga så ifrågasatte en av er fundamentalist-förminskare UWs anmälan om misskötsel av barnen till Soc till "subjektiva glasögon kan det växa till oproportionerliga åtgärder".

Vilket får mig att åter skriva att Lena levde utsatte sin omgivning för ett hårt förtryck vilket de facto innebar ett utökat självmord. Hon domninerade sina relationer vilket mördaren inte böjde sig för.

Lena skriker åt Noa.

Aktbilaga 151 vittnesförhör (5) sid 132.
13/10/2014 21:16
-L: Ojojoj, intensiva dagar med mycket aktiviteter och en del pedagogiska utmaningar. N*oa är fortfarande här och det har gått rätt bra, även om det ibland bränt till och han visar sin (som jag hoppas -tänk om han ÄR sån?!) tonårsomnipotens på det mest provocerande vis. Han testar mig till det yttersta och ikväll slutade det med att jag skrek åt honom - igen, precis när jag och de yngre skulle till badet för E*sters simning. Han lyckades verkligen provocera så in i norden.

-Syskonen stod som små harar och tryckte i hallen och när vi åkte till simningen bedyrade båda två att jag hade rätt. Det tycker jag visserligen att jag hade, men jag vill inte reagera så. Ringde och förvarnade fadern och när vi kom upp ur badet hade han ringt. Noa hade åkt bort till honom, men när U frågat, med viss skärpa, vad som hänt berättade han exakt samma berättelse som den jag hunnit ge. Och han var ledsen för det.

-När vi kom hem hade de båda kommit hit (som jag och U kommit överens om på telefon i omklädningsrummet) och vi pratade en stund. Jag bad om ursäkt för utbrottet och förklarade att jag inte vill göra så. Höll dock fast vid det som det handlade om. Det var överkurs för N att göra detsamma, men han stannade kvar i det olustiga i att ha gjort bort sig och dessutom inför publik, och han kom igenom!

-När han skulle gå upp (utan tjat, fattas bara annat), spexade han och fnittrade! Kanske var det en fråga om tajming, att han precis då ändå på nåt sätt var mottaglig för att få upp en spegel rätt brutalt i ansiktet och se sig själv och konstatera att det där var faktiskt inte den snyggaste sida man kan se av sig själv. Jag hann bli rädd att han skulle dra härifrån igen. Och Uffe bidrog definitivt, jag var beredd att suckande ge upp för den här gången.
---------------------

Syskonen (E och A) stod som små harar och tryckte i hallen och bedyrade båda två att jag hade rätt.
Som jag hoppas -tänk om han ÄR sån?
Det var överkurs för N att göra detsamma.
att få upp en spegel rätt brutalt i ansiktet.
---------------------
Detta visar med vilket känslolöst förtryck Lena (givet sina anknytingsproblem) underkuvade sin omgiving vilket fullständigt övertygat mig är motivet till mordet. Mördaren accepterade inte detta.

Du har dragit upp det här med polisens händelserapport ett flertal ggr (3 som jag sett) men väljer nu att inte svara på hur många av dessa som kunde vara kopplade till LW/son. Lika som du valde att inte svara förra gången jag ställde samma fråga till dig.

Om du nu vet att någon anmälan blivit gjord av UW, när i tid var det? Var det under tiden han var gift med MH?
UW säger att han ångrar sin anmälan (var det MH som tryckte på att anmälan skulle göras)?
Citera
2020-07-03, 09:12
Medlem
Har följt tråden i perioder sedan dag 1 och försökt läsa ikapp det jag missat.
Det mest förbryllande tycker jag är att blodet på tvättmaskinen och skorna (?) inte ansågs kunna binda SD till mordet.
De förklaringar han gav var ju inte trovärdiga (kopplade rätten ens in någon gynekolog som kunnat vara någon form av expertvittne som förklarat att tramset om sprutande blod vid sex är just trams eftersom kvinnokroppen inte fungerar på det viset).
Citera
2020-07-03, 09:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ang SJ inlägg med polishändelser. Det är iaf 3:e gången jag ser att hen tagit upp detta, jag har ifrågasatt det tidigare då det inte finns mycket i sig som kan härröra till ev bråk med barn som hen gärna vill framföra.

Se mitt svar till SJ igår kl 16.14

Ah, bra där!!
Citera
2020-07-03, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Har följt tråden i perioder sedan dag 1 och försökt läsa ikapp det jag missat.
Det mest förbryllande tycker jag är att blodet på tvättmaskinen och skorna (?) inte ansågs kunna binda SD till mordet.
De förklaringar han gav var ju inte trovärdiga (kopplade rätten ens in någon gynekolog som kunnat vara någon form av expertvittne som förklarat att tramset om sprutande blod vid sex är just trams eftersom kvinnokroppen inte fungerar på det viset).
I alla fall kan man tycka att helheten borde räckt. Det finns ju så många indicier och stor brist på andra tänkbara gm. Det kan räcka med att åkl tydliggör och tightar till. TR visste att detta skulle överklagas till HR så det kan vara litet feg-dom. Eller om man vill vara mer positiv, hjälp till åkl att få det mer tydligt . Med tanke på t.ex. Sätra-domen, ser man att gränsen för rimligt tvivel flyttats. . Klart att även i gängkriminalitet, ska rätt gm dömas, men det är elände att så pass många får fortsätta att drälla löst och begå brott.
Citera
2020-07-03, 09:50
Medlem
Lyfter fram en viktig sak från rättegången ( del 2 förhör m SD). Åklagaren frågar SD om han inte bara kunnat lämna LW och han säger under rättegången att det hade han. Men i förhör 12 sid 614 (mitt) svarade han att det kunde han nog inte. "Vi var för svaga, och ville för mycket båda två."
Citera
2020-07-03, 10:24
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Polare med SD? Lånat hans skor och missat tvättmaskinsluckan?

Det är så det är, VigosRos! SD är oskyldig, men det finns däremot dussintals män (som Polisen redan har avskrivit) som sannolikt har lånat SD´s skor och tvättmaskin. Särskilt mitt i den underligaste kvällen/natten någonsin, då han försöker fylla varenda minut med alibi.

Självklart är det SD som mördat LW. Eventuellt har HD en större eller mindre roll där med. "Där HD pekar, gräver SD".

Och det finns beskyddare och medhjälpare. Det ser vi tydligt i denna tråd med. Det lyser desperation, tycker jag. Sanningens ögonblick närmar sig. Förhoppningsvis med stormsteg.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-07-03, 11:55
Medlem
notknapparens avatar
Har just börjat att lyssna på del 1 igen, Rättegången på YT. Förhör med SD.

Reagerar på hur SD framställer sin situation hemma 2011, då HD hamnade i en djup depression.

Här berättar han att man på psykiatrin har sagt till honom att HD visserligen kanske kommer att bli ganska så bra, men hon kommer inte att bli sig själv igen.

Hanna är borta, hon fanns där som ett skal.

Det var en jobbig tid, berättar SD. ( underförstått för honom) Det var då han träffade Lena och inledde en relation med henne.

Jag kan säga att jag är säker på att man aldrig skulle säga en sådan sak till en anhörig; Att HD aldrig kommer att bli sig själv igen.

Visst, det finns kroniska sjukdomar. Jag vet inte vilken diagnos HD har. Depression kan ingå i andra psykiatriska diagnoser. Man kan ha en diagnos, men bilden kan se väldigt olika ut för olika individer.
Det finns idag bra behandlingsmetoder och i framtiden kanske ännu bättre.

Visst, man kan ha sagt att HD kanske alltid kommer att ha en risk att återinsjukna i vad jag uppfattar som depression.

Men jag är säker på att man inte skulle säga till någon patient eller anhörig att du kommer aldrig bli dig själv igen.

En typisk slirning på sanningen som gör att man lätt missar det. Kanske nära sanningen, kanske långt ifrån.

SD vill rättfärdiga sitt beteende inför rätten varför han inleder en relation med HD.

Jag hör honom inte säga ett enda ord om hur fruktansvärt det måste ha varit för HD!

Precis lika lite som jag hör honom säga ett enda ord om det fruktansvärda som Lena blivit utsatt för.

Om det hade varit min vän som blivit brutalt mördad, skulle jag må fruktansvärt över detta hemska våld. Mardrömmar och dagliga tankar på vem som kunnat göra något så fruktansvärt mot henne.

Han skyller på att han inte fått tid att sörja för att han är den misstänkte.

Visst. Så kan det vara en tid. Men nu har det gått två år. Ute och geocachare, gofika och varma kramar.

Jag tror inte att han har förmågan att sörja. Han skyller allt ifrån sig.

Han skyller ifrån sig varför han är otrogen ( borde vara tvärtom, han borde vara hemma och stötta HD).

Han skyller ifrån sig varför gan inte kan sörja.

Han skyller säkert ifrån sig varför Lena mördades.

Allt är någon annans fel!
Citera
2020-07-03, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så om anmälan gällde att hon voltade med
bilen
, när barnen var med, för att hon inte
kunde låta bli mobilen ens när hon körde, så
tycker du att U hade "subjektiva glasögon"
och du tror inte att hans sanning delades av
omgivningen?

Här är nyckelordet OM!
Ta fram att det var grunden för orosanmälan och gissa inte, tack!
Citera
2020-07-03, 12:13
Medlem
Vilka av er här har träffat eller sett SD? Nu har jag haft äran att se honom på nära håll. Och ja han uppträdde lika nervöst, stressad men även överlägsen och dryg som under rättegången. Babblande och flörtande med en stackars flicka i kassan på 16 år..... hans mun gick i ett. Så ja nu har jag fått en ganska tydlig bild av honom.
Citera
2020-07-03, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Vilka av er här har träffat eller sett SD? Nu har jag haft äran att se honom på nära håll. Och ja han uppträdde lika nervöst, stressad men även överlägsen och dryg som under rättegången. Babblande och flörtande med en stackars flicka i kassan på 16 år..... hans mun gick i ett. Så ja nu har jag fått en ganska tydlig bild av honom.
Låter lite som honom, övertrevlig så det blir jobbigt. "Ära" vete fan om jag hade kallat det. Men det är väl lika bra att låta honom flirta med tjejerna. Tids nog har han bara män omkring sig.
Citera
2020-07-03, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Låter lite som honom, övertrevlig så det blir jobbigt. "Ära" vete fan om jag hade kallat det. Men det är väl lika bra att låta honom flirta med tjejerna. Tids nog har han bara män omkring sig.

"Ära" kanske var fel ord 🤣 men ändå intressant att se hur han beter sig rent vardagligt. Har mest bara läst här och FUP och om rättegången. Men som sagt.....även om han verkar väldigt sannolik som GM så måste det fram mer bevis.
Citera
2020-07-03, 12:56
Medlem
Snor-Johans avatar
ÖREBRO TINGSRÄTT Rotel 7 DOM 2020-05-06 B 2705-18 Sid 33-34.

5.4.5 Spår från Lena Wesström på stefan Davidssons skor

Under huvudförhandlingen har denna bild lagts fram (s. 373, aktbilaga 153). Bilden visar Stefan Davidssons smalben. Det kan också noteras att han blöder och att blodet runnit ner till plösen. Vidare framgår att det är plösen på vänster sko, dvs. samma plös som skurits isär av Polisen.

Enligt tingsrättens mening talar denna bild för att den indikation på blodförekomst som NFC redovisat sannolikt beror på att Stefan Davidssons blod fanns i plösen. Detta svarar inte på frågan om vad som orsakat Lena Wesströms DNA i plösen, men det besvarar frågan varför det indikerats såsom för blod i plösen.

Den bevisning som åklagarna lagt fram i denna del medför som sagt inte att slutsatsen kan dras att Lena Wesströms blod funnits på Stefan Davidssons sko. Det finns dock ytterligare osäkerhetsmoment. Som berördes under föregående avsnitt är det ett rimligt antagande att gärningspersonen fått mycket blod från Lena Wesström på sig.

Om det skulle varit Lena Wesströms blod på Stefan Davidssons vänstra sko handlar det om en ytterst liten mängd i förhållande till vad gärningspersonen fått på sig. Åklagarna har anfört att skon kan ha tvättats och att Lena Wesströms DNA då sugits in i plösen. Polisen i Örebro har undersökt om skorna tvättats. Därefter konstaterades följande (s. 340, akbilaga 157)
--------------------------
"Den sammantagna bedömningen huruvida skorna varit tvättade eller inte är att åtminstone den vänstra skon ej tvättats i maskin efter det att det synliga blodet på ovansidan av plösen (under snörningen) samt på undersidan av plösen (den del som ligger an mot foten när man har den på sig) tillkommit. Möjligen kan det vara så att skon handtvättats i försök att få skorna rena från blodet men att man i samband med detta ej lyckats tvättat bort allt synligt blod."
--------------------------
Enligt tingsrättens mening tyder Polisens bedömning på att det inte går att dra några säkra slutsatser om skon tvättats eller inte. NFC erhöll indikation på blod i område b (se bild strax ovan), dvs. under snörningen på plösens ovansida, men hittade endast DNA från Stefan Davidsson. Det framstår som märkligt att Stefan Davidsson skulle ha lyckats tvätta bort Lena Wesströms blod, men inte sitt eget.

https://www.docdroid.net/84kSbmc/orebro-tr-b-2705-18-aktbil-497-dom-stefan-davidsson-expedie-pdf#page=33
----------------------------
Det finns skäl att ifrågasätta den juridiska kompetens hos dom som varit övertygade om att Stefan skulle dömas skyldig pga, av önskade "bevis".

Det må vara hänt med juridisk inkompetens hos hyenorna i tråden men att Åkl gick till åtal övertygad om en fällande dom är så uppseedeväckande att den enda rimliga förklaringen är att Åkl givet sin utbildning fördunklats av primitiva känslor.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-07-03 kl. 13:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in