2020-06-30, 10:49
Medlem
Inte dem tre bokförlagen heller
Citera
2020-06-30, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Var hittar man denna boken? Min vän Google hade ingen aning.
googla Misha Glenny istället, återkommer när jag har varit på vinden och kollat möjligen kom jag ihåg fel den kan ha en annan titel och skuggekonomi är undertiteln. Norstedts förlag lär det vara.
Citera
2020-06-30, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Exempelvis dyker några av sidorna upp i andra länder samma bilder samma info osv, en del har servrar i länder som inte är direkt kända för att inte ha problem med just människohandel. En annan sida som man finner om man söker tantra i Norge eller Finland visar sig vara någon form av organisation som står bakom ser ut ungefär som ett företag som har butiker i olika länder.
Säger inte att det är något olagligt eller fel med det, men det känns bra mycket skummare än hemsidor till thaimassage. Finns en bok som heter skuggekonomi den innehåller nyttig läsning om hur människohandel går till vilka tjejer som är attraktiva för detta och vilka som styr. Allt är inte som man tror och ser i världen.

Om du tänker på företaget som heter som en känd holländsk spion och dansare så är det faktiskt så att tjejerna åker på "arbetspass" till de olika "butikerna" här och i grann-landet. De får bättre betalt än hemma och jobbar mindre med sex än hemma så för dem är det win-win. Mina 2 ören.
Citera
2020-06-30, 19:51
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Vad har länk 2 med thaimassage att göra? Den verkar ju inkludera all sexhandel.

Jag efterfrågar fortfarande källa och länk, eftersom din andra länk är värdelös då den består av spekulationer. En riktig källa är naturligtvis en länk som hänvisar till en riktig dom till trafficking.

För övrigt så skriver även thaisalongerna vilken adress de finns på och nej det är inte bara för polis och plocka in dem som kommer ut därifrån, föreslår att du läser lite fup,ar där de slagit till mot thaisalonger så att du blir varse om hur lång tid det tar att spana på en salong för att få till fällande domar. Om en salong flyttar runt då och då blir det givetvis svårare för polisen att göra en ordentlig utredning. Det funkar liksom inte att stå utanför och plocka in kund efter kund till salongen några dagar för att stoppa grövre brottslighet än sexköpen. Men visst tro du att det beror på att hyresvärden återkommer, frågan du bör ställa dig är dock hur det kommer sig att thaisalongerna har fasta lokaler och tantra inte kan skaffa sig detta. Man kan också hitta en hel del om man studerar de fiiina hemsidorna lite djupare.

Okej. Fair enough.

https://www.expressen.se/nyheter/bro...ovt-koppleri-/

Funkar den länken? Säger den dig något?

Vanligtvis drivs thaisalongerna av en thai kvinna och hennes svenska man. Tänker mig att det är något lättare då jämfört mot tantrasalongerna som kanske inte har samma förutsättningar. Varför blir det svårare för polisen att göra en utredning om en salong flyttar runt? Är väl snarare mer gynnsamt då de kan bygga ett fall kring det. Eller? Vad kan man hitta om man studerar de fina sidorna?

Vad jag försöker komma fram till är att dessa salonger även finns i Tjeckien bland annat. Att samma företag väljer att även öppna upp i Sverige och Norge tex och sedan skickar sina damer hit, varför ska trafficking vara inblandat då? Om du har källor som motstrider det jag skriver så tar jag gärna del av dem.
Citera
2020-06-30, 20:16
Citat:
Ursprungligen postat av Hobohobo
Om du tänker på företaget som heter som en känd holländsk spion och dansare så är det faktiskt så att tjejerna åker på "arbetspass" till de olika "butikerna" här och i grann-landet. De får bättre betalt än hemma och jobbar mindre med sex än hemma så för dem är det win-win. Mina 2 ören.

Har kikat på den hemsidan, svenska och inhemska. Och det skiljer sig lite i utbudet hos de båda. Och svenska är mycket dyrare. Men hur vet du att de jobbar med sex där på den inhemska? Har läst recensioner om just den salongen på engelska forum och där nämndes det ingenting om sex. Han berättade rätt detaljerat från sitt besök där och då var det väldigt strikt om att sex var det inte på tal om.
Citera
2020-06-30, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aritgeo
Har kikat på den hemsidan, svenska och inhemska. Och det skiljer sig lite i utbudet hos de båda. Och svenska är mycket dyrare. Men hur vet du att de jobbar med sex där på den inhemska? Har läst recensioner om just den salongen på engelska forum och där nämndes det ingenting om sex. Han berättade rätt detaljerat från sitt besök där och då var det väldigt strikt om att sex var det inte på tal om.

Hej!

De jag har träffat jobbar inte enbart på den salongen "Hemma" utan jobbar även på andra ställen då priserna är så mycket lägre. Här "behöver" de inte jobba med annat då priserna är bättre. Rimlig/trovärdig förklaring om du frågar mig? Vad tycker du? Det kommer och går också en del tjejer, inte alla är "fastanställda".
Citera
2020-06-30, 20:28
Citat:
Hej!

De jag har träffat jobbar inte enbart på den salongen "Hemma" utan jobbar även på andra ställen då priserna är så mycket lägre. Här "behöver" de inte jobba med annat då priserna är bättre. Rimlig/trovärdig förklaring om du frågar mig? Vad tycker du? Det kommer och går också en del tjejer, inte alla är "fastanställda".

Det kan jag hålla med om. Alla jobbar inte på den salongen hemma. Men det är några som gör det. Och de tjejerna jag pratat med så är det vissa som t.om pluggar och gör detta som extraknäck. Men att de säljer sex i hemlandet är inget jag tänkt på riktigt. Kan mycket väl vara så.
Citera
2020-07-01, 02:43
Medlem
Citat:
Det kan jag hålla med om. Alla jobbar inte på den salongen hemma. Men det är några som gör det. Och de tjejerna jag pratat med så är det vissa som t.om pluggar och gör detta som extraknäck. Men att de säljer sex i hemlandet är inget jag tänkt på riktigt. Kan mycket väl vara så.

Hur tänker du kring risken att "diskutera med farbror blå" jag har gått in med tanken att om det smäller så smäller det men jag orkar inte frestas längre lixom.
Citera
2020-07-01, 12:12
Citat:
Hur tänker du kring risken att "diskutera med farbror blå" jag har gått in med tanken att om det smäller så smäller det men jag orkar inte frestas längre lixom.

Vad ska farbror blå säga? Är ju tantramassage som även erbjuds hos svenska massörer. Motsvarigheten till lingham är yoni för kvinnan, finns såna salonger också. Så om polisen vill konfrontera mig så får dem göra det. Står tydligt på hemsidorna att sex inte erbjuds. Så om inte polisen stormar in under massagen så vet jag inte riktigt vad de kan göra.
Citera
2020-07-01, 18:49
Medlem
Citat:
Det blev en dag senare men jag blev glatt överraskad. Den jag hade tänkt besöka dagen innan åkte hem till sitt hemland men en annan förmåga med små men otroligt fasta och klämvänliga bolt-ons tog emot mig i 120 dryga minuter. Jag fick inget erbjudande om FS men hade inte räknat med det då jag inte ser ut som adonis och inte heller beter mig speciellt avslappnat i såna sammanhang, blir lätt nervös. Valde till extra b2b och det var även denna gången något av det mest spännande och upphetsande jag varit med om. Min kompis kallar det för att jag blev sniglad, och så kan man ju säga, men det var långt mycket mer mysigt.

Hon var snäll och omtänksam, och omhändertagande, vilket ledde till en utomordentlig upplevelse till slut. Hon pillade litet på rynktråden men jag visade inget intresse för det, hade så klart gått att lägga till för 300pix.

Ett stort minus är värmen just nu, då de saknar AC. Jag var hal som en ål av svettet, men det blandades tursamt nog med oljan ganska omgående så jag behövde inte skämmas så länge. Fick duscha innan och efter. Blir garanterat fler liknande besök.

Låter som en till som är fast i Tantrans värld.
Citera
2020-07-01, 18:52
Medlem
Citat:
Vad ska farbror blå säga? Är ju tantramassage som även erbjuds hos svenska massörer. Motsvarigheten till lingham är yoni för kvinnan, finns såna salonger också. Så om polisen vill konfrontera mig så får dem göra det. Står tydligt på hemsidorna att sex inte erbjuds. Så om inte polisen stormar in under massagen så vet jag inte riktigt vad de kan göra.

Sant och "riktig" tantra handlar inte direkt om sex heller utan energi osv, att få en runk är liksom lite fel om man är insatt i det hela, förstör effekten av själva massagen men dom flesta erbjuder det för att locka kunder.
Citera
2020-07-01, 18:57
Medlem
Citat:

Jag har kontakt med ett par kvinnor/tjejer från dom klassiska ställena och pratar ganska ingående med två av dom och där är det inte tal om att sälja sex eller något sånt.
En jobbar med tantra för att finansiera sin hobby (hjälper utsatta kvinnor) och en annan gör det för att förmedla just äkta tantra, den sistnämnda letar egen lokal för att kunna ha längre sessioner till ett billigare pris då hon själv tycker att priset i Sverige är alldeles för högt.
Så jag skulle bli förvånad om någon av dom säljer sex hemma men men jag har haft fel förr en gång, skulle dock vara jobbigt om det nu blev två.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in