2020-07-02, 18:58
Bannlyst
Undrar om dumma svenskar som nu tillåts resa utomlands till vissa länder har koll på att dom måste använda munskydd, annars får dom feta böter?
Hoppas idiotsvensken snart fattar hur efterblivna svenska myndigheter är 😷😷😷😷😷
Citera
2020-07-02, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Herregud görs dessa skillnader fortfarande?

Tror du vaccin står klart i September eller? Vad tror du händer efter sommaren när Finland, Norge och Danmark får in en handfull coronasmittade till sina samhällen där knappt några varit smittade? Exakt samma sak kommer hända hos dem som Sverige har varit igenom sen Februari.

But the exact same thing will happen to Sweden, and faster, considering there’s still a large level of community spread here.
Citera
2020-07-02, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
But the exact same thing will happen to Sweden, and faster, considering there’s still a large level of community spread here.

Det finns redan bra mycket mer immunitet i Sverige pga strategin.
Citera
2020-07-02, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peterw69
Undrar om dumma svenskar som nu tillåts resa utomlands till vissa länder har koll på att dom måste använda munskydd, annars får dom feta böter?

Haha, intressant fråga! Jag skulle gärna vilja se när svennebanan blir haffad av tyska polisen:

”But in Swiiiideeen we don’t need to wear mask. You ser they are väärry dängeröus.”

Men positivt blir det om de tar med sig vanan hem. Och det är nog mycket möjligt. De kan nog mycket väl spela kontinentala efter att de rest lite.
Citera
2020-07-02, 19:04
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Nytt rekord i Florida idag.

Fattar dom inte att de har rekordmånga fall för att de testar mer. Smittspridningen minskar kraftigt och covid kommer att dö ut denna veckan i Florida enligt logiken på flashback.

Florida reports more than 10,000 new cases — a new daily record

källa cnn
Citera
2020-07-02, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peterw69
Ja det får vi verkligen hoppas, kanske de delar ut på flyget?
Citera
2020-07-02, 19:05
Medlem
Att övriga skandinavien klarade sig mildrigt undan beror främst på lockdown i dessa länder. Men nu vet alla att det kommer aldrig mer ske lockdown i något land, oavsett hur mycket smittan sprider sig, först då kan man jämföra sig med Sverige. Alla vet att Sverige var det enda land som valde rätt väg och lyssnade på förskare istället för dumma politiker eller som Finland på sin lilla slampa till statsminister.
Citera
2020-07-02, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Då smittspårar de och isolerar och hejdar på så vis ett utbrott. Traditionellt smittskydd.
Japp..då är dom förberedda på vad som kan ske..
Inte som Sverige som sprang rakt in i en mörk grotta utan att kolla läget först.
Citera
2020-07-02, 19:15
Medlem
Jag har nu ändrat lite i beräkningsmodellen. Jag noterar en dödlighet av 26 personer per dag, det redovisas inte jämnt, det sker ju ingen rapportering lördagar--söndagar längre. Det är därför vi sett siffror som 30 döda---23 döda---37döda och idag 41 döda. Jag utgår från 26 döda per dygn men drar ned det successivt till 25 per dygn och från den 15 juli 24 avlidna per dygn. Vi står just nu enligt FHM siffror 589 från 6000-gränsen, det skulle innebära 25 dagar till att nå den gränsen.

Se där mina kalkyler håller, vi når 6000-gränsen den 27 juli allra senast ty 25x24 är 600. Då har jag varit hänsynsfull mot förnekarna, som håller såpass låg dödssiffra som 24 per dygn.
Citera
2020-07-02, 19:16
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Ni alarmister flyttar inte bara era målstolpar, ni tar in fler mitt under matchen underbart
Region Skåne uppdaterar antalet personer patienter med covid-19 som avlider på sjukhus varje dag. För avlidna med konstaterad covid-19 som dör utanför sjukhus hämtas uppgifterna från samma källa som Folkhälsomyndigheten får sina siffror ifrån. Dessa dödsfall rapporteras ofta med viss fördröjning. Grafen uppdateras därför kontinuerligt vad gäller antalet avlidna personer per dag, så att varje datum avspeglar den dag personen avled och inte vilken dag dödsfallet rapporterades på.
Citera
2020-07-02, 19:18
Medlem
Jag glömde nämna att i morgon, slöa fredagen, räknar jag med en låg inrapporterad dödlighet. Skall vi säga 20 avlida i morgon? Och sedan ser vi samma mönster i nästa vecka. Alltid onsdagar och torsdagar som är värst.
Citera
2020-07-02, 19:18
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drtengel
Att övriga skandinavien klarade sig mildrigt undan beror främst på lockdown i dessa länder. Men nu vet alla att det kommer aldrig mer ske lockdown i något land, oavsett hur mycket smittan sprider sig, först då kan man jämföra sig med Sverige. Alla vet att Sverige var det enda land som valde rätt väg och lyssnade på förskare istället för dumma politiker eller som Finland på sin lilla slampa till statsminister.
Danmark fick ju dessutom in smittan först i mitten av mars. Man har kollat avloppsvatten och det första positiva resultatet är då. Sverige fick ju in smittan på senhösten redan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in