Citat:
Ursprungligen postat av
kusinvitamin65
Vadå förminskade? Var inte så dryg och angrip inte.
Till att börja med så är två händelser samma ( 1 och 5). Vad innebär punkt 6?
Du och några få till kan få vad som helst till förfång för LW.
Jamen 2 och 3 är ju 10 januari-17. Misshandelsanmälan som Lena gjorde.
Nu orkade jag inte kolla Snoris inlägg, men jag vet att han tidigare har lagt ut något liknande. och då var det rapporter som hände innan Lena bodde där (eller något liknande). Och ytterligare någon grej som inte hade med Lena att göra om jag inte minns fel (där kan det var minnesfel dock). kanske var det bilen på punkt 6.
Viktigt är att lägga märke till hur vissa postare vill enbart lägga ut sådant som ska svärta ner offret. Då kan vilka metoder som helst duga. Sant eller inte, verkar inte ha någon betydelse.
Att ofta lägga ut Mallans blogg som en "sanning", fakta är ett annat knep.
Mallans finns också som vittne. Och hennes utsagor ses också som "sanningar". För mig är denna person starkt negativt färgad till Lena och hennes barn. Hon hade också en mycket för henne uppslitande skilsmässa från UW och hur detta har påverkat hennes syn på det hela är svårt att veta.
Jag tror att de allra flesta människor talar sanning i en rätt. Man försöker att göra sitt bästa att komma ihåg, och att få allt rätt.
Men dina upplevelser är alltid subjektiva. De är också avgörande vad du kommer ihåg, inte bara hur du tolkar intrycken.
Den här tråden är ett utmärkt exempel på hur olika vi människor tolkar. Hur vi läser och tolkar FUP är helt olika. Det som någon ser som "sanning" ser någon annan som en lögn.
Vissa saker är ju helt enkelt fakta, och det ska vi vara rädda om. Källa är alltid bra.
Men vad står det som vi kallar fakta för, vad betyder det, vad har hänt? Varför? Är det ens något att bry sig om, eller är det verkligen det avgörande beviset? Där tolkar vi olika.