2020-06-30, 17:02
Medlem
Shuriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igongbankadtv

Karlskoga ser ut att ha bara drygt fyra mil till universitet och regionsjukhus, men du placerar det i botten.

Karlskoga är Sveriges största stad utan persontågstrafik.

Karlskoga är väldigt illa planerat, staden är utspridd på stora ytor. Karlskoga ligger vid sjön Möckeln, märkligt att centrum är placerat så långt från sjön med E18 emellan, man skulle kunna
ha utnyttjat sjöläget bättre.

Tänker på Motala som har lika många invånare, där ligger centrum vid vattnet och det finns pendeltåg till Linköping.
Citera
2020-06-30, 18:21
Medlem
Det känns lite långsökt att flytta till Karlskoga när man kan få lagom mycket "FuckingjävlakukÅmål"-feeling i Karlstad eller Örebro. Med detta sagt tror jag att Karlskoga inte ens är Sveriges sämsta "stad".

Här är en lista över Sveriges städer:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_...4der_i_Sverige

En snabb översyn ger vid hand att Filipstad som namnet antyder är en stad(eller i alla fall var det administrativt fram till 1971 när begreppet stadskommun avskaffades). Denna stad förefaller vara en av de allra mest frekvent omnämnda kandidaterna i tråden "Sveriges värsta skithåla" och torde således vinna i alla fall kategorin som denna tråd avhandlar tämligen enkelt...

Även Flen är en "stad", fast man inte kan tro det.
Citera
2020-06-30, 22:13
Medlem
IgorSs avatar
Göteborg pga full av massa gapiga göteborgare
Citera
2020-07-01, 00:45
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IgorS
Göteborg pga full av massa gapiga göteborgare
Yup, precis vad jag tänkte säga.

Men jag kan nog tänka mig att Stockholm är en aning värre. Där är verkligen allt så jävla maxat i form av brott, invandring, feministisk dekadens och annan skit.
Citera
2020-07-01, 01:09
Medlem
Skarparattarns avatar
TS måste bara vara från Göteborg staden som får Bukarest att se ut som Las Vegas.
Citera
2020-07-01, 17:14
Medlem
Flen kan kvala in, möjligen behöver du ansöka om Somali medborgarskap för att släppas in.
Citera
2020-07-01, 22:41
Medlem
IgorSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Yup, precis vad jag tänkte säga.

Men jag kan nog tänka mig att Stockholm är en aning värre. Där är verkligen allt så jävla maxat i form av brott, invandring, feministisk dekadens och annan skit.

Nä, brott är inte lika maxat som varesig Göteborg eller Malmö. Dock dräller det av Göteborgare i Stockholm också vilket gör det till en total skithåla.
Citera
2024-07-27, 22:36
Medlem
populopiduss avatar
Finns det någon ort i Sverige som överhuvudtaget är bra och värd att flytta till?
Citera
2024-07-28, 14:23
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shurik
Karlskoga är Sveriges största stad utan persontågstrafik.

Karlskoga är väldigt illa planerat, staden är utspridd på stora ytor. Karlskoga ligger vid sjön Möckeln, märkligt att centrum är placerat så långt från sjön med E18 emellan, man skulle kunna
ha utnyttjat sjöläget bättre.

Tänker på Motala som har lika många invånare, där ligger centrum vid vattnet och det finns pendeltåg till Linköping.

Sveriges största stad utan persontågtrafik är väl Skellefteå? (Även om bygget av Norrbotniabanan är på gång)
Citera
2024-07-29, 15:58
Medlem
Om man nöjer sig med tätort torde saken vara klar. Rasperulst !
Citera
2024-07-29, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Finns det någon ort i Sverige som överhuvudtaget är bra och värd att flytta till?

Med tanke på hur många som senaste 20 åren flyttat till Stockholm så måste det ju vara något ?

Går ju knappt att hitta en Stockholmare i två eller tre generationer bakåt.
Citera
2024-07-29, 19:48
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Med tanke på hur många som senaste 20 åren flyttat till Stockholm så måste det ju vara något ?

Går ju knappt att hitta en Stockholmare i två eller tre generationer bakåt.

Stockholm är verkligen ingen höjdare enligt mig, och då gav jag ändå staden tre år och testade att bo näi norr, söder och i mitten.

Decentraliserad och värdelös infrastruktur, ytliga människor och alldeles för kallt på vintern (kallt på vintern är dock okej men då ska man inte bo i stan). Sen stressar folk som galningar utan anledning plus att det är dyrt. Att det är högre löner spelar därför ingen roll eftersom dom extra pengarna man tjänar ändå försvinner.

Sen ska vi inte tala om all jävla gängkriminalitet som blossat upp dom senaste åren med skjutningar etc.

Med allt det sagt är det naturligtvis min personliga åsikt. Det finns trots allt folk som gillar allt det där som jag radat upp som nackdelar.
Senast redigerad av populopidus 2024-07-29 kl. 20:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in