2014-02-27, 15:58
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warg
Alla gillar Stockholm, förutom de som är för fattiga för att kunna bo i Stockholm. Det är ingen slump att det kommer två busslaster med lantisar till Stockholm varje dag.

Det är inte bara lantisar som kommer i dessa bussar, som vissa verkar tro. I bussarna sitter även nyfödda sthlmare, som också behöver någonstans att bo i framtiden.
Citera
2014-02-27, 16:05
Medlem
kl4sseKocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Säffle.
Det finns inte en ända stad/by i det här landet som har en sån jobbig befolkning som Säffle.
Raggare, alkisar, pundare, nazzar, kriminella, hela stället översvämmas av såna typer.
Det är som att hela staden är uppbyggd av ADHD och sprit.
Låter ganska likt Göteborg.
Citera
2014-02-27, 16:28
Medlem
Wargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det är inte bara lantisar som kommer i dessa bussar, som vissa verkar tro. I bussarna sitter även nyfödda sthlmare, som också behöver någonstans att bo i framtiden.
Det sitter ändock Stockholmskåta lantisar på tåg, bussar och i bilar på ingång var dag.
Citera
2014-02-27, 18:04
Medlem
Shivons avatar
Jag bor i Täby som ligger norr i Stockholm och trivs riktigt bra här! Nära till naturen, trevligt och normalt folk och nära till Täby centrum! Däremot så gillar jag verkligen inte innerstan, folk är otrevliga, mycket skumma typer.

Dom städerna jag ogillar mest är nog.

Sollefteå Inavel så det stänker om det!

Malmö! Behöver inte säga varför...

Sundsvall! Full av pundare och skumma typer.

Stockholm! Kan verkligen förstå varför så många ogillar Stockholm, Jag själv ogillar innerstan..åker bara in om jag måste!
Citera
2014-03-01, 16:20
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune

Mestadels är det invandrare i dessa "bussar" (som rimligen är transferbussar från flygplatserna...) födelsenettot var nästan negativt för några år sedan, det kommer att röra sig ditåt igen när invandringen (till Stockholm iallafall) upphör, då inte ens somalier vill bo 27 i en förortsetta.
Citera
2014-03-01, 16:23
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warg
Det sitter ändock Stockholmskåta lantisar på tåg, bussar och i bilar på ingång var dag.

Du bör nog lära dig om begreppet "flyttnetto" och analysera statistiken lite mer. Många av de "Stockholmskåta lantisarna" är fattiga och har definitivt inte råd att köpa lägenhet i Stockholm. Många beger sig snart någon annanstans. De flesta "lantisar" har faktiskt ingen som helst lust att flytta till Stockholm, så inte ens nu med "rekord" i befolkningsökning så är det flyttnettot i gruppen "lantisar", mer än marginellt...
Citera
2014-03-05, 02:55
Medlem
Griseldas avatar
Fulaste/tråkigaste städerna i sverige?

vet inte om tråden ligger rätt, flytta den annars gärna.
Som sagt undrar jag vad ni tycker är de fulaste tråkigaste städerna i landet.
Jag nominerar kramfors på första plats.
På andra plats kommer min trevliga hemstad borlänge
Citera
2014-03-05, 02:57
Medlem
John.Falcos avatar
Jag tänkte faktiskt också på Kramfors.
Citera
2014-03-05, 02:59
Medlem
Griseldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Falco
Jag tänkte faktiskt också på Kramfors.
Visst fan är det hemskt deprimerande...
Citera
2014-03-05, 03:01
Medlem
John.Falcos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Griselda
Visst fan är det hemskt deprimerande...

Jag har hört att det ska vara mer dött än någonsin i den där staden nu jämfört med 90-talet och 2000 och ingen "negerring" heller. Alla som fastnade där och än är kvar är ämnade att gå förlorade där finns verkligen inget liv och tiden står stilla.
Citera
2014-03-05, 03:10
Medlem
Griseldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Falco
Jag har hört att det ska vara mer dött än någonsin i den där staden nu jämfört med 90-talet och 2000 och ingen "negerring" heller. Alla som fastnade där och än är kvar är ämnade att gå förlorade där finns verkligen inget liv och tiden står stilla.
Bodde på svanö i några månader o de är väll ca 5-10min med bil därifrån, varje gång jag åkte in till kramfors fick jag sån ångest, tiden står verkligen stilla ja, skulle jag bo där längre hade jag blivit aningen instabil
Citera
2014-03-05, 03:28
Medlem
Zelogaths avatar
Är Hallsberg en stad?
Isåfall säger jag Hallsberg.
Ingen gillar väl Hallsberg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto