Citat:
Ursprungligen postat av
kusinvitamin65
Hur många separationer och sedan skilsmässor finns det som är som ett världskrig brutit ut?
Vi vet inget om omfattningen på vad som fick UW att göra och sedan ångra orosanmälan. Jag säger inte att det var en skitsak som utlöste anmälan, vilket händer är fallet då en part finner att den andre gör något som den som anmäler inte skulle hantera på samma sätt och med subjektiva glasögon kan det växa till oproportionerliga åtgärder. Vi har bara UWs sida av saken, även om han verkar väldigt vettig.
Tråden skulle tjäna på att skribenter tänker efter och försöker se saker ur olika perspektiv, och inte enbart svart eller vitt. Det är verkligen inte alltid att en persons sanning delas av omgivningen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Snor-Johan
Tråden skulle tjäna på om dom problem som ledde fram till mordet kunde tas på allvar och inte förminskas. Om inte annat så för Lenas skull så lärdomen om hennes öde inte är helt förgäves.,
Gör du din läxa och läs FUP. Även om det som inte är så behagligt, förminskare..
Börja med polisens "subjektiva" händelserapport vars "sanning" kanske inte delas av omgivingen
---------------
Aktbilaga 145 – Huvudprotokoll, B2705-18 Mord på Lena Wesström, sidan 224 (av 339)
1.Händelsekod: Bråk 112 larm ej utryckning/återkallat Byslagsgatan 4 A 2016-04- 20 kl 17:06 onsdag.
2.Händelsekod: Misshandel anmälan tel. Promemoria Byslagsgatan 4 A 2017-01-10 kl 00:23 tisdag
3.Händelsekod: Skadegörelse målsäganden gör anmälan 2017-01-10 kl 00:23 tisdag
4.Händelsekod: Skadegörelse anmälan målsägande ej utryckning/återkallat Byalagsgatan 4 A 2014-03-07 kl 03:28 onsdag.
5.Händelsekod: Bråk ej utryckning/återkallat Byalagsgatan 4 A 2016-04-20 kl 1 7:06
6. 7 st Kontroll personfordon Byalagsgatan 4 A allmänt larm promemoria 2015- 2017.
-----------------
Detta är toppen på ett isberg såtillvida du inte kan göra trovärdigt att samtliga bråk och handgemäng med barnen rapporterats till Polisen?
UW hade inte styrkan och curaget att sätta stopp för detta mer än en ynka socanmälan trots att han åsåg hur barnen for illa. Att UW givet uppenbara motiv (barnens välbefinnande) inte var misstänkt inledningsvis är mer än uppseedeväckande med tanke på polisens händelserapport.
Citat:
Ursprungligen postat av
kusinvitamin65
Vadå förminskade? Var inte så dryg och angrip inte.
Till att börja med så är två händelser samma ( 1 och 5). Vad innebär punkt 6?
Du och några få till kan få vad som helst till förfång för LW.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tufsankatt
Ang SJ inlägg med polishändelser. Det är iaf 3:e gången jag ser att hen tagit upp detta, jag har ifrågasatt det tidigare då det inte finns mycket i sig som kan härröra till ev bråk med barn som hen gärna vill framföra.
Se mitt svar till SJ igår kl 16.14
Om vi ska vara riktigt ärliga så ifrågasatte en av er fundamentalist-förminskare UWs anmälan om misskötsel av barnen till Soc med : "Med subjektiva glasögon kan det växa till oproportionerliga åtgärder".
Vilket får mig att (ur FUP) visa på att Lena utsatte sin omgivning för ett hårt förtryck vilket de facto innebar ett utökat självmord. Hon domninerade sina relationer vilket mördaren inte böjde sig för.
Lena skriker åt Noa.
Aktbilaga 151 vittnesförhör (5) sid 132. 13/10/2014 21:16
-L: Ojojoj, intensiva dagar med mycket aktiviteter och en del pedagogiska utmaningar. N*oa är fortfarande här och det har gått rätt bra, även om det ibland bränt till och han visar sin (som jag hoppas -tänk om han ÄR sån?!) tonårsomnipotens på det mest provocerande vis. Han testar mig till det yttersta och ikväll slutade det med att jag skrek åt honom - igen, precis när jag och de yngre skulle till badet för E*sters simning. Han lyckades verkligen provocera så in i norden.
-Syskonen stod som små harar och tryckte i hallen och när vi åkte till simningen bedyrade båda två att jag hade rätt. Det tycker jag visserligen att jag hade, men jag vill inte reagera så. Ringde och förvarnade fadern och när vi kom upp ur badet hade han ringt. Noa hade åkt bort till honom, men när U frågat, med viss skärpa, vad som hänt berättade han exakt samma berättelse som den jag hunnit ge. Och han var ledsen för det.
-När vi kom hem hade de båda kommit hit (som jag och U kommit överens om på telefon i omklädningsrummet) och vi pratade en stund. Jag bad om ursäkt för utbrottet och förklarade att jag inte vill göra så. Höll dock fast vid det som det handlade om. Det var överkurs för N att göra detsamma, men han stannade kvar i det olustiga i att ha gjort bort sig och dessutom inför publik, och han kom igenom!
-När han skulle gå upp (utan tjat, fattas bara annat), spexade han och fnittrade! Kanske var det en fråga om tajming, att han precis då ändå på nåt sätt var mottaglig för att få upp en spegel rätt brutalt i ansiktet och se sig själv och konstatera att det där var faktiskt inte den snyggaste sida man kan se av sig själv. Jag hann bli rädd att han skulle dra härifrån igen. Och Uffe bidrog definitivt, jag var beredd att suckande ge upp för den här gången.
---------------------
Syskonen (E och A) stod som små harar och tryckte i hallen och bedyrade båda två att jag hade rätt.
Som jag hoppas -tänk om han ÄR sån?
Det var överkurs för N att göra detsamma.
att få upp en spegel rätt brutalt i ansiktet.
---------------------
Detta visar med vilket känslolöst förtryck Lena (givet sina anknytingsproblem) underkuvade sin omgiving vilket övertygat mig är motivet till mordet. Mördaren accepterade inte Lenas hunsande.
DET GÅR INTE ATT FÖRMINSKA BORT MOTIVET TILL MORDET