Citat:
It's literally impossible for the exact same to happen here, as it has already happened. People cannot get infected twice. We have at least 2 out of 10 with immunity, probably the double considering T-cells play a part as well.
Citat:
Gick det bra för Sverige att smittspåra i Februari? Nej, de gav upp efter ett tag. Varför? För att smittan bredde ut sig okontrollerat och samhällsspridningen var ett faktum. Det gör den när för många blir infekterade samtidigt. Det blir omöjligt att smittspåra alla i landet och våra nordiska länder har inte i närheten så många immuna som vi har.
Citat:
Vad fan snackar du om? Vem har sagt att det inte fungerar? Vi ser ju effekten redan nu av flockimmunitet i Stockholm. Trots all partaj ute på krogen, midsommarfiranden och Black Lives Matter-demonstationen så har spridningen knappt gått upp alls.
Citat:
Ska jag sluta drömma? Jag är helt häpen över hur du kan vara så bortfintad. Har du ens följt nyheterna det senaste halvåret? En stor del i Stockholm har redan smittats, och sjukvården har krigat röven av sig sen Mars och hållt puckeln (innan sjukvården kollapsar) precis under strecket. Och det går inte att smittas två gånger. Så jag fattar inte hur du tänker, om du ens tänker alls.