2020-06-30, 17:00
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bmxs30
har följt denna tråden från start. och denna lund-no-go-zone snubben är verkligen en riktigt mästare i allt om du frågar han själv iaf.
"Dagen innan raset hade jag 77 miljoner i bear"
"alla borde lyssna på mig"
Sen påstog han att han sålde nästan hela sitt kapital o va likvid.
Nästa dag går börsen upp. då påstog han att han hade kvar allt.
osv osv.
Han verkar för de mesta bara vilja ha rätt.
de kvitta för han om de är sant eller inte bara han har rätt.

Själv siktar jag lång tid på börsen. och jag är inge vidare kunnig heller på börsen i fråga och är ganska ny.

Men ja vet när jag springer på en mytoman som han.
Allt jag skrivit är sant. Läs nu om mina inlägg med den förutsättningen så får du ut mer. Om du gjort som jag skrev när jag skrev det hade du tjänat mer pengar.

Att erkänna att du är lång på börsen när vi har kombinationen corona och ATH samma år visar iallafall att du är ärlig. Du kan få komma att äta upp din ärlighet senast i höst. Precis som jag.
Citera
2020-06-30, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myketowers
Ni TA-analytiker, kan ni inte skriva något som faktiskt är användbart och som vi mänskliga förstår nån gång. Känns som ni skriver värsta utläggen om olika scenarion och uträkningar om vad som kan hända utan att våga ta ställning till en position och garderar er istället för alla möjliga utfall.

Kan ni inte bara skriva vad ni tror börsen stänger på imorrn istället?

Tänk om det vore så lätt
Ingen vet hur börsen stänger imorgon INGEN
TA är till för att öka sannolikheter åt båda håll beroende på historian
Finns ingen helig graal , tyvärr
Är du duktig kan du hålla en låg felprocent , fick lära mig av Tobbe Rosen att det första du måste lära dig är att förlora pengar , helst så lite som möjligt
Men den långa trenden är upp oavsett vad alla tomtar säger här och på youtube
Citera
2020-06-30, 17:44
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Det finns seriös forskning på det och även på daytrading. Har jag hört.

Att tro att man som småsparare kan spöa de större finanshusens kompetens och datoranalys är högmod.

Just sayin'...

"Forskning visar.." Så brukar en fras inledas om man vill lura populasen.
Nåväl, kompetensen är väl bara sisådär, men det är inget som hindrar att det går skitbra ändå.

Även du försöker dig väl på att göra vissa klipp på aktiemarknaden genom att tajma kursen i enskilda bolag?
I övrigt verkar jag vara hyfsat rätt påt vad gäller guldet...
Citera
2020-06-30, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
"Forskning visar.." Så brukar en fras inledas om man vill lura populasen.
Nåväl, kompetensen är väl bara sisådär, men det är inget som hindrar att det går skitbra ändå.

Även du försöker dig väl på att göra vissa klipp på aktiemarknaden genom att tajma kursen i enskilda bolag?
I övrigt verkar jag vara hyfsat rätt påt vad gäller guldet...

Jag skriver ju så för att erkänna att jag inte själv läst dessa rapporter. Men jag har diskuterat detta med verkliga högutbildade proffs som jag har högt förtroende för.

Det går med enkäter och liknande att vaska fram empiri hur det faktiskt går för småsparare. det är sådana studier som faktiskt görs, och de ger en annan bild än du får på Flashback, det kan jag lova..

Ja, jag tajmar, jag också. Det är svårt att låta bli.

I botten för en enskild aktie ligger dock alltid fundamental analys som avgör om den köp/behåll/sälj.

PE är min bas, min brunsås.
Citera
2020-06-30, 21:09
Medlem
Yttrandefrihetens avatar
Vad tror ni om SAS efter dyket idag? Köpte ett knippe under dagen.
Citera
2020-06-30, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soda--Pop
Investera i den(de) som jobbar på att hitta ett vaccin. Vet personligen inte vilka det kan tänkas vara men när vaccinet hittas kommer dennes värde skjuta som en raket.

Nån som kan peka fingret på nåt bolag ?

Astra Zeneca är alltid stabilt
Citera
2020-06-30, 21:31
Medlem
Erikmarklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yttrandefriheten
Vad tror ni om SAS efter dyket idag? Köpte ett knippe under dagen.
I konkurs går dom väl inte men det är schyst utspädning på gång.
-De nya aktierna kommer att emitteras till en kurs av 1:16 kronor, att jämföra med nuvarande kurs om 8:67 kronor per aktie. Emissionsförfarandet innebär en utspädningseffekt om 95 procent för befintliga aktieägare.
Citera
2020-06-30, 22:18
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Just nu går allt bra upp, som att inget hänt och som om vi levde i tidernas högkonjunktur.

Samtidigt har vi 9% arbetslöshet och ökande, skyhög invandring och inte ett flygplan i luften.
Någon som sett försäljningssiffrorna från bilhandeln?
Med viss insyn kan jag säga att det är tvärtstopp.

Även de som trycker pengar och fyller upp börsen måste ju fundera?
Citera
2020-06-30, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1SHOT1KILL
Just nu går allt bra upp, som att inget hänt och som om vi levde i tidernas högkonjunktur.

Samtidigt har vi 9% arbetslöshet och ökande, skyhög invandring och inte ett flygplan i luften.

Även de som trycker pengar och fyller upp börsen måste ju fundera?

Är detta några nyheter?

Stonks only go up.
Citera
2020-06-30, 22:41
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
haha, jag har aldrig handlat i guld.

Vad skall man med den skitmetallen till??

Örhängen åt käringa??

Vad är det värt måntro?

Jag är skeptisk till hela marknaden.

Guldet är hett. Kolla på valfri 5-års chart. Snus är också hett. Hoppas kunna köpa SWMA till vettigt pris igen. Det är ju det som är risken med med min strategi, att man aldrig kan köpa till ett lägre pris än vad jag senast sålde för.. Hmmm.
Citera
2020-06-30, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1SHOT1KILL

Vad jag hört är det tvärstopp. Fattar inte hur Bilias aktie kan vara på samma nivå som i slutet av september 2019. Även om säkert service/reparation rullar på måste väl intäkterna dykt rejält.
Citera
2020-06-30, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gefundenes
Vem fan köper nu

Handlar mer Microsoft, ABB, Stora Enso, Swedish Match samt lite guld varje löning(var dock sen på guldpucken).
Både Microsoft och Swedish Match står i all time high praktiskt taget. Jag tror väldigt starkt på båda bolagen på lång sikt, så det gör inte så mycket att de är dyra. Behöver inte pengarna på väldigt länge, detta är för framtiden, så jag är absolut villig att ta risk med enskilda aktier.

Bara jag personligen. Kanske fler resonerar likadant? Många swingtrejdar väl med?
Senast redigerad av junktown 2020-06-30 kl. 23:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in