2010-11-03, 13:37
Medlem
wRooneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaesper
Sen här kommer det jag har svårt med, och jag vet att alla som bor vid havet vet vad jag menar. Hur fan kan man bo i inlandet? Bara massa jävla skitsjöar lite här och där. Vet inte om jag hade kunnat bo i någon stad ö h t som inte ligger vid havet.

Håller helt med dig. Jag hade fått panik om jag hade bott mitt i Göteborg eller Stockholm på sommaren. Just nu bor jag ca 30 minuter med bil utanför Göteborg, tar fem minuter för mig att cykla ner till stranden på sommaren. Helt perfekt ju!
Citera
2010-11-03, 13:37
Medlem
haspelspos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyPop
Du kan håna en simpel knegare ifrån "landet", men jag sitter på genuin kunskap.

Stockholms bostadsmarknad är övervärderad till minst 40%, och det är bara en tidsfråga innan ni sitter där med fast ränta och övervärderade bostadsrätter.

Många av de jobb som finns i Stockholm, t.ex säljare av olika slag, "jobba med media" etc, är extremt konjunkturkänsliga. Den finansiella krisen vi upplever just nu är bara början.
Det är ingen "recovery"...det är en "cover-up".

Jag hånar inga människor oprovocerat.

Ang. bostadsmarknaden så vet jag inte vad jag ska tro om jag ska vara ärlig, folk har pratat om hur en bostadsbubbla ska spricka nu ett tag men ingenting händer. Jag är inte heller direkt orolig då jag själv inte betalar någon ränta på min bostadsrätt. Ska jag vara lite väl egoistisk så vore det kanske inte helt dumt med sjunkande priser då det öppnar upp möjligheterna för att göra riktiga klipp på marknaden, köpa billigt och sälja dyrt, när tiden är kommen.

Hur korrekta dina finansiella bedömningar är återstår helt enkelt att se, än så länge spekulerar du bara.
Citera
2010-11-03, 13:42
Medlem
SpooN.s avatar
såklart kan man se din lista från olika perspektiv. T.ex. de som är rika älskar Stockholm då det handlar om Stureplan och vem som är närmast släkt med kungen, ja ni fattar... De flesta invandrarställena som Malmö gillar såklart invandrare då de känner en gemenskap, kolla bara på Rosengård. Självklart går det att generalisera städer men faktum e att det finns kommuner inom städer som alltid kommer att vara olika jämfört med grannkommunerna.
Citera
2010-11-03, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Du har aldrig varit utanför Byhåla märker man. Stockholms kommun har nästan 2 miljoner invånare, så redan där har du fel. Stockholm är populärt utomlands, så varför skulle vi ha mindervädeskomplex? Jävla tomte, gå ut till traktorn istället.

Stockholms län har över 2 miljoner invånare. Själv tycker jag att Stockholm är riktigt fint om man bor i en lite finare förort och bara åker in till själva stan för nöje etc.
Det är jävligt lätt att kritisera Stockholm btw, kan ju bero på att resten av landet är helt inavlat och de flesta är trångsynta som fan...
Citera
2010-11-03, 13:44
Medlem
Vartrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YoVille
TS, skapa inte en tråd om du inte kan diskutera som vanligt folk. Man blir ju trött av att läsa dina inlägg.
Det var väl meningen att man skulle rada upp sina egna åsikter om ämnet, och inte bara diskutera TS åsikter. Så kom inte hit och säg att TS inte kan diskutera som vanligt folk, och tillför dina egna åsikter till diskussionen!
Citera
2010-11-03, 13:44
Medlem
D1H1R6s avatar
1. Stockholm (Otrevliga människor, ytliga, dyrt, men framförallt är det en deprimerande miljö, WT-staden nummer 1)

Började faktiskt gapskratta när jag såg vad som hamnat högst upp på listan och varför. Du kan verkligen inte vart mycket i Stockholm. Jag kan säga dig och alla andra som har samma SJUKT FÖRDOMSFULLA syn på denna väldigt vackra stad att så inte är fallet. Kanske om du bara räknar T-Centralen och andra nordliga innerstads delar till Stockholm kan det ju vara så men det är i såna fall en otroligt grov generalisering.

Jag är själv född och uppvuxen på Södermalm och har bott hela mitt liv här och dem enda gångerna jag har stött på någon sån här "typisk" stockholmare är under rusningstrafik i tunnelbanan då ALLA är jättetrötta. Bara man ser trevlig ut så kan man lätt få kontakt med vem som helst.

Jag har ingen aning om vart du har fått tanken om att vi skulle vara ytliga ifrån. Det enda jag kan tänka mig är att du, när du har varit här, har hamnat i fel sällskap. Om man ska hålla på och vara ytlig i en så stor stad som Stockholm så kommer man ju tillslut explodera eller något eftersom det finns så otroligt mycket olika sorters människor och personligheter här. Kort sagt, det går inte att vara ytlig här eftersom man då knappt kommer få tid till något annat.

Dyrt? Ja det kanske inte är lika billigt som Ullared men att säga att det är dyrt tycker jag nog är lite av en överdrift då det finns många billiga köpcentrum lite överallt här också.

Att säga att det är en deprimerande miljö är bara komiskt.

Hur du får in WT i sammanhanget är för mig ett mysterium.

/Stolt Stockholmare
Citera
2010-11-03, 13:45
Medlem
Norrköping! Mycket trevligt folk, mycket grönt och fint, cykelstad.
Citera
2010-11-03, 13:46
Medlem
anooonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soldat
Om du tänker på sekter som frimurare elelr dylika. så har det inget med det jag sa o göra
Nej. Syftar på den så kallade överklassen. Dom har flashback, visst. Men dom har säkert andra forum och "klubbar" på internet som alla inte kan få tillgång till just på grund av klassskillnaderna.

Inte sagt att de sidorna alltid är bättre. Men i så fall kanske man inte ser ett fint jävla hus på 2000kvm som bättre än en vanlig villa heller. Allt e ju relativt. Men att de har andra ställen (i dina ögon bra eller mindre bra) är nog ett faktum.
Citera
2010-11-03, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Du har aldrig varit utanför Byhåla märker man. Stockholms kommun har nästan 2 miljoner invånare, så redan där har du fel. Stockholm är populärt utomlands, så varför skulle vi ha mindervädeskomplex? Jävla tomte, gå ut till traktorn istället.

Haha, en i raden av änsgliga stockholmare... Populärt utomlands - vad fick du det ifrån? Möjligtvis hos italienska pensionärer och japanska speedturister.

Edit: Och Stockholms kommun har knappast två miljoner invånare. Inte ens en miljon har ni att skryta med.
Senast redigerad av mnemanic 2010-11-03 kl. 13:51.
Citera
2010-11-03, 13:50
Medlem
kiwiporrs avatar
Personligen älskar jag Malmö, just nu verkar det väl inte som världens tryggaste ställe men annars är det en himla härlig och vacker stad. Och jag har inget emot invandrarna heller, det verkar som att hälften av alla som hänger här har blivit galet trakasserade av 'blattar' men det har aldrig hänt mig så.

Har aldrig bott i Stockholm, men de gånger jag varit där har jag verkligen inte fått WT-intryck. Lite 'jag-är-bättre-än-alla-andra-för-jag-bor-i-sthlm' attityd kanske, men det går väl att överse. Det är ju precis som Malmö en väldigt vacker stad annars.
Citera
2010-11-03, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cynamoon
Stockholms län har över 2 miljoner invånare. Själv tycker jag att Stockholm är riktigt fint om man bor i en lite finare förort och bara åker in till själva stan för nöje etc.
Det är jävligt lätt att kritisera Stockholm btw, kan ju bero på att resten av landet är helt inavlat och de flesta är trångsynta som fan...

Tack, bra sagt och jag håller med till 100%

Jag förstår inte varför många som inte bor i Stockholm ogillar Stockholm...
Citera
2010-11-03, 13:56
Medlem
treeflows avatar
Jag älskar Stockholm Klart att det finns WT-förorter men det är ändå Sveriges största stad.

Malmö finner jag en bra sak med. Det är nära till bordershop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in