2020-07-02, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
But the exact same thing will happen to Sweden, and faster, considering there’s still a large level of community spread here.

It's literally impossible for the exact same to happen here, as it has already happened. People cannot get infected twice. We have at least 2 out of 10 with immunity, probably the double considering T-cells play a part as well.

Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Då smittspårar de och isolerar och hejdar på så vis ett utbrott. Traditionellt smittskydd.

Gick det bra för Sverige att smittspåra i Februari? Nej, de gav upp efter ett tag. Varför? För att smittan bredde ut sig okontrollerat och samhällsspridningen var ett faktum. Det gör den när för många blir infekterade samtidigt. Det blir omöjligt att smittspåra alla i landet och våra nordiska länder har inte i närheten så många immuna som vi har.

Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Vaccin är i slutet av året. Vi vet mer om smittan nu än innan. Flockimmunitet är ju bevisat att det inte fungerar så varför skulle Sverige komma undan lindrigare än andra länder?

Vad fan snackar du om? Vem har sagt att det inte fungerar? Vi ser ju effekten redan nu av flockimmunitet i Stockholm. Trots all partaj ute på krogen, midsommarfiranden och Black Lives Matter-demonstationen så har spridningen knappt gått upp alls.

Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Nej du, inget säger att det kommer en andra våg och verkligen inte att vi i Sverige ska bli skonade, snarare tvärtom att sjukvården då kollapsar helt här. Sluta drömma.

Ska jag sluta drömma? Jag är helt häpen över hur du kan vara så bortfintad. Har du ens följt nyheterna det senaste halvåret? En stor del i Stockholm har redan smittats, och sjukvården har krigat röven av sig sen Mars och hållt puckeln (innan sjukvården kollapsar) precis under strecket. Och det går inte att smittas två gånger. Så jag fattar inte hur du tänker, om du ens tänker alls.
Citera
2020-07-02, 19:24
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Ja för vi behöver inte göra det. Tack vare Tegnells genialiska beslut.

Är sedan länge övertygad om att det som du kallar för genialiskt beslut, var det enda som Sverige kunde göra. Sverige hade inga personresurser för en nedstängning.

Intressant att du kallar ett beslut för genialiskt som har idag nästan tagit död på 5500 svenskar.

Ser du färgerna på detta diagram? I vilket av dessa länder arbetar geniet Tengele?

https://www.ecdc.europa.eu/sites/default/files/styles/is_large/public/images/COVID-19-geographical-distribution-world-cumulative-number-14-day-2020-07-02.png?itok=HHwA047i
Citera
2020-07-02, 19:24
Moderator
Chantres avatar
Sverige klassas fortfarande som ett karantänland och danska gränsen håller stängt för skåningar utan ett negativt covid-19-test. Däremot får blekingar och boende i Kronobergs län komma in i Danmark. Det meddelade danska utrikesministeriet på torsdagseftermiddagen.

Är deras underlag veckor gammalt?

Västerbotten hade tidigare 17,9 fall – det är därför västerbottningar får komma in i Danmark, trots att deras smittspridning i nuläget är i nivå med Skånes.

Senast redigerad av Chantre 2020-07-02 kl. 19:28.
Citera
2020-07-02, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
It's literally impossible for the exact same to happen here, as it has already happened. People cannot get infected twice. We have at least 2 out of 10 with immunity, probably the double considering T-cells play a part as well.

Gick det bra för Sverige att smittspåra i Februari? Nej, de gav upp efter ett tag. Varför? För att smittan bredde ut sig okontrollerat och samhällsspridningen var ett faktum. Det gör den när för många blir infekterade samtidigt. Det blir omöjligt att smittspåra alla i landet och våra nordiska länder har inte i närheten så många immuna som vi har.

Vad fan snackar du om? Vem har sagt att det inte fungerar? Vi ser ju effekten redan nu av flockimmunitet i Stockholm. Trots all partaj ute på krogen, midsommarfiranden och Black Lives Matter-demonstationen så har spridningen knappt gått upp alls.

Ska jag sluta drömma? Jag är helt häpen över hur du kan vara så bortfintad. Har du ens följt nyheterna det senaste halvåret? En stor del i Stockholm har redan smittats, och sjukvården har krigat röven av sig sen Mars och hållt puckeln (innan sjukvården kollapsar) precis under strecket. Och det går inte att smittas två gånger. Så jag fattar inte hur du tänker, om du ens tänker alls.
Midsommar var ju nyss
Citera
2020-07-02, 19:27
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Danmark fick ju dessutom in smittan först i mitten av mars. Man har kollat avloppsvatten och det första positiva resultatet är då. Sverige fick ju in smittan på senhösten redan.

Är det verkligen bevisat att Sverige fick in COVID-19 på senhösten? Har du källor? Kan inte tänka mig detta eftersom Kina har spårat till december 2019.
Citera
2020-07-02, 19:30
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag har nu ändrat lite i beräkningsmodellen. Jag noterar en dödlighet av 26 personer per dag, det redovisas inte jämnt, det sker ju ingen rapportering lördagar--söndagar längre. Det är därför vi sett siffror som 30 döda---23 döda---37döda och idag 41 döda. Jag utgår från 26 döda per dygn men drar ned det successivt till 25 per dygn och från den 15 juli 24 avlidna per dygn. Vi står just nu enligt FHM siffror 589 från 6000-gränsen, det skulle innebära 25 dagar till att nå den gränsen.

Se där mina kalkyler håller, vi når 6000-gränsen den 27 juli allra senast ty 25x24 är 600. Då har jag varit hänsynsfull mot förnekarna, som håller såpass låg dödssiffra som 24 per dygn.

Du har haft väldigt rätt förr så jag köper helt dina siffror. Kanske skulle du jobba på FHM?

Hur ser det ut i framtiden då? Vad kommer dödssiffrorna per dag att bli under hösten? Kan de tänkas öka?
Citera
2020-07-02, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Är sedan länge övertygad om att det som du kallar för genialiskt beslut, var det enda som Sverige kunde göra. Sverige hade inga personresurser för en nedstängning.

Intressant att du kallar ett beslut för genialiskt som har idag nästan tagit död på 5500 svenskar.

Ser du färgerna på detta diagram? I vilket av dessa länder arbetar geniet Tengele?

https://www.ecdc.europa.eu/sites/default/files/styles/is_large/public/images/COVID-19-geographical-distribution-world-cumulative-number-14-day-2020-07-02.png?itok=HHwA047i
Kan det möjligtvis vara de bruna brunaste?
Citera
2020-07-02, 19:32
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Är det verkligen bevisat att Sverige fick in COVID-19 på senhösten? Har du källor? Kan inte tänka mig detta eftersom Kina har spårat till december 2019.
Italien var det.
Citera
2020-07-02, 19:34
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Jag har nu ändrat lite i beräkningsmodellen. Jag noterar en dödlighet av 26 personer per dag, det redovisas inte jämnt, det sker ju ingen rapportering lördagar--söndagar längre. Det är därför vi sett siffror som 30 döda---23 döda---37döda och idag 41 döda. Jag utgår från 26 döda per dygn men drar ned det successivt till 25 per dygn och från den 15 juli 24 avlidna per dygn. Vi står just nu enligt FHM siffror 589 från 6000-gränsen, det skulle innebära 25 dagar till att nå den gränsen.

Se där mina kalkyler håller, vi når 6000-gränsen den 27 juli allra senast ty 25x24 är 600. Då har jag varit hänsynsfull mot förnekarna, som håller såpass låg dödssiffra som 24 per dygn.

Det kan vara så att 289 redan är döda men inte redovisade om man tror på kalkylen enl länk.

Dvs det kanske "bara" behöver dö 300 till för 6000 gränsen.

https://adamaltmejd.se/covid/
Citera
Medlem
BREAKING! Diabetes And COVID-19: German Case Study Confirms That SARS-CoV-2 Can Trigger Diabetes In Young Adults Otherwise Healthy

https://www.thailandmedical.news/news/breaking-diabetes-and-covid-19-german-case-study--confirms-that-sars-cov-2-can-trigger-diabetes-in-y oung--adults-otherwise-healthy

#bytStrategiNu
Citera
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:

Och då tar jag ett till bet mot dig, jag påstår att vi inte kommer ha 6000 döda sista Juli.
Den som har fel skickar ett ödmjukt pm om hur fel man har.
Taget ?
Citera
2020-07-02, 19:36
Medlem
BREAKING! COVID-19 Endocrine System: New Study Shows That SARS-CoV-2 Damages The Endocrine System!

COVID-19 Endocrine System: It seems that the damage from the SARS-CoV-2 coronavirus is never ending. Starting out initially as a respiratory disease that causes damage to the lungs, studies progressed to show that it also affects the immunity system, the gastroenterological system, the clotting mechanisms, the neurological system, the heart and circulatory system, the reproductive system in males and now the endocrine system.

Individuals with endocrine disorders may see their condition worsen as a result of COVID-19, according to a new review published in the Journal of the Endocrine Society. https://academic.oup.com/jes/article/doi/10.1210/jendso/bvaa082/5863314

Dr Noel Pratheepan Somasundaram of the National Hospital of Sri Lanka in Colombo, Sri Lanka told Thailand Medical News, "We explored the previous SARS outbreak caused by the very similar virus SARS-CoV-1 to advise endocrinologists involved in the care of patients with COVID-19. The virus that causes COVID-19 ie SARS-CoV-2 binds to the ACE2 receptor, a protein which is expressed in many tissues. This allows the virus to enter endocrine cells and cause the mayhem associated with the disease."
Källa:
https://www.thailandmedical.news/news/breaking-covid-19-endocrine-system-new-study-shows-that-sars-cov-2-damages-the-endocrine-system

#bytStrategiNu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in