2020-07-02, 19:37
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Italien var det.

Ja, Italien har massa illegala kineser som jobbar i klädindustrin tex så många som flyger fram o tillbaka till Kina.
Citera
2020-07-02, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Du har haft väldigt rätt förr så jag köper helt dina siffror. Kanske skulle du jobba på FHM?

Hur ser det ut i framtiden då? Vad kommer dödssiffrorna per dag att bli under hösten? Kan de tänkas öka?

Jag går inte på kunskap utan helt på känsla, och känslan är att det minskar till hösten. Det händer något med viruset, mindre aggressivt. Men visst hade jag platsat på FHM... ...
Citera
2020-07-02, 19:40
Medlem
Citat:
Och logiken skulle då bli att det gör detsamma om de boende inom äldrevården dör i COVID-19 eftersom de ändå skulle dö?

Nej. Snarare en indikation på äldrevården i det här landet. Jag menar kommuner får inte ens anställa läkare till äldrevården?
Citera
2020-07-02, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
BREAKING! COVID-19 Endocrine System: New Study Shows That SARS-CoV-2 Damages The Endocrine System!

COVID-19 Endocrine System: It seems that the damage from the SARS-CoV-2 coronavirus is never ending. Starting out initially as a respiratory disease that causes damage to the lungs, studies progressed to show that it also affects the immunity system, the gastroenterological system, the clotting mechanisms, the neurological system, the heart and circulatory system, the reproductive system in males and now the endocrine system.

Individuals with endocrine disorders may see their condition worsen as a result of COVID-19, according to a new review published in the Journal of the Endocrine Society. https://academic.oup.com/jes/article/doi/10.1210/jendso/bvaa082/5863314

Dr Noel Pratheepan Somasundaram of the National Hospital of Sri Lanka in Colombo, Sri Lanka told Thailand Medical News, "We explored the previous SARS outbreak caused by the very similar virus SARS-CoV-1 to advise endocrinologists involved in the care of patients with COVID-19. The virus that causes COVID-19 ie SARS-CoV-2 binds to the ACE2 receptor, a protein which is expressed in many tissues. This allows the virus to enter endocrine cells and cause the mayhem associated with the disease."
Källa:
https://www.thailandmedical.news/news/breaking-covid-19-endocrine-system-new-study-shows-that-sars-cov-2-damages-the-endocrine-system

#bytStrategiNu
Ja det låter inte alls lovande, speciellt för männen.
Citera
2020-07-02, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Midsommar var ju nyss

Två veckor sen. Mer än tid för folk att hinna bli sjuka.
Citera
2020-07-02, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Och då tar jag ett till bet mot dig, jag påstår att vi inte kommer ha 6000 döda sista Juli.
Den som har fel skickar ett ödmjukt pm om hur fel man har.
Taget ?

Ja!!! men det blir en hård kamp, du kan ju faktiskt få rätt. Om vi först tar det här med 60 på två dagar, det räcker med 19 i morgon så jag vinner nog i morgon.

Jag är alltid ödmjuk, men fortfarande gäller den 27 juli. Siffran i morgon ytterst viktig för tråden.
Citera
2020-07-02, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Du påstod ju precis att det stod fritt för var och en att isolera sig själv och sina närmaste??!
Ja, OM man är beredd att betala för det. Det är detta som är kruxet bland alla som skriker att vi ska ha lockdown, att dom själva inte vill stå för kostnaden.

Det är, och förblir, varje persons egna val att göra om man vill ingå lockdown. Men det är tydligt då att folk, av samma anledning som staten, inte vill göra det då det kostar pengar. Då har alla som vill ha lockdown, men inte själva gjort det på egen hand uppenbarligen tyckt att deras ekonomi är viktigare än hälsan för de i riskgrupper.
Citera
2020-07-02, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Det kan vara så att 289 redan är döda men inte redovisade om man tror på kalkylen enl länk.

Dvs det kanske "bara" behöver dö 300 till för 6000 gränsen.

https://adamaltmejd.se/covid/

Så kan det vara. Men några här verkar lite chockade över att dagens siffra var så hög som 41 avlidna. För morgonedagen känns det som man håller en låg siffra, ibland undrar jag om man ändå mörkar av någon anledning.
Citera
2020-07-02, 19:49
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ja, tydligen behöver inte Sverige några munskydd eftersom vi är en så speciell befolkning som inte suger in COVID-19 via munnen.
Korrekt uppfattat, i korthet.
Är man inom sugavstånd kan man ju överväga kompletterande åtgärder för att skydda sig, om man tvunget måste vara nära folk.
Lär inte vara särskilt vanligt här.
Citera
2020-07-02, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hektorstyle
Det finns redan bra mycket mer immunitet i Sverige pga strategin.

Less than 10%.
Citera
2020-07-02, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
Less than 10%.
Vad bygger du den siffran på?
Citera
2020-07-02, 19:57
Medlem
Stockholms smittskyddsläkare Per Follin bekräftar nu vad jag sagt sedan länge, immunitet bromsar smittspridningen i huvudstaden. Detta kommer vara allmänt vedertaget inom kort.

https://www.dn.se/sthlm/smittskyddschef-virusspridningen-minskar-i-stockholm-kan-bero-pa-viss-immunitet/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in