2020-07-03, 01:28
Medlem
gloriouslifes avatar
LITHIUM sitter nu på en svart Tesla.

Den leasas av

SECURITY ADVISERS SWEDEN AB
https://www.securityadvisers.net/
På websidan finns ett foto av LITHIUM.

Styrelseledamot
Lundkv*ist, Pe*r Åk*e

Styrelsesuppleant
Lundk*vist, Pe*r Luca*s Emanu*el

BATTERI sitter på en vit Tesla som
ägs av en privatperson.

Nuvarande ägare fr.o.m. 2017-06-30
Ägare och brukare
PERSONUPPGIFTEN SKYDDAD

Adress
Postnummer
70188

Postort
ÖREBRO

I Örebro finns en polis som heter
Luca*s Lundkvi*st.

"Polisen Luca*s Lundkv*ist övervakar trafikanternas hastighet."

https://www.na.se/artikel/tv-polisen-satsar-extra-pa-hastighetskontroller-hoga-boter-vantar-fartsyndare

Slump?

Dessa båda herrar borde ju ha alla möjligheter
att städa bort spår på BP, dator, telefoner.

Spekulation.
Med anledning av uppgift i tråden att LW åkt
med någon av dessa bilar veckan innan As
födelsedagsfest.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-07-03 kl. 01:41.
Citera
2020-07-03, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jamen 2 och 3 är ju 10 januari-17. Misshandelsanmälan som Lena gjorde.

Nu orkade jag inte kolla Snoris inlägg, men jag vet att han tidigare har lagt ut något liknande. och då var det rapporter som hände innan Lena bodde där (eller något liknande). Och ytterligare någon grej som inte hade med Lena att göra om jag inte minns fel (där kan det var minnesfel dock). kanske var det bilen på punkt 6.

Viktigt är att lägga märke till hur vissa postare vill enbart lägga ut sådant som ska svärta ner offret. Då kan vilka metoder som helst duga. Sant eller inte, verkar inte ha någon betydelse.

Att ofta lägga ut Mallans blogg som en "sanning", fakta är ett annat knep.
Mallans finns också som vittne. Och hennes utsagor ses också som "sanningar". För mig är denna person starkt negativt färgad till Lena och hennes barn. Hon hade också en mycket för henne uppslitande skilsmässa från UW och hur detta har påverkat hennes syn på det hela är svårt att veta.

Jag tror att de allra flesta människor talar sanning i en rätt. Man försöker att göra sitt bästa att komma ihåg, och att få allt rätt.

Men dina upplevelser är alltid subjektiva. De är också avgörande vad du kommer ihåg, inte bara hur du tolkar intrycken.

Den här tråden är ett utmärkt exempel på hur olika vi människor tolkar. Hur vi läser och tolkar FUP är helt olika. Det som någon ser som "sanning" ser någon annan som en lögn.

Vissa saker är ju helt enkelt fakta, och det ska vi vara rädda om. Källa är alltid bra.

Men vad står det som vi kallar fakta för, vad betyder det, vad har hänt? Varför? Är det ens något att bry sig om, eller är det verkligen det avgörande beviset? Där tolkar vi olika.

Ang SJ inlägg med polishändelser. Det är iaf 3:e gången jag ser att hen tagit upp detta, jag har ifrågasatt det tidigare då det inte finns mycket i sig som kan härröra till ev bråk med barn som hen gärna vill framföra.

Se mitt svar till SJ igår kl 16.14
Citera
2020-07-03, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sambucusnigra
Motivet till mordet tror jag var på grund av att LW kränkte HD. Att SD var gift visste LW om. Hon gick på fel karl med andra ord, och med öppna ögon.LW bjöd upp till dans helt på egen hand.

Det var SD som bjöd upp LW till en (geo)dans när hans fru var sjuk när han valde att dansa på annat håll (än hemma där han borde hålla till så länge han var gift).

Tyvärr så blev LW kvar i denna förmodade dödsdans som hon tyvärr inte orkade slita sig ifrån (även om hon gjorde tappra försök).
Citera
2020-07-03, 07:56
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det var SD som bjöd upp LW till en (geo)dans när hans fru var sjuk när han valde att dansa på annat håll (än hemma där han borde hålla till så länge han var gift).

Tyvärr så blev LW kvar i denna förmodade dödsdans som hon tyvärr inte orkade slita sig ifrån (även om hon gjorde tappra försök).

Ja, man måste verkligen skylla detta mord även på vården som satte henne på den vanliga väntetiden på 1-1.5 år. Man kan ju få akuthjälp när det är livsfara (genom suicid eller mord). Lena visste om att hon skulle vara död om ett 1 år.
Citera
2020-07-03, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
LITHIUM sitter nu på en svart Tesla.

Den leasas av

SECURITY ADVISERS SWEDEN AB
https://www.securityadvisers.net/
På websidan finns ett foto av LITHIUM.

Styrelseledamot
Lundkv*ist, Pe*r Åk*e

Styrelsesuppleant
Lundk*vist, Pe*r Luca*s Emanu*el

BATTERI sitter på en vit Tesla som
ägs av en privatperson.

Nuvarande ägare fr.o.m. 2017-06-30
Ägare och brukare
PERSONUPPGIFTEN SKYDDAD

Adress
Postnummer
70188

Postort
ÖREBRO

I Örebro finns en polis som heter
Luca*s Lundkvi*st.

"Polisen Luca*s Lundkv*ist övervakar trafikanternas hastighet."

https://www.na.se/artikel/tv-polisen-satsar-extra-pa-hastighetskontroller-hoga-boter-vantar-fartsyndare

Slump?

Dessa båda herrar borde ju ha alla möjligheter
att städa bort spår på BP, dator, telefoner.

Spekulation.
Med anledning av uppgift i tråden att LW åkt
med någon av dessa bilar veckan innan As
födelsedagsfest.

Polare med SD? Lånat hans skor och missat tvättmaskinsluckan?
Citera
2020-07-03, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, man måste verkligen skylla detta mord även på vården som satte henne på den vanliga väntetiden på 1-1.5 år. Man kan ju få akuthjälp när det är livsfara (genom suicid eller mord). Lena visste om att hon skulle vara död om ett 1 år.

Jag väljer att skylla på mördaren!

Någon direkt livsfara var det väl inte något som tydde på som vården kunde se (eller har din forskning kommit fram till annat)?
Citera
2020-07-03, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sambucusnigra
På grund av låg moral.
Är det verkligen rimligt att man kan bära sig åt hur som helst mot människor, utan att tro att det kan få konsekvenser?Jag tror S tog mycket elände från LW, men då LW gav sig på hans fru blev det droppen.

Droppen blev nog att SD kände sig kränkt när LW träffade andra män (trots att han uppmanat henne till det!). Att HD också var på vift gjorde inte saken bättre. Tror att han förlorade kontrollen som var så viktig för honom.
Kvinnorna djävlades väl med varandra? HD kan hon också.
Citera
2020-07-03, 08:21
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Faktiskt tänkte jag just denna tanke idag som du nämner; att det var MH som propsade på att UW skulle anmäla. Nu har jag inte satt mig in i det där om det stämmer att UW var den som gjorde den där anmälan, så jag hoppas att jag inte bidrar till en trådsanning nu.

Om det stämmer och han ångrade sig, så kan det mycket väl vara som du säger.

Jag tänker också att man inte ska ta en anmälan alltid som att den som är vårdnadshavare har brister, har gjort fel eller är olämplig som vårdnadshavare.

Jag vet föräldrar som gjort orosanmälan själva, det för att få hjälp när barnet inte mår bra och man är rädd att det kan skada sig självt. Det kan vara ett barn och föräldrar som behöver stöd utifrån, och det ska man inte skämmas för. Det kan hända den bästa, och det är väldigt bra att man försöker söka och ta emot hjälp när det behövs!

Jag tycker att fokus hamnar snett när man tjatar om dessa anmälningar och att fokus hamnar på detta om och om igen.

Jag kan inte se koppling till mordet, utan ser det som ett sätt att smutskasta offret som vanligt.

Berättade inte UW det själv i förhör att han gjort orosanmälan men sedan ångrat det?

Jag tror inte heller det är relevant för mordet så vet inte varför det tjafsas om detta i flera dagar nu.

Om SD är mördaren vilket allt pekar på har Lenas moderliga skills inget med mordet att göra.
Citera
2020-07-03, 08:23
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Jag väljer att skylla på mördaren!

Någon direkt livsfara var det väl inte något som tydde på som vården kunde se (eller har din forskning kommit fram till annat)?

Alla skyller på mördaren. Det behöver man inte ens säga. Men det ska lyftas fram att kvinnor som Lena kan räddas om de får hjälp i tid. Men du kanske inte vill ta upp det? Hellre tjafsa om annat oväsentligt för mordet som orosanmälan och bråk som hänt för många år sedan?
Citera
2020-07-03, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Alla skyller på mördaren. Det behöver man inte ens säga. Men det ska lyftas fram att kvinnor som Lena kan räddas om de får hjälp i tid. Men du kanske inte vill ta upp det? Hellre tjafsa om annat oväsentligt för mordet som orosanmälan och bråk som hänt för många år sedan?

Nu handlar inte denna tråd om hur lång väntetid det är till vården (psyk).

Jag svarade SJ som i sitt inlägg som vill visa på hur många ggr LW tagit kontakt med polisen och vill visa på hur illa ställt det var mellan mor/son. I händelserapporten från polisen som hen tar upp så är jag tveksam till att det hade med deras relation att göra öht. Tycker du att hen ska få stå oemotsagd?

Vi får väl se om jag får något svar från SJ.
Citera
2020-07-03, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Droppen blev nog att SD kände sig kränkt när LW träffade andra män (trots att han uppmanat henne till det!). Att HD också var på vift gjorde inte saken bättre. Tror att han förlorade kontrollen som var så viktig för honom.
Kvinnorna djävlades väl med varandra? HD kan hon också.

Vad heter det... du ska inga andra Gudar hava jämte mig?

Det var nog så SD trodde om sina två kvinnor, han trodde inte på LW när hon hade tanke på att HD hade ihop det med sin fisk (sexuellt). Likaledes har jag för mig att SD varit tveksam till att LW inte hade någon annan, men han tyckte att hon bar sig... hur var uttrycket... osmidigt åt med män (dessa inbillade sig att hon var intresserad).
Citera
2020-07-03, 08:44
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Hur många separationer och sedan skilsmässor finns det som är som ett världskrig brutit ut?
Vi vet inget om omfattningen på vad som fick UW att göra och sedan ångra orosanmälan. Jag säger inte att det var en skitsak som utlöste anmälan, vilket händer är fallet då en part finner att den andre gör något som den som anmäler inte skulle hantera på samma sätt och med subjektiva glasögon kan det växa till oproportionerliga åtgärder. Vi har bara UWs sida av saken, även om han verkar väldigt vettig.
Tråden skulle tjäna på att skribenter tänker efter och försöker se saker ur olika perspektiv, och inte enbart svart eller vitt. Det är verkligen inte alltid att en persons sanning delas av omgivningen.
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tråden skulle tjäna på om dom problem som ledde fram till mordet kunde tas på allvar och inte förminskas. Om inte annat så för Lenas skull så lärdomen om hennes öde inte är helt förgäves.,
Gör du din läxa och läs FUP. Även om det som inte är så behagligt, förminskare..

Börja med polisens "subjektiva" händelserapport vars "sanning" kanske inte delas av omgivingen
---------------
Aktbilaga 145 – Huvudprotokoll, B2705-18 Mord på Lena Wesström, sidan 224 (av 339)

1.Händelsekod: Bråk 112 larm ej utryckning/återkallat Byslagsgatan 4 A 2016-04- 20 kl 17:06 onsdag.
2.Händelsekod: Misshandel anmälan tel. Promemoria Byslagsgatan 4 A 2017-01-10 kl 00:23 tisdag
3.Händelsekod: Skadegörelse målsäganden gör anmälan 2017-01-10 kl 00:23 tisdag
4.Händelsekod: Skadegörelse anmälan målsägande ej utryckning/återkallat Byalagsgatan 4 A 2014-03-07 kl 03:28 onsdag.
5.Händelsekod: Bråk ej utryckning/återkallat Byalagsgatan 4 A 2016-04-20 kl 1 7:06
6. 7 st Kontroll personfordon Byalagsgatan 4 A allmänt larm promemoria 2015- 2017.

-----------------
Detta är toppen på ett isberg såtillvida du inte kan göra trovärdigt att samtliga bråk och handgemäng med barnen rapporterats till Polisen?

UW hade inte styrkan och curaget att sätta stopp för detta mer än en ynka socanmälan trots att han åsåg hur barnen for illa. Att UW givet uppenbara motiv (barnens välbefinnande) inte var misstänkt inledningsvis är mer än uppseedeväckande med tanke på polisens händelserapport.

Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Vadå förminskade? Var inte så dryg och angrip inte.
Till att börja med så är två händelser samma ( 1 och 5). Vad innebär punkt 6?
Du och några få till kan få vad som helst till förfång för LW.

Citat:
Ang SJ inlägg med polishändelser. Det är iaf 3:e gången jag ser att hen tagit upp detta, jag har ifrågasatt det tidigare då det inte finns mycket i sig som kan härröra till ev bråk med barn som hen gärna vill framföra.

Se mitt svar till SJ igår kl 16.14

Om vi ska vara riktigt ärliga så ifrågasatte en av er fundamentalist-förminskare UWs anmälan om misskötsel av barnen till Soc med : "Med subjektiva glasögon kan det växa till oproportionerliga åtgärder".

Vilket får mig att (ur FUP) visa på att Lena utsatte sin omgivning för ett hårt förtryck vilket de facto innebar ett utökat självmord. Hon domninerade sina relationer vilket mördaren inte böjde sig för.

Lena skriker åt Noa.

Aktbilaga 151 vittnesförhör (5) sid 132. 13/10/2014 21:16

-L: Ojojoj, intensiva dagar med mycket aktiviteter och en del pedagogiska utmaningar. N*oa är fortfarande här och det har gått rätt bra, även om det ibland bränt till och han visar sin (som jag hoppas -tänk om han ÄR sån?!) tonårsomnipotens på det mest provocerande vis. Han testar mig till det yttersta och ikväll slutade det med att jag skrek åt honom - igen, precis när jag och de yngre skulle till badet för E*sters simning. Han lyckades verkligen provocera så in i norden.

-Syskonen stod som små harar och tryckte i hallen och när vi åkte till simningen bedyrade båda två att jag hade rätt. Det tycker jag visserligen att jag hade, men jag vill inte reagera så. Ringde och förvarnade fadern och när vi kom upp ur badet hade han ringt. Noa hade åkt bort till honom, men när U frågat, med viss skärpa, vad som hänt berättade han exakt samma berättelse som den jag hunnit ge. Och han var ledsen för det.

-När vi kom hem hade de båda kommit hit (som jag och U kommit överens om på telefon i omklädningsrummet) och vi pratade en stund. Jag bad om ursäkt för utbrottet och förklarade att jag inte vill göra så. Höll dock fast vid det som det handlade om. Det var överkurs för N att göra detsamma, men han stannade kvar i det olustiga i att ha gjort bort sig och dessutom inför publik, och han kom igenom!

-När han skulle gå upp (utan tjat, fattas bara annat), spexade han och fnittrade! Kanske var det en fråga om tajming, att han precis då ändå på nåt sätt var mottaglig för att få upp en spegel rätt brutalt i ansiktet och se sig själv och konstatera att det där var faktiskt inte den snyggaste sida man kan se av sig själv. Jag hann bli rädd att han skulle dra härifrån igen. Och Uffe bidrog definitivt, jag var beredd att suckande ge upp för den här gången.
---------------------

Syskonen (E och A) stod som små harar och tryckte i hallen och bedyrade båda två att jag hade rätt.
Som jag hoppas -tänk om han ÄR sån?
Det var överkurs för N att göra detsamma.
att få upp en spegel rätt brutalt i ansiktet.
---------------------
Detta visar med vilket känslolöst förtryck Lena (givet sina anknytingsproblem) underkuvade sin omgiving vilket övertygat mig är motivet till mordet. Mördaren accepterade inte Lenas hunsande.

DET GÅR INTE ATT FÖRMINSKA BORT MOTIVET TILL MORDET
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-07-03 kl. 09:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in