Citat:
Ursprungligen postat av
45Lokar
Vad är sunt förnuft menar du?
Det som är bra för dig är bra för alla?
Vi har massa lagar och regler för att styra upp folks beteende.
Vad som är sunt förnuft för dig är inte sunt förnuft för din granne.
Jag har en granne som röker.
Han röker inte på sin tomt utan han går ut till brevlådan. När han har rökt klart så går han över vägen och slänger fimpen på min sida av vägen.
Kontentan blir att det ser ut som en jävla soptipp med fimpar i överflöd på min sidan, medans hans sida är ren o fin.
Någonstans i hans inre så är detta en bra idé tydligen, eftersom han gjort detta i över tio års tid.
Men jag har det svåra att finna sunt förnuft i det hela.
I mitt inre så är sunt förnuft att köra över honom med en ångvält.
Som tur är har vi lagar som styr vårt beteende och inte sunt förnuft.
Jaha, och vad vill du poängtera här?
Att du är en jättebebis som inte haft kulor nog att säga till din idiot-granne att sluta kasta fimpar på din tomt under tio års tid?
Du pratar om pundare.
Har du någonsin hört talas om en svamp-pundare?
Psykedeliska droger är i regel inte beroendeframkallande, och i synnerhet inte psilocybin som oftast är den aktiva substansen i svampar.
Tvärt om, brukar man uppleva en mättnadskänsla som gör en ointresserad av nytt intag en längre period efter bruk.
På detta bygger kroppen dessutom tolerans snabbt vilket gör att du i princip behöver dubblera din dosering för varje intag/dag.
Skulle tveklöst säga att psilocybin är mindre beroendeframkallande än alla de andra mer etablerade drogerna, och då inkluderar jag kaffe och cannabis.
Givetvis finns det risker med psykedeliska droger, är absolut inget för de svagsinnade.
Har du sedan tio år tillbaka plågats av tankar om mörda din granne p.g.a lite fimpar så gör du nog bäst i att hålla dig borta.