Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Att rota fram ett inlägg från februari som inte var riktat till dig personligen och svara på det i 3 månader senare och som om det gällde denna fredag känns som en nivå bortom sånt som "råkar" hända.
Du framställer vad jag avser fel vilket kan missleda andra.
Men nog tjafsat om det. Dina inlägg i övrigt är bland dom jag uppskattar mest att läsa i tråden.
Trevlig helg och lycka till med affärerna.
För egen del är jag övertygad om att i alla fall en rejäl rekyl står inför dörren och avvaktar den.
Möjligtvis köper jag tillbaka lite Abb om den skulle tokrasa ännu mer i sluthandeln men så lågt går den nog inte redan i dag.
Det var garanterat inte meningen, förmodligen följde jag något som någon annan svarade på då det fanns få intressanta inlägg i tråden och jag hade tråkigt varpå jag missade datumstämpeln. Givetvis blir det knas att prata om väldigt gamla saker.
-
Men -- jag tror också på en rekyl nedåt, men huruvida denna blir stor ... Det är något svårare att sia om.
Jag skulle börja omvärdera min nuvarande inställning (tjur) till något mer neutral om vi får se en stängning under EMA21 på dagliga (ca -4% i skrivande stund). Jag skulle bli mer björn om vi får se två sådana. Vid något som t ex dödskors för EMA10+EMA21 på dagliga skulle jag bli ännu mer björn och börja fundera på att ta hem vinster. Detta då det är något som typiskt bryts vid högre volatilitet (men något 50/50 när marknaderna är normala).
Den 15 maj inträffade nästan detta då björnarna höll på att skapa en ny negativ kanal. Därför jag nämnt perioden 13-15 maj ett par gånger om nu, det var en viktig period där det definitivt såg ut som att en vändning var mycket möjlig. Det är också den rekylen (+4.86% på en dag) som kom den 16:e som gör att det ser ut som det gör nu:
https://i.imgur.com/nrfwRzu.png
Toppen till botten 12-14 maj var -7.07%.
För MACD har vi annars precis (15 maj) haft ett guldkors för veckodatan. Det betyder inte att vi är på väg till månen, men då detta för veckodatan är tämligen trögt blir det något svårt att tänka sig fall om -15% under ett par dagar även om givetvis allt alltid kan hända.