2020-01-27, 18:18
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Om du anser att svampen är en gudagåva så finns det inte så mycket mer att prata om.
Lycka till!
Gudagåva?
Är det din nivå av saklighet du ger oss?
Kan du citera den delen som där jag skriver att svamp är en gudagåva?
Jag pratar om min personliga upplevelse och enda gången jag tagit, och vilken nivå den hamnade på.
Och ingen av de andra den konkurrerar med, anser jag någon gåva till gud heller.
Jag är religiös, jag har andra hobbys.

Sen följde jag upp med saklighet kring vad svamp är och hur den fungerar
Du har diskvalificerat dig ifrån diskussionen genom att du vägrar diskutera sak.
Så det betyder du gett upp.
Citera
2020-02-13, 04:43
Medlem
Citat:
Vad är sunt förnuft menar du?
Det som är bra för dig är bra för alla?

Vi har massa lagar och regler för att styra upp folks beteende.
Vad som är sunt förnuft för dig är inte sunt förnuft för din granne.

Jag har en granne som röker.
Han röker inte på sin tomt utan han går ut till brevlådan. När han har rökt klart så går han över vägen och slänger fimpen på min sida av vägen.
Kontentan blir att det ser ut som en jävla soptipp med fimpar i överflöd på min sidan, medans hans sida är ren o fin.
Någonstans i hans inre så är detta en bra idé tydligen, eftersom han gjort detta i över tio års tid.
Men jag har det svåra att finna sunt förnuft i det hela.

I mitt inre så är sunt förnuft att köra över honom med en ångvält.

Som tur är har vi lagar som styr vårt beteende och inte sunt förnuft.

Jaha, och vad vill du poängtera här?
Att du är en jättebebis som inte haft kulor nog att säga till din idiot-granne att sluta kasta fimpar på din tomt under tio års tid?

Du pratar om pundare.
Har du någonsin hört talas om en svamp-pundare?

Psykedeliska droger är i regel inte beroendeframkallande, och i synnerhet inte psilocybin som oftast är den aktiva substansen i svampar.
Tvärt om, brukar man uppleva en mättnadskänsla som gör en ointresserad av nytt intag en längre period efter bruk.
På detta bygger kroppen dessutom tolerans snabbt vilket gör att du i princip behöver dubblera din dosering för varje intag/dag.

Skulle tveklöst säga att psilocybin är mindre beroendeframkallande än alla de andra mer etablerade drogerna, och då inkluderar jag kaffe och cannabis.
Givetvis finns det risker med psykedeliska droger, är absolut inget för de svagsinnade.
Har du sedan tio år tillbaka plågats av tankar om mörda din granne p.g.a lite fimpar så gör du nog bäst i att hålla dig borta.
Citera
2020-06-29, 16:54
Medlem
BigFatCones avatar
Sammanfogade två trådar med snarlik frågeställning.

Mvh,
Moderator
Citera
2020-06-29, 20:28
Bannlyst
Citat:
Så bara för att ni inte får odla era svampar så är alla hjärntvättade får som saknar förmåga att ha egna tankar och idéer?
Det råder fri rörlighet i EU. Jag råder er att uppsöka ett land där det är tillåtet att knarka ner sig redigt.

Folk som lyder lagen bara för att den är lagen är hjärntvättade får, ja. Om man utan vidare godtar att något är förbjudet så låter man andra tänka åt en.
Citera
2020-06-30, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Folk som lyder lagen bara för att den är lagen är hjärntvättade får, ja. Om man utan vidare godtar att något är förbjudet så låter man andra tänka åt en.

Nu är narkotika förbjudet av en anledning. Det är inget man bara har förbjudit för att reta gallfeber på knarkare.
Förbudet har dessutom ett brett stöd i samhället.

Vill man knarka så åk iväg utomlands o gör det då.
Citera
2020-06-30, 10:19
Bannlyst
Citat:
Nu är narkotika förbjudet av en anledning. Det är inget man bara har förbjudit för att reta gallfeber på knarkare.

Precis som alla lagar så handlar det om att man inte respekterar individens rätt att bestämma över sig själv.
Citera
2020-06-30, 10:47
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:

Och vad är den anledningen? Så samhället kan kasta miljarder i sjön på kontraproduktiva åtgärder, göda kriminella och förstöra människors liv?
Citera
2020-06-30, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Precis som alla lagar så handlar det om att man inte respekterar individens rätt att bestämma över sig själv.

Du får bestämma över dig själv. Du är fri att bege dig till Nederländerna när som helst.
Eller ja, så fort coronarestriktionerna har släppts.

Att du inte får bete dig hur som helst i samhället är väl ändå ganska naturligt? Skall vi kunna leva tillsammans så måste man ha lagar och regler för hur man skall uppföra sig.
Citera
2020-06-30, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Och vad är den anledningen? Så samhället kan kasta miljarder i sjön på kontraproduktiva åtgärder, göda kriminella och förstöra människors liv?

Ta o titta på en pundare så förstår man ganska snabbt varför det inte är okej att knarka.
Citera
2020-06-30, 19:45
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ta o titta på en pundare så förstår man ganska snabbt varför det inte är okej att knarka.
Att peka på dom misslyckade knarkarna för att bevisa att knark är dåligt är som att peka på människor med grov alkoholism för att bevisa att det är dåligt att dricka alkohol. Man kan inte döma en grupp efter dess ytterligheter.
Citera
2020-06-30, 20:23
Medlem
killenmedkexs avatar
Citat:
Vad är en s.k "Pundare" i dina ögon? Är nyfiken och vill gärna att du utvecklar.
Citera
2020-06-30, 23:59
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:

Vad har denna åsikt med vad jag skrev att göra? Och hur är en amfetaminmissbrukare representativ för "knarkare"? Vad är knark ens? Det är ju bara en lista på slumpmässigt utvalda droger utan gemensam nämnare.

Jag frågade vad poängen med att droganvändande ska ses som kriminellt kan tänkas vara. Det leder ju inte till att färre använder droger - tvärtom, om något. Det leder till att fler hamnar i missbruk. Det leder till att fler får det svårare att ta sig ur ett missbruk. Det leder till att kriminella tjäna storkovan.

Vad är din målsättning här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in